Παρασκευή 26 Μαΐου 2017

Πώς θα αξιολογηθούν 20.000 εκπαιδευτικά στελέχη

Οι νέοι διευθυντές αναμένεται να αναλάβουν υπηρεσία μέσα στον Αύγουστο, για να πάρει σειρά η θεσμοθέτηση του πλαισίου αξιολόγησης για όλα τα στελέχη της εκπαίδευσης. Μέχρι το καλοκαίρι του 2018 το υπουργείο Παιδείας καλείται να έχει αντικαταστήσει με νέες κρίσεις 20.000 εκπαιδευτικά στελέχη, όπως έχει συμφωνηθεί με τους θεσμούς.
Την Πέμπτη ψηφίζεται το νέο πλαίσιο επιλογής διευθυντών για τα σχολεία όλων των βαθμίδων προκειμένου να γίνουν μέσα στο καλοκαίρι οι νέες κρίσεις. Οι θητείες των νυν διευθυντών λήγουν στις 22 Ιουλίου, ενώ και το σύστημα με το οποίο έχουν επιλεγεί (Νόμος Μπαλτά - Κουράκη) έχει κριθεί αντισυνταγματικό από το Συμβούλιο της Επικρατείας.

Οι νέοι διευθυντές αναμένεται να αναλάβουν υπηρεσία μέσα στον Αύγουστο, για να πάρει σειρά η θεσμοθέτηση του πλαισίου αξιολόγησης για όλα τα στελέχη της εκπαίδευσης. Μέχρι το καλοκαίρι του 2018 το υπουργείο Παιδείας καλείται να έχει αντικαταστήσει με νέες κρίσεις 20.000 εκπαιδευτικά στελέχη, όπως έχει συμφωνηθεί με τους θεσμούς.
Το αναθεωρημένο Τριετές Σχέδιο για την Παιδεία, που δόθηκε στη δημοσιότητα τις προηγούμενες ημέρες, προβλέπει συγκεκριμένα υιοθέτηση νέου νόμου μέσα στον επόμενο μήνα για τις διαδικασίες της αξιολόγησης. Στόχος είναι να προκύψουν “νέα κριτήρια επιλογής προσωπικού και υπεύθυνων δομών, νέες αρμοδιότητες και νέα ορθολογική κατανομή τους ανά Διεύθυνση Εκπαίδευσης”.

Η σειρά με την οποία θα αξιολογηθούν τα στελέχη της εκπαίδευσης είναι η εξής:
1. Διευθυντές και υποδιευθυντές σχολείων
2. Διευθυντές Εκπαίδευσης
3. Περιφερειακοί διευθυντές Εκπαίδευσης
4. Διευθυντές εκπαιδευτικών θεμάτων στις Διευθύνσεις
5. Σχολικοί Σύμβουλοι
6. Υπεύθυνοι Προγραμμάτων Σχολικών Δραστηριοτήτων (Περιβαλλοντική Εκπαίδευση, Αγωγή Υγείας, Πολιτιστικά Προγράμματα, Επαγγελματική Σταδιοδρομία)
7. Επικεφαλής των σημείων επαφής για νέους σπουδαστές
8. Προϊστάμενοι Κέντρων Διαφοροδιάγνωσης, Διάγνωσης, Αξιολόγησης και Υποστήριξης
9. Προϊστάμενοι Κέντρων Προσανατολισμού και Καθοδήγησης
10. Επικεφαλής των Κέντρων Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών
11. Προϊστάμενοι Κέντρων Εργαστηρίων Φυσικών Επιστημών
12. Διευθυντές / αναπληρωτές διευθυντές Περιφερειακών Κέντρων Κατάρτισης

Το Τριετές Σχέδιο περιλαμβάνει ακόμη “αλλαγές προκειμένου να ενισχυθούν οι πρωτοβουλίες που παίρνει η κάθε σχολική μονάδα”, με βασικότερη τη δημιουργία Κεντρικής Υποστηρικτικής Δομής της Εκπαιδευτικής Κοινότητας που θα συγκεντρώσει όλες τις υπηρεσίες υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου.
Μέσα στο ερχόμενο σχολικό έτος αναμένεται να ξεκινήσει και η αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων, που θα περιλαμβάνει την ενεργοποίηση του θεσμού των σχολικών κοινοτήτων με στόχο τη σύνδεση της τοπικής κοινωνίας με την εκπαίδευση. Το Τριετές Πλάνο προβλέπει τη συνεργασία των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας (εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές) και του σχολικού συμβούλου για την εκπαιδευτική ευθύνη του ετήσιου προγραμματισμού του εκπαιδευτικού έργου στην αρχή του σχολικού έτους, την αναπροσαρμογή του στα μέσα του έτους και την αποτίμηση της υλοποίησής του στο τέλος της σχολικής χρονιάς.
Στην κατεύθυνση της αυτονομίας θα τεθεί νέο πλαίσιο αρμοδιοτήτων του συλλόγου διδασκόντων προκειμένου να διευρυνθούν τα θέματα στα οποία μπορεί να ληφθούν αποφάσεις χωρίς να απαιτείται έγκριση από μια ανώτερη αρχή (εσωτερικοί κανονισμοί για τις διαδικασίες, σχεδιασμός εκπαιδευτικών επισκέψεων και ταξιδιών, εξωσχολικά προγράμματα, ενισχυτική διδασκαλία για αδύναμους μαθητές).
Κωστοπούλου Μίνα - Η ΑΥΓΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου