Πέμπτη 25 Μαΐου 2017

Ο Πρόεδρος της ΔΟΕ Θανάσης Κικίνης για το νομοσχέδιο για τους διευθυντές σχολικών μονάδων στην επιτροπή μορφωτικών υποθέσεων.


Καλή σας μέρα και ευχαριστούμε για την πρόσκληση. Εάν θέλουμε να δώσουμε έναν τίτλο στο σχέδιο νόμου που κατατίθεται σήμερα, νομίζω ότι πρέπει να είναι «άλλη μια χαμένη ευκαιρία» και εννοώ ότι χάνεται η ευκαιρία να κάνουμε έναν ουσιαστικό διάλογο για ένα θέμα που έχει εξαιρετική σημασία. Το ότι μπαίνει με τη μορφή του επείγοντος, ενώ όλοι γνωρίζαμε, εδώ και ένα χρόνο, ότι ο προηγούμενος νόμος θα κρινόταν αντισυνταγματικός. Εμείς, μάλιστα, ως Διδασκαλική Ομοσπονδία το 2015, εδώ, έπειτα από τη γνωμοδότηση που είχαμε πάρει από τη Νομική μας Συμβούλο, την κυρία Τσίπρα, είχαμε αναφέρει ακριβώς αυτό, ότι θα είναι αντισυνταγματικές οι διατάξεις του νομοσχεδίου, τότε. Δεν εισακουστήκαμε. Το ότι γίνεται, λοιπόν, αυτή η συζήτηση και δεχτήκαμε μια πρόσκληση από τον κ. Υπουργό, γιατί θα την δεχτώ την ερώτηση φαντάζομαι, τέλη Μαρτίου να συμμετέχουμε σε μια συζήτηση για αυτό το θέμα.


Είχαμε ήδη απευθύνει εμείς έκκληση για συνάντηση για μια σειρά «ανοικτά» ζητήματα της εκπαίδευσης, όπως η Προσχολική Αγωγή, το Δεκατετράχρονο Σχολείο που θεωρούσαμε ότι είχαμε εξαιρετικά επείγουσα σημασία και θεωρούμε, ότι και πάλι ο χρόνος δεν επαρκούσε. Τι εννοούμε: Πρέπει να συζητήσουμε για το ρόλο του Διευθυντή; Πρέπει να το συζητήσουμε. Πρέπει να συζητήσουμε, τι ακριβώς είναι ο Διευθυντής; Είναι ακόμη ένα διοικητικό μαγαζί; Είναι ο εκπρόσωπος του Συλλόγου Διδασκόντων επικεφαλής του; Εκεί ακριβώς θα «πατήσει» και η μοριοδότηση και η βαθιά συζήτηση πάνω στην μοριοδότηση. Αυτές τις μέρες παρακολουθούμε μια συζήτηση για το θεωρείται ή δεν θεωρείται διδακτική η προϋπηρεσία των Σχολικών Συμβούλων, για παράδειγμα, η προσφορά σε Κέντρα Περιβαλλοντικές κ.λπ. κ.λπ.; Οι θητείες που είναι ένα άλλο ζήτημα, όλες αυτές οι συζητήσεις δεν μπορούν να γίνονται μέσα σε δύο εικοσιτετράωρα.

Το καταλαβαίνετε όλοι πολύ καλά ούτε μέσα σε ένα μήνα ίσως. Χρειάζεται μια βαθιά συζήτηση, για να δούμε τον ρόλο πραγματικά που πρέπει να επιτελεί ο Διευθυντής και ποια είναι η μοριοδότηση. Μετά, έρχεται ξεκομμένα. Δεν πρέπει να γίνεται συνολική κρίση των στελεχών της εκπαίδευσης με μια συγκεκριμένη σειρά; Είναι ένα πολύ σημαντικό ζήτημα θεωρούμε και αυτό. Από κει και πέρα, η κουβέντα αποκτά μοιραία αποπροσανατολιστικό χαρακτήρα. Το γνωρίζουμε όλοι πολύ καλά, τι συμβαίνει αυτή τη στιγμή στην Εκπαίδευση και όλοι γνωρίζουμε πολύ καλά τι σημαίνει στην κοινωνία με τα μέτρα του νέου μνημονίου. Νομίζω, ότι είναι εξαιρετικά σημαντικό, σημειολογικά το ότι ενώ η σημερινή κυβέρνηση από τη θέση της αντιπολίτευσης συμφωνούσα με το συνδικαλιστικό κίνημα για την κατάργηση του ν.3848, που εμείς τον είχαμε καταδικάσει καθώς και η σημερινή κυβέρνηση ως αντιπολίτευση, ο νόμος διατηρείται ως κάτι το ιερό και απλά τροποποιείται.

Θεωρούμε, ότι έχει ιδιαίτερη σημασία αυτό και θα εξηγήσω παρακάτω γιατί. Η συνέντευξη. Όλοι γνωρίζουμε της παθογένειες που κουβαλάει από το παρελθόν. Εδώ να μιλήσουμε ξεκάθαρα. Δεν ήρθαμε εδώ ως Διδασκαλική Ομοσπονδία να υπερασπιστούμε κανένα σύστημα. Ήρθαμε να πούμε ότι υπάρχει ανάγκη να βρεθεί ένα σύστημα πραγματικά δίκαιο, αξιοκρατικό, αντικειμενικό που να εξυπηρετεί πάνω απ’ όλα την Εκπαίδευση. Οι συνέντευξη συνεχίζει να παίζει έναν εξαιρετικά σημαντικό και υψηλό ρόλο και μάλιστα, σε περίπτωση ισοβαθμίας δύο υποψηφίων θα είναι αυτή που θα κρίνει το ποιος θα πάει πιο μπροστά από τον άλλον. Επίσης, είναι εξαιρετικά προβληματικό το ότι προηγείται η Δήλωση Προτίμησης και ακολουθεί η συνέντευξη. Όλοι έχουμε ζήσει στο παρελθόν και ξέρουμε ότι θα ξαναζήσουμε, το πώς διαμορφώνεται τελικά ο τελικός αξιολογικός πίνακας.
Γίνονται πάρα πολλές συζητήσεις για τη γνώμη του Συλλόγου Διδασκόντων. Να πούμε ξεκάθαρα ότι ο τρόπος με τον οποίο μπαίνει, είναι για εμάς εφαρμογή της αξιολόγησης «όχι από το παράθυρο αλλά κανονικά από την πόρτα». Ως Διδασκαλική Ομοσπονδία είχαμε σταθεί απέναντι στην αξιολόγηση- χειραγώγηση των νόμων ν.3848, ν.4024 και του π.δ. 152. Να θυμίσω εδώ, ότι ο ν.3848 είναι εν ζωή, χαίρει άκρας υγείας και τροποποιείται, το π.δ.152 είναι, σύμφωνα με δηλώσεις του προηγούμενου Υπουργού το Φεβρουάριο του 2016 εδώ στη Βουλή, εν ισχύ, επί της ουσίας βρίσκεται στην « κατάψυξη» και περιμένει, προφανώς, την «απόψυξη». Υπό αυτούς τους όρους, ο τρόπος μετά ερωτηματολόγια τα συντεταγμένα από το ΙΕΠ, με τη συγκεκριμένη διαδικασία η οποία μπαίνει και ονομάζεται αποτίμηση, με τους Αναπληρωτές να εξαιρούνται από τη διαδικασία κάτι που παραπέμπει ευθέως στην αξιολόγηση στον υπόλοιπο δημόσιο τομέα, έτσι όπως έχει αρνηθεί η ΑΔΕΔΥ την ύπαρξή της, θεωρούμε ότι βάζει επί της ουσίας την αξιολόγηση- χειραγώγηση,, όπως την λέγαμε εμείς, «από το παράθυρο και από την πόρτα» μαζί. Συζητήσεις γίνονται από εκεί και πέρα πολύ ενδιαφέρουσες, επιμέρους π.χ. για το ρόλο που θα παίξει το Μαράσλειο και θα την πάρω αυτή την ευκαιρία για το εάν είναι μεταπτυχιακό. Εμείς ως κλάδος είχαμε πει ναι στη συζήτηση για την μεταπτυχιακή σημασία του Μαρασλείου και για την εξέλιξή του σε κάτι τέτοιο.

Όμως, για δείτε η συζήτηση για την διδασκαλία δεν μπορεί να είναι μουσειακού χαρακτήρα, πρέπει να έχει τον χαρακτήρα ότι πρέπει να επανιδρυθεί, κάτι που έχει σταματήσει από το 2011 και να αφορά όλους τους εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και φυσικά όλες οι ειδικότητες που είναι στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Επίσης, δείτε το σημασιολογικά και αυτό η ΣΕΛΒΕ για παράδειγμα. Ποιας ηλικίας είναι οι συνάδελφοι που απέκτησαν αυτό το προσόν; Αυτό δείχνει την παντελή απουσία επιμόρφωσης από την εκπαιδευτική ελληνική πραγματικότητα όλα αυτά τα χρόνια και είναι ένα τεράστιο πρόβλημα στην όλη διαδικασία. Δεν θέλω να επεκταθώ, ο χρόνος ήδη πέρασε, θεωρώ ότι αυτό που είπα να το ξαναπώ. Μια μεγάλη χαμένη ευκαιρία για να γίνει κάτι ουσιαστικό, αξιοκρατικό, δίκαιο και να αξίζει στην εκπαίδευση.

ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ : Ευχαριστώ πάρα πολύ. Τον λόγο έχει ο κ. Γαβρόγλου.

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΓΑΒΡΟΓΛΟΥ : Κύριε Κικινή, θυμάστε που σας απευθύναμε επιστολή μόλις λάβαμε την απόφαση του ΣτΕ; Θυμάστε την απάντησή σας επ’ αυτού του ζητήματος;

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΚΙΚΙΝΗΣ: Βεβαιότατα, την περιέγραψα και τώρα πάλι.

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΓΑΒΡΟΓΛΟΥ : Όχι, όχι δεν την περιγράψατε. Είπατε τον Μάρτιο ότι σας εστάλη η επιστολή που τον Μάρτιο δεν είχαμε πάρει καν την απόφαση του ΣτΕ. Μπορείτε να μου πείτε στο ερώτημα που θέσαμε το συγκεκριμένο, ποια είναι η άποψη της ΔΟΕ για το θέμα της επιλογής διευθυντών, τι μας απαντήσατε σε αυτό το ερώτημα. Δεν θα μου διαβάσετε όλη την επιστολή. Θα μου διαβάσετε εκείνο το κομμάτι που απαντάτε στο ερώτημα.

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΚΙΚΙΝΗΣ : Δεν έχω σκοπό να σας διαβάσω όλη την επιστολή και σας απαντάω. Η πρόσκληση και είναι μάλλον καλό για τον Υπουργό αυτό και όχι για μας, είναι 28 Μαρτίου 2017, αριθ. Πρωτοκόλλου 2798 του Υπουργείου Παιδείας. Η απάντηση που δώσαμε εμείς στις 30 Μαρτίου στο συγκεκριμένο κομμάτι για τους διευθυντές, λέει «το θέμα της επιλογής των στελεχών δεν μπορεί να αποτελέσει για τη ΔΕΚ κατεπείγον ζήτημα και δεν αποτελεί κατεπείγον ζήτημα που θα προταχθεί σε σχέση με όλα τα κυρίαρχα αιτήματά της. Άλλωστε για το θέμα έχουμε τοποθετηθεί και εννοώ ότι έχουμε τοποθετηθεί στην ύπαρξη δίκαιου αντικειμενικού συστήματος. Αυτό δεν γίνεται μέσα σε τόσο σύντομο χρονικό ορίζοντα συζήτησης.

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΓΑΒΡΟΓΛΟΥ.Άρα, όταν σας ζητήσαμε τη γνώμη σας, όταν πήραμε την απόφαση του ΣτΕ εσείς είπατε ότι αυτό δεν αποτελεί κατεπείγον ζήτημα για τη ΔΟΕ.

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΚΙΚΙΝΗΣ : Μη παραφράζετε τα λεγόμενα μου σας παρακαλώ. Είπα ότι δεν αποτελεί σε σχέση με τα φλέγοντα ζητήματα της εκπαίδευσης.

ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ : Κύριε Κικίνη, σας παρακαλώ μην υψώνετε τον τόνο της φωνής σας. Σ’ αυτή την Επιτροπή καταθέτουν όλοι τις απόψεις τους οργανωμένα και με ηρεμία και παίρνουν χρόνο, ειδικά όταν έχουμε να κάνουμε με σοβαρά επίδικα ή φωτίζονται ζητήματα που εκκρεμούν .

Πρέπει να υπάρξει ισοδύναμος χρόνος στους ομιλητές να τοποθετηθούν, πρέπει να δοθεί και ο χρόνος στους βουλευτές και στους εισηγητές να θέσουν ερωτήματα γιατί αυτό φωτίζει και βελτιώνει τις νομοθετικές ρυθμίσεις. Είναι εργαστήριο η Επιτροπή. Άρα, πρέπει να κρατιούνται οι ερωτήσεις, να συγκεντρώνονται και να απαντώνται συνολικά.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου