Η αναμοριοδότηση των σχολικών μονάδων είναι ένα πάγιο αίτημα των εκπαιδευτικών. Η ισχύουσα μοριοδότηση είχε γίνει χωρίς την εφαρμογή ενιαίων κριτηρίων με αποτέλεσμα να δημιουργούνται τεράστιες αδικίες στις μεταθέσεις των εκπαιδευτικών. Ταυτόχρονα με το πέρασμα του χρόνου άλλαξαν τα δεδομένα, π.χ. η Εγνατία δημιούργησε άλλες συνθήκες διαβίωσης αφού μίκρυνε τις αποστάσεις από την έδρα των Νομών και τις συγκοινωνιακές συνθήκες.
Επομένως, είναι επιτακτική ανάγκη να προχωρήσουμε στην άμεση αναμοριοδότηση των συνθηκών διαβίωσης όλων των σχολικών μονάδων με ενιαία, ξεκάθαρα και αντικειμενικά
κριτήρια.
Η πολιτική ηγεσία προωθεί ένα νέο Π.Δ., που προβλέπει την αναμοριοδότηση όλων των σχολικών μονάδων Α/θμιας και Β/θμιας εκπαίδευσης. Οι μονάδες συνθηκών διαβίωσης θα φτάνουν έως 12 και για τις δυο βαθμίδες ενώ έως τώρα ήταν έως 10 για την Π.Ε.. Προβλέπει επίσης συν 2 μόρια για τις μονοθέσιες και διθέσιες δυσπρόσιτες σχολικές μονάδες.
Κατά την άποψή μου η κοινή μοριοδότηση δεν καλύπτει την Π.Ε. έστω και αν προβλέπει τις 2 επιπλέον μονάδες στις δυσπρόσιτες μονοθέσιες και διθέσιες μονάδες. Οι σχολικές μονάδες Π.Ε. είναι διάσπαρτες σ’ όλη την Ελλάδα από τα πιο απομακρυσμένα ορεινά χωριά έως τα μικρότερα νησάκια.
Η εξαρχής αναμοριοδότηση θα είναι μια επίπονη και χρονοβόρα διαδικασία η οποία απαιτεί σοβαρότητα, υπευθυνότητα και γνώση του αντικειμένου ώστε να πραγματοποιηθεί με αυστηρά, ενιαία, αντικειμενικά και ξεκάθαρα κριτήρια.
Ταυτόχρονα πρέπει να γίνει επανακαθορισμός των δυσπρόσιτων σχολείων με συγκεκριμένο ορθολογικό κι αντικειμενικό τρόπο και να αναγράφονται ονομαστικά.
Ελπίζω στη διαδικασία εφαρμογής η Δ.Ο.Ε. να έχει τη δυνατότητα να εκφράσει τις θέσεις της και να συμβάλλει θετικά στην ολοκλήρωση της διαδικασίας.