Σελίδες

Τετάρτη 10 Μαρτίου 2021

Λειτουργία Καλλιτεχνικών Σχολείων

 


     Λειτουργία Καλλιτεχνικών Σχολείων

ΦΕΚ: Αρ. Φύλλου 886. Αριθμ. 21320/Δ2. 5 Μαρτίου 2021

Η ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

Άρθρο 1

ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΗΝ Α΄ ΤΑΞΗ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΤΩΝ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ

1. Στην Α΄ τάξη των Καλλιτεχνικών Γυμνασίων εγγράφονται μαθητές, απόφοιτοι των Δημοτικών Σχολείων, ύστερα από επιλογή. Στα Καλλιτεχνικά Γυμνάσια λειτουργούν τρεις κατευθύνσεις: α)  Εικαστικών Τεχνών β) Θεάτρου - Κινηματογράφου και γ) Χορού. Κάθε μαθητής έχει τη δυνατότητα να είναι υποψήφιος σε μία ή δύο κατευθύνσεις. Η διαδικασία επιλογής διενεργείται κατά το χρονικό διάστημα από 15 μέχρι 30 Ιουνίου κάθε σχολικού έτους και σε εξαιρετικές περιπτώσεις, εφόσον οι εξετάσεις δεν πραγματοποιηθούν τον Ιούνιο, κατά το χρονικό διάστημα από την 1η μέχρι την 11η Σεπτεμβρίου κάθε σχολικού έτους με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης, που εκδίδεται ύστερα από πρόταση του Συλλόγου διδασκόντων του Καλλιτεχνικού Σχολείου και εισήγηση της οικείας Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Σε περίπτωση που ο αριθμός των υποψηφίων μαθητών είναι μεγάλος, τότε η εξέταση και αξιολόγηση των μαθητών πραγματοποιείται σε περισσότερες από μία ημέρες. Το Καλλιτεχνικό Σχολείο ανακοινώνει το ακριβές πρόγραμμα των εξετάσεων.

2. Ο αριθμός των τμημάτων ανά κατεύθυνση, καθώς και ο αριθμός των μαθητών ανά τμήμα κατεύθυνσης καθορίζονται με απόφαση του οικείου Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης που εκδίδεται την πρώτη εβδομάδα του Ιουνίου, ύστερα από πρόταση του Συλλόγου διδασκόντων του Καλλιτεχνικού Σχολείου και εισήγηση του/της οικείου/ας Διευθυντή/ντριας Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Τα κριτήρια για τον καθορισμό των τμημάτων είναι: η κτηριακή υποδομή του σχολείου, ο αριθμός των υποψηφίων και γενικότερα όλες οι αναγκαίες προϋποθέσεις που εξασφαλίζουν την απρόσκοπτη λειτουργία του. Ο μέγιστος αριθμός μαθητών ανά τμήμα γενικής παιδείας είναι εικοσιπέντε (25) μαθητές. Η κατανομή των μαθητών στα τμήματα γενικής παιδείας, όταν η τάξη λειτουργεί με δύο ή περισσότερα τμήματα, καθορίζεται με βάση την αλφαβητική σειρά των μαθητών. Για τους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που φοιτούν σε Καλλιτεχνικά Σχολεία και την κατανομή τους σε τμήματα, ισχύει το άρθρο 11 του ν. 4452/2017 (Α΄ 17). Για την εφαρμογή του ανωτέρω άρθρου ο μέγιστος αριθμός μαθητών ανά τμήμα είναι εικοσιπέντε (25) μαθητές.

3. Οι κηδεμόνες των μαθητών/τριών που επιθυμούν να συμμετάσχουν στη διαδικασία επιλογής υποβάλλουν αίτηση κατά το χρονικό διάστημα από 2 μέχρι 31 Μαΐου κάθε έτους, μόνο στο Καλλιτεχνικό Σχολείο του νομού, όπου βρίσκεται η μόνιμη κατοικία τους ή στο Καλλιτεχνικό Σχολείο που ανήκουν χωροταξικά, στην περίπτωση που στον νομό όπου βρίσκεται η μόνιμη κατοικία τους λειτουργούν περισσότερα του ενός Καλλιτεχνικά Σχολεία. Η συμμετοχή των υποψηφίων μαθητών στην επιλογή για φοίτηση σε Καλλιτεχνικό Σχολείο δεν στερεί το δικαίωμα υποβολής αίτησης για συμμετοχή στις διαδικασίες εισαγωγής σε άλλο Πρότυπο Γυμνάσιο, Πειραματικό Γυμνάσιο ή Μουσικό Γυμνάσιο. Σε περίπτωση που ένας μαθητής επιθυμεί να είναι υποψήφιος σε δύο κατευθύνσεις, τότε ο κηδεμόνας του υποβάλλει διαφορετική αίτηση για κάθε κατεύθυνση. Όσον αφορά την κατεύθυνση Χορού, οι κηδεμόνες μαζί με την αίτηση συμμετοχής στη διαδικασία επιλογής πρέπει να προσκομίσουν Ιατρικές Βεβαιώσεις υγείας και καλής φυσικής / ορθοπεδικής κατάστασης από Παθολόγο / Παιδίατρο και από Ορθοπεδικό γιατρό, στις οποίες θα βεβαιώνεται η δυνατότητα φοίτησης των μαθητών/τριών στην κατεύθυνση του Χορού.

4. Για την επιλογή των μαθητών/τριών που θα φοιτήσουν στην Α΄ τάξη Γυμνασίου των Καλλιτεχνικών Σχολείων, συγκροτείται/ούνται για κάθε Καλλιτεχνικό Σχολείο και για κάθε μια από τις κατευθύνσεις Επιτροπή/πές Επιλογής Μαθητών (Ε.Ε.Μ.), που ορίζεται/νται με απόφαση του οικείου Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης, ύστερα από πρόταση του Διευθυντή του Καλλιτεχνικού Σχολείου και εισήγηση του/της οικείου/ας Διευθυντή/ ντριας Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Οι Επιτροπές Επιλογής Μαθητών στα Καλλιτεχνικά Σχολεία είναι τριμελείς και αποτελούνται από καθηγητές (μόνιμους, αναπληρωτές, ωρομίσθιους) του Καλλιτεχνικού Σχολείου ή όμορου σχολείου ή σχολής, εκπαιδευτικού ιδρύματος, Α.Ε.Ι., οι οποίοι διδάσκουν μαθήματα Καλλιτεχνικής Παιδείας ή Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου της αντίστοιχης ειδικότητας. Με την απόφαση της συγκρότησης ορίζεται και ο Πρόεδρος της Επιτροπής. Σε περίπτωση συμμετοχής Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου, αυτός ορίζεται ως Πρόεδρος. Ειδικότερα, η συγκρότηση των επιτροπών έχει ως εξής:

α) Στην Κατεύθυνση Εικαστικών Τεχνών: Τρεις (3) εκπαιδευτικοί κλάδου ΠΕ08 - Καλλιτεχνικών Μαθημάτων, ως μέλη και ένας (1) εκπαιδευτικός οποιουδήποτε κλάδου, ως γραμματέας.

β) Στην Κατεύθυνση Θεάτρου - Κινηματογράφου: Τρείς (03) εκπαιδευτικοί που διδάσκουν τα μαθήματα: Υποκριτικής - Αυτοσχεδιασμού, Αγωγής προφορικού λόγου και Κινηματογράφου ή/και άλλοι πληρούντες τις απαιτούμενες προϋποθέσεις για να διδάξουν τα ανωτέρω μαθήματα, ως μέλη και ένας (1) εκπαιδευτικός οποιουδήποτε κλάδου ως γραμματέας.

γ) Στην Κατεύθυνση Χορού: Δύο (2) εκπαιδευτές ή άλλοι διδάσκοντες: Κλασικό Χορό, Σύγχρονο Χορό και ένας (1) εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ11 - Φυσικής Αγωγής με ειδικότητα Παραδοσιακού χορού, ως μέλη και ένας (1) εκπαιδευτικός οποιουδήποτε κλάδου ως γραμματέας. Επίσης, ορίζεται ένας/μία διδάσκων/ουσα το μάθημα χορού για την επίδειξη ασκήσεων και για το αρχικό ζέσταμα. Όλες οι παραπάνω επιτροπές έχουν και ένα αναπληρωματικό μέλος που ορίζεται με την ίδια απόφαση. Οι υποψήφιοι μαθητές των Καλλιτεχνικών Γυμνασίων αξιολογούνται και βαθμολογούνται και από τα τρία (3) μέλη της Επιτροπής Επιλογής Μαθητών. Ο γραμματέας δεν έχει δικαίωμα βαθμολόγησης. Ο Διευθυντής του Καλλιτεχνικού Σχολείου ή ο αναπληρωτής του έχει την αποκλειστική αρμοδιότητα για τη διοικητική στήριξη της διαδικασίας επιλογής.

5. Oι υποψήφιοι μαθητές για την εγγραφή τους στην Α΄ τάξη Γυμνασίου του Καλλιτεχνικού Σχολείου εξετάζονται ως εξής:

α) Κατεύθυνση Εικαστικών Τεχνών

1ο ΘΕΜΑ (διάρκεια 3 ώρες). Σχέδιο με χρώμα ή ασπρόμαυρο. Οι υποψήφιοι μαθητές, εντός του συγκεκριμένου χρονικού πλαισίου, σχεδιάζουν / ζωγραφίζουν πάνω σε ένα θέμα που θα τους δώσει η επιτροπή. Το χαρτί σχεδίου είναι διαστάσεων 30x50 εκ. Ο υποψήφιος δύναται να χρησιμοποιήσει τη μια όψη της σχεδιαστικής επιφάνειας για δοκιμές - προσχέδια, ώστε να καταλήξει στην τελική επιλογή της απόδοσης της ιδέας του, την οποία και θα σχεδιάσει - ζωγραφίσει στην άλλη όψη της σχεδιαστικής επιφάνειας. Εάν κάποιος υποψήφιος ζητήσει επιπλέον χαρτί σχεδίου σε αντικατάσταση του πρώτου, του δίδεται και το πρώτο καταστρέφεται την ίδια στιγμή. Τα χρώματα που μπορούν να έχουν μαζί τους είναι: υδατοχρώματα (τέμπερες, ακρυλικά χρώματα, ακουαρέλα), χρώματα παστέλ, μαρκαδόροι, ξυλομπογιές, μολύβι, ΕΚΤΟΣ από λαδομπογιές. (80 μονάδες)

2ο ΘΕΜΑ. (διάρκεια 1 ώρα). Γραπτή εξέταση: Οι υποψήφιοι μαθητές καλούνται στη συνέχεια να περιγράψουν σε ένα κείμενο (200 λέξεων περίπου) το έργο τους ή και τις σκέψεις τους πάνω σ’ αυτό. (20 μονάδες) Το άθροισμα των μονάδων των δύο θεμάτων αποτελεί την τελική βαθμολογία του μαθήματος με άριστα το εκατό (100). β) Κατεύθυνση Θεάτρου - Κινηματογράφου

1ο ΘΕΜΑ (διάρκεια 1.30 ώρα). Προετοιμασία ομάδας (ζέσταμα), Αυτοσχεδιασμός: Οι υποψήφιοι μαθητές οργανωμένοι σε ομάδες (έως 24 άτομα) συμμετέχουν σε προετοιμασία μαθήματος θεατρικής έκφρασης. Στη συνέχεια, οι υποψήφιοι μαθητές οργανωμένοι σε μικρότερες ομάδες (έως 6 ατόμων) αυτοσχεδιάζουν πάνω σε ένα θέμα που θα τους δώσει η επιτροπή. (40 μονάδες)

2ο ΘΕΜΑ (διάρκεια 1 ώρα). Απόδοση Κειμένου: Οι υποψήφιοι μαθητές/τριες παίρνουν από την επιτροπή ένα μικρό λογοτεχνικό κείμενο (ποίημα ή πεζό 50-80 λέξεων), το οποίο μελετούν ατομικά. Αφού ολοκληρώσουν το πρώτο στάδιο (ζέσταμα - αυτοσχεδιασμός), καλούνται να αποδώσουν το κείμενο διαβάζοντάς το δυνατά ενώπιον της επιτροπής. (20 μονάδες)

3ο ΘΕΜΑ (διάρκεια 1 ώρα). Γραπτή εξέταση: Οι υποψήφιοι μαθητές διαλέγουν από ένα σύνολο εικόνων τρεις έως πέντε (03-05) εικόνες (φωτογραφίες), με τις οποίες δημιουργούν ένα σενάριο (ιστορία), που καλούνται στη συνέχεια να γράψουν κείμενο (200 λέξεων περίπου). (40 μονάδες). Όλες οι εικόνες θα είναι εκτυπωμένες πάνω σε χαρτί A4. Το άθροισμα των μονάδων των τριών θεμάτων αποτελεί την τελική βαθμολογία με άριστα το εκατό (100). γ) Κατεύθυνση Χορού

1ο ΘΕΜΑ (διάρκεια 1.30 ώρα ανά ομάδα) α) Ενεργοποίηση (ζέσταμα): Οι υποψήφιοι μαθητές/ τριες, οργανωμένοι σε ομάδες (έως 20 άτομα), συμμετέχουν σε μάθημα χορού, το οποίο περιλαμβάνει ασκήσεις στο πάτωμα, στην όρθια θέση και στον χώρο. Όλες οι ασκήσεις στοχεύουν στην κινητοποίηση της δημιουργικής φαντασίας των υποψηφίων και αποτελούν έμπνευση και βάση για τον αυτοσχεδιασμό που ακολουθεί. (30 μονάδες). β) Αυτοσχεδιασμός: Η προηγούμενη διαδικασία ολοκληρώνεται με αυτοσχεδιασμό πάνω σε ένα θέμα με ή και χωρίς μουσική, που ορίζει η επιτροπή. (40 μονάδες). γ) Ελληνικοί παραδοσιακοί χοροί: Ο/Η εκπαιδευτικός Φυσικής Αγωγής υποδεικνύει Ελληνικούς Παραδοσιακούς Χορούς, τους οποίους εκτελεί η ομάδα. (10 μονάδες)

2ο ΘΕΜΑ (διάρκεια 1 ώρα). Γραπτή Εξέταση: Οι υποψήφιοι διαλέγουν από ένα σύνολο εικόνων, τρεις έως πέντε (03-05) εικόνες (φωτογραφίες), με τις οποίες δημιουργούν μία ιστορία, που καλούνται να γράψουν σε κείμενο (200 λέξεων περίπου). (20 μονάδες). Όλες οι εικόνες δίδονται εκτυπωμένες σε φύλλο A4.

Το άθροισμα των μονάδων των δύο θεμάτων αποτελεί την τελική βαθμολογία του μαθήματος με άριστα το εκατό (100). 6. Οι υποψήφιοι βαθμολογούνται ως εξής: Η βαθμολογία κάθε βαθμολογητή καταχωρείται σε ειδικό φύλλο εξέτασης υποψηφίων, που φέρει τη σφραγίδα του Σχολείου και υπογράφεται από τον βαθμολογητή και τον Πρόεδρο της Επιτροπής Επιλογής Μαθητών. Ο βαθμός κάθε θέματος είναι ο μέσος όρος των βαθμών των τριών βαθμολογητών και δίνεται με προσέγγιση δέκατου.

7. Μετά το πέρας της διαδικασίας επιλογής, συνέρχεται η Ε.Ε.Μ. με πρόσκληση του Προέδρου της και με βάση τα ειδικά φύλλα εξέτασης, συντάσσει πράξη με πίνακα αποτελεσμάτων των εξετασθέντων ανά κατεύθυνση κατά φθίνουσα βαθμολογική σειρά, όπου στον πίνακα αντί των ονομάτων των μαθητών/τριών αναγράφεται ο αριθμός πρωτοκόλλου της αίτησης συμμετοχής. Ο παραπάνω πίνακας των αποτελεσμάτων αναρτάται στο Καλλιτεχνικό Σχολείο το αργότερο εντός δύο ημερών προς ενημέρωση των ενδιαφερομένων. Ο πίνακας διαβιβάζεται επίσης, στην οικεία Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Η βαθμολογική βάση ανά θέμα για την κάθε κατεύθυνση είναι η εξής: Εικαστικών: Θέμα 1ο = 40, Θέμα: 2ο =10 Θεάτρου / Κινηματογράφου: Θέμα 1ο = 20, Θέμα: 2ο =10 Θέμα 3ο = 20 Χορού: Θέμα 1ο = 40, Θέμα: 2ο =10 Επιτυχόντες είναι όσοι έχουν συγκεντρώσει τουλάχιστον τη βαθμολογική βάση ανά θέμα για την κάθε κατεύθυνση. Στον πίνακα αποτελεσμάτων εμφανίζονται με διακριτό τρόπο όλες οι κατηγορίες υποψηφίων ως εξής:

α) ΕΙΣΑΚΤΕΟΙ (σύμφωνα με τον καθορισμένο αριθμό θέσεων του σχολείου για την Α΄ τάξη Γυμνασίου),

β) ΕΠΙΛΑΧΟΝΤΕΣ (όσοι έχουν επιτύχει τη βαθμολογική βάση ανά θέμα αλλά κατατάσσονται σε θέση χαμηλότερη του τελευταίου εισακτέου),

γ) ΜΗ ΕΠΙΤΥΧΟΝΤΕΣ (όσοι δεν έλαβαν την βαθμολογική βάση ανά θέμα) και

δ) ΜΗ ΠΡΟΣΕΛΘΟΝΤΕΣ. Σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να εισαχθούν στο Καλλιτεχνικό Σχολείο υποψήφιοι που δεν έχουν επιτύχει τη βαθμολογική βάση ανά θέμα. Στην Α΄ τάξη Γυμνασίου των Καλλιτεχνικών Σχολείων εγγράφεται το πλήθος των εισακτέων μαθητών, το οποίο έχει καθοριστεί με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης, σύμφωνα με την παρ. 2 του παρόντος άρθρου. Σε περίπτωση ισοβαθμίας για την τελευταία θέση ανά κατεύθυνση, αυτή καταλαμβάνεται ως ακολούθως: Για την Κατεύθυνση Εικαστικών Τεχνών προηγείται ο υποψήφιος, ο οποίος έχει τον μεγαλύτερο βαθμό στο 1ο ΘΕΜΑ. Για την Κατεύθυνση Θεάτρου - Κινηματογράφου προηγείται ο υποψήφιος ο οποίος συγκεντρώνει τον μεγαλύτερο μέσο όρο του αθροίσματος του 1ου ΘΕΜΑΤΟΣ και του 3ου ΘΕΜΑΤΟΣ.

Για την Κατεύθυνση Χορού προηγείται ο υποψήφιος, ο οποίος συγκεντρώνει τον μεγαλύτερο μέσο όρο του αθροίσματος της πρώτης και δεύτερης ενότητας του 1ου ΘΕΜΑΤΟΣ και του συνόλου του 2ου ΘΕΜΑΤΟΣ. Εάν και μετά τα ανωτέρω παρουσιαστεί ισοβαθμία για την τελευταία θέση και αφού έχουν ληφθεί υπόψη τα ανωτέρω κριτήρια, τότε εγγράφονται στην Α΄ τάξη του Καλλιτεχνικού Γυμνασίου όλοι οι ισοβαθμήσαντες. 8. Για τη διαδικασία εισαγωγής των μαθητών στην Α΄ τάξη Γυμνασίου των Καλλιτεχνικών Σχολείων εκδίδεται σχετική εγκύκλιος από το Υ.ΠΑΙ.Θ.

Λειτουργία Καλλιτεχνικών Σχολείων

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου