Σάββατο 23 Νοεμβρίου 2013

ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ «Δίψα για αιωνιότητα»

Η δίψα του ανθρώπου για την αιωνιότητα μαρτυρεί την αλήθεια για την αιωνιότητα! Η θέση αυτή, όσο ανθρώπινη και αν είναι, γιατί η αιωνιότητα είναι αντικειμενική και όχι υποκειμενική πραγματικότητα, δείχνει το λάθος των σκεπτικιστών. Η ανήσυχη ψυχή του ανθρώπου αναζητά πάντα τον «χαμένο Παράδεισο» και την επιστροφή της στο Δημιουργό, το Θεό Πατέρα. Όσο κι αν καταπλακώνεται η ψυχή του ανθρώπου από την ύλη, όσο κι αν ψευδείς αντιλήψεις και επιστημονικές ανακαλύψεις ανατρέπουν τη φυσική τάξη, ο άνθρωπος σε όλες τις πράξεις τη ζωής του δείχνει, πως θέλει να ζήσει για την αιωνιότητα.
Ο πλούσιος νέος της ευαγγελικής περικοπής έχει τα πάντα, αλλά του λείπει η αιώνιος ζωή γι΄αυτό στη συνάντησή του με τον Ιησού τον ρωτά «τι να κάνω για να κληρονομήσω την αιώνιο ζωή». Η ωραία Πύλη της αιωνίου ζωής είναι το άγιο Ευαγγέλιο. Ο Θεάνθρωπος Χριστός που αποτελεί την
«οδόν, την αλήθειαν και την ζωήν» δίδαξε το Ευαγγέλιο και η γνώση αυτού είναι προϋπόθεση για να μπούμε στο δρόμο της αιώνιας κληρονομιάς. Το Ευαγγέλιο μετατοπίζει τα ενδιαφέροντά μας από τις κοσμικές αξίες στην αλήθεια του Θεού, που είναι η αιωνιότητα. Γι΄αυτό κι Κύριος λέγει στο πλούσιο νέο «τας εντολάς οίδας».
Οι θείες εντολές είναι οι σηματοδότες που δείχνουν στον άνθρωπο την πορεία της αιωνίου Βασιλείας. Όποιος δεν ακολουθεί με πιστότητα τις υποδείξεις αυτές εξακολουθεί να περιπλανιέται στη αναζήτηση της ματαιότητος. Η γνώση και πιστή εφαρμογή των θείων εντολών, όχι η τήρησης μόνο αυτών που μας βολεύουν, η εφαρμογή εκείνη που γίνεται «ζωή», είναι η μόνη οδός για την αιωνιότητα.
Ο πιστός έχει εξασφαλισμένη την δυνατότητα όχι μόνο της γνώσεως του θείου θελήματος και της ορθής κατανοήσεώς του, αλλά και της μεταποιήσεως αυτού σε έργο ζωής. Μόνο με τον ανθρώπινο νού δεν μπορούμε να γνωρίσουμε τον Θεό, αλλιώς θα ήμασταν «θεοί» κι εμείς. Στην εκκλησία αποκτούμε τις πνευματικές «αισθήσεις» της θείας Χάρις μέσω των μυστηρίων. Χωρίς την πίστη ο λόγος του Θεού είναι «ακατανόητος». Η πίστη και η Χάρις αποκαλύπτουν το Θεό δια του Ευαγγελίου κι αυτή την αποκάλυψη ζούμε μόνο μέσα στην Εκκλησία, όπου γεννιόμαστε για την αιωνιότητα. Έτσι η ζωή μας στην εκκλησία είναι η απαρχή, το ξεκίνημα για την αιώνιο ζωή. Ο Θεός δίνει την «χάρη» του, εμείς την βούληση της ελευθερίας μας κι όταν ρωτάς «τι ποιήσω ζωήν αιώνιον κληρονομήσω», λαμβάνεις την απάντηση από τον Κύριο: «… δεύρο ακολούθει μοι»!
Ακολουθώ όμως το Χριστό σημαίνει ζώ με τον Χριστό και για τον Χριστό. Η πορεία πρός την αιωνιότητα περνά από την ζωή του Χριστού, που είναι αγάπη, θυσία, σταύρωση! Ελεύθερη εκλογή κι όχι νομική αναγκαιότητα. Ο πλούσιος του Ευαγγελίου δεν είχε αντιληφθεί, πως πέρα από την γνώση με το νού , υπάρχει και η γνώση της καρδιάς. Αυτός με το μυαλό του γνώριζε το Νόμο, αλλά η καρδιά του δεν έκαιγε από θεία αγάπη. Νόμιζε ότι η Βασιλεία του Θεού αγοράζεται. Στο «δεύρο ακολούθει μοι» του Χριστού, που κρύβεται η απάρνηση της ενδοκοσμιότητος και το ξερίζωμα από τη λάσπη της γής, που είμαστε πεσμένοι, ο πλούσιος φεύγει «περίλυπος». Ίσως δεν γνώριζε ή δεν πίστευε ότι στη γή είμαστε αποδημητικά πουλιά και κάθε υποταγή στα στοιχεία του κόσμου ματαιώνει την αιώνιο ζωή.
Η κατάκτηση της αιωνίου ζωής θα ήταν αδύνατη χωρίς την παρουσία του Θεανθρώπου Χριστού. Η αιωνιότητα που για εμάς φαίνεται κάτι παράδοξο είναι απολύτως φυσικό για τον Θεό που είναι αιώνιος. Γι΄αυτό και ο Κύριος είπε: «η βασιλεία του Θεού βιάζεται και οι βιασταί αρπάζουσιν αυτήν». Το να μεταμορφωθεί ένας άνθρωπος, να γίνει ενάρετος, δεν είναι εύκολο, χρειάζεται αγώνας συνεχής. Έχουμε όμως σύμμαχο τον αιώνιο Θεό που με τη θεία Του χάρη σκορπίζει τις δωρεές Του και ανοίγει δρόμους αγάπης μέσα στον κόσμο. Το μόνο που ζητά από εμάς είναι να ακολουθήσουμε αυτές τις διεξόδους, γιατί οδηγούν σ΄ Εκείνον που είναι η πηγή της ελευθερίας, η πηγή της αγάπης και της ειρήνης, γιατί Εκείνος είναι η αιωνιότητα και στη δική του βασιλεία πρέπει να κατευθύνουμε τις καρδιές μας.
Εκ της Ιεράς Μητροπόλεως Φ.Ν.Θ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου