Παρασκευή 20 Ιανουαρίου 2017

ΜΟΝΟ ΕΠΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΘΑ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΑΙ ΣΕ Β ΚΑΙ Γ ΛΥΚΕΙΟΥ



Με τις πρώτες αντιδράσεις να εκφράζονται ακόμα σε ήπιους τόνους, ο υπουργός Παιδείας Κώυτας Γαβρόγλου χαιρετίζει την πρόταση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής για αλλαγή του Λυκείου.  Σε συνέντευξη που έδωσε χθες στο Κανάλι της Βουλής ερωτώμενος για τη δραστική μείωση μαθημάτων στις δυο τελευταίες τάξεις του Λυκείου σημείωσε πως η προσωπική του γνώμη είναι ότι δεν θα πρέπει να διδάσκονται πάνω από επτά μαθήματα, ταυτιζόμενος απόλυτα με την άποψη του Ινστιτούτου που περιορίζει δραστικά τα διδασκόμενα αντικείμενα.

Αν και η συζήτηση στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής έχει αναβληθεί δυο φορές μέσα στην τρέχουσα εβδομάδα, πηγές του υπουργείου Παιδείας σημειώνουν ότι ο διάλογος δεν αναβάλλεται και θα ξεκινήσει από τα μέσα της ερχόμενης εβδομάδας. Βέβαια, συνεχίζουν να κρατάνε αποστάσεις από το σύνολο των προτάσεων του ΙΕΠ σημειώνοντας ότι πρόκειται για μια
διερευνητική συζήτηση και όχι για θέση του υπουργείου Παιδείας.  Από την άλλη, οι κινήσεις του υπουργού με την επίσκεψή του στο ΙΕΠ την αμέσως επόμενη μέρα της διαρροής του πορίσματος αλλά και με την ταύτισή του με μερικές θέσεις του Ινστιτούτου, όπως παραμονή των εξετάσεων για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, μαρτυρούν ότι δεν απέχουν πολύ οι απόψεις των δύο πλευρών. Δεν υπάρχει κανένα σύστημα στον κόσμο που να μην έχει εξετάσεις από τη μία βαθμίδα στην άλλη , ανέφερε κατά τη διάρκεια της συνέντευξης βάζοντας πρακτικά ένα τέλος σε οποιοδήποτε σενάριο που ο ίδιος ο ΣΥΡΙΖΑ υποστήριζε για κατάργηση των Πανελλαδικών.

Τα Θρησκευτικά

Σε μείζον θέμα, στην περίπτωση που αυτή η πρόταση υιοθετηθεί, θα εξελιχθεί και το σχέδιο που προβλέπει για τη Γ' Λυκείου όλα τα μαθήματα, πλην της Γλώσσας, της Φυσικής Αγωγής και του δίωρου για ελεύθερες δραστηριότητες, να είναι επιλογής. Αν οι μαθητές διδάσκονται λιγότερα από 10 μαθήματα, μοιραία τα αντικείμενα όπως η Μουσική, το Σχέδιο, η Φιλοσοφία δεν θα επιλέγονται και θα είναι σαν να καταργούνται. Ανάμεσα σε αυτά είναι και τα Θρησκευτικά, για τα οποία η Εκκλησία έχει δηλώσει κατά καιρούς ότι είναι κόκκινη γραμμή οποιαδήποτε αλλαγή του προγράμματος που δεν θα περιλαμβάνει το μάθημα στα υποχρεωτικά. Σε πρώτο στάδιο, η πρόταση αναμένεται να συζητηθεί σε 4 5 συνεδριάσεις στη Βουλή με τα κόμματα της αντιπολίτευσης αλλά και την παρέμβαση εμπειρογνωμόνων και εκπαιδευτικών φορέων, με ανοιχτό το ενδεχόμενο να ανοίξει περαιτέρω ο διάλογος.

Ο υπουργός Παιδείας πάντως σε δηλώσεις του έχει υπογραμμίσει ότι αν μέχρι τον Μάιο δεν καταλήξουμε, ενδεχομένως να μην έχει και νόημα να προχωρήσουμε , απλώνοντας το χέρι στην αντιπολίτευση για συναίνεση στις αλλαγές. Με το μέτωπο του Λυκείου και των Πανελλαδικών να ανοίγει τις επόμενες μέρες, o υπουργός Παιδείας παλεύει να διατηρήσει έστω στην πλευρά της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης τις ισορροπίες προωθώντας ευνοϊκές διατάξεις. Χθες σε συνάντηση που είχε με τους προέδρους των ΤΕΙ συζητήθηκαν δύο θέματα που καίνε τα τεχνολογικά Ιδρύματα και το υπουργείο Παιδείας είναι διατεθειμένο να τα επιλύσει.

Πτυχία χωρίς αντίκρισμα

Σύμφωνα με τον κ. Γαβρόγλου, προετοιμάζεται το νομοσχέδιο για τα επαγγελματικά δικαιώματα, καθώς για περίπου 200 τμήματα σε πανεπιστήμια και ΤΕΙ εκδίδονται πτυχία χωρίς αντίκρισμα.

Συζήτηση έγινε και για το μέλλον των 19 τμημάτων του σχεδίου Αθηνά , τα οποία βρίσκονται σε μεταβατικό στάδιο και αναμένεται να συγχωνευτούν το 2018. Οι πιέσεις στο υπουργείο Παιδείας από τοπικούς φορείς δεν έχουν εκλείψει ούτε και τα αιτήματα από Ιδρύματα ώστε να επανεξετάσει η ηγεσία την τύχη των τμημάτων. Ο κ. Γαβρόγλου ζήτησε από τη Σύνοδο των προέδρων των ΤΕΙ να συγκεντρώσουν όλα τα αιτήματα από τα Ιδρύματα και να δώσουν μια ολοκληρωμένη πρόταση στο υπουργείο Παιδείας. Άλλωστε, δεν υπάρχει σύμπνοια σε όλα τα τμήματα για διατήρησή τους, καθώς υπάρχουν Ιδρύματα που ζητούν ορισμένα τμήματα να παραμείνουν σε μεταβατικό στάδιο μέχρι το κλείσιμό τους.

Για όλα τα άλλα φλέγοντα ζητήματα, βέβαια, ο υπουργός δεν είχε να δώσει απαντήσεις, αλλά προέτρεψε σε διάλογο. Άλλωστε, οι πρόεδροι των ΤΕΙ, μετά και τους πρυτάνεις, έχουν διατυπώσει μια σειρά ενστάσεων στην εισήγηση του υπουργού Παιδείας για την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Επιτροπές στις οποίες θα συμμετέχουν πρυτάνεις, πρόεδροι των ΤΕΙ και εκπρόσωποι των ερευνητικών κέντρων θα δώσουν τις τελικές απαντήσεις για το τι θα γίνει στα εξής τέσσερα θέματα.
Ενίσχυση αυτοδυναμίας.
Μεταπτυχιακά.
Νομικό πλαίσιο για τα εξ αποστάσεως μεταπτυχιακά.
Ανάπτυξη  ιδίων  εσόδων.

ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου