Πέμπτη 23 Μαρτίου 2017

Προτάσεις για σχολεία με κριτική σκέψη



ΠΥΡΗΝΙΚΑ προγράμματα σπουδών (γνωστά και ως core curriculum) και θεσμοθέτηση του κριτικού φίλου προτείνει, μεταξύ άλλων, η Ανεξάρτητη Αρχή Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (ΑΔΠΤΠΔΕ) σε έκθεση της για την αξιολόγηση και την αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων. Ειδικότερα, η Αρχή εισηγείται τα σχολεία να έχουν κοινά προγράμματα σπουδών που θα αντιστοιχούν στο 75 ο του διδακτικού χρόνου και το υπόλοιπο 25% να αξιοποιείται ύστερα από απόφαση σε σχολικό επίπεδο.


Όπως χαρακτηριστικά επισημαίνεται στην έκθεση, το σχολείο θα πρέπει να μπορεί να οργανώσει προγράμματα δραστηριοτήτων, εκπαιδευτικές επισκέψεις κλπ., για να αποφευχθεί η απέραντη γραφειοκρατία που απαιτούν οι εγκρίσεις είτε από την οικεία Διεύθυνση Εκπαίδευσης είτε από το υπουργείο Παιδείας.

Στην έκθεση της ΑΔΙΠΠΔΕ εισάγεται και ο θεσμός του κριτικού φίλου , ρόλο τον οποίο προτείνεται να αναλάβουν οι σχολικοί σύμβουλοι και θα έχει ως στόχο να βοηθηθούν οι εκπαιδευτικοί να κατανοήσουν τους στόχους τους και τις διάφορες πτυχές του ρόλου τους. Συγκεκριμένα, η Αρχή εκφράζει την άποψη ότι οι εκπαιδευτικοί έχουν ανάγκη την εξωτερική στήριξη ενός κριτικού φίλου, ο οποίος δεν θα καθορίζει τις επιλογές τους, αλλά θα τους βοηθά να προβούν σε συνειδητές και επεξεργασμένες επιλογές και δράσεις. Επιπλέον, στην έκθεση αναφέρεται πως πρέπει να διαμορφωθεί νομοθετικό πλαίσιο που θα καθορίζει ης προϋποθέσεις πιστοποίησης και τα προσόντα τους (παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου