Τρίτη 9 Ιουλίου 2013

Στη Βουλή οι απολύσεις εκπαιδευτικών πληροφορικής



vouliΣτη Βουλή οι απολύσεις εκπαιδευτικών πληροφορικής
Με αναφορά προς τα υπουργεία Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Παιδείας και Θρησκευμάτων, κειμένου του Συλλόγου Μηχανικών για την Παιδεία, η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ/ΕΚΜ Αιτωλοακαρνανίας Μαρία Τριανταφύλλου, εκφράζει την συμπαράστασή της στους εκπαιδευτικούς που μπαίνουν στο στόχαστρο του υπουργείου.
Το μέτρο της κινητικότητας στο δημόσιο τομέα είναι η νέα μέθοδος και ταυτόχρονα υποχρέωση που έχει αναλάβει η κυβέρνηση απέναντι στην τρόικα ώστε να αποψιλώσει ακόμη περισσότερο τις απαραίτητες δομές του κοινωνικού κράτους και ταυτόχρονα να προωθήσει  κλίμα ανασφάλειας και φόβου σε ακόμη περισσότερους εργαζόμενους.
Η κ. Τριανταφύλλου ζητάει να ενημερωθεί σχετικά με τις ενέργειες  των συμβαλλόμενων
υπουργείων για  τα ζητήματα που θέτει ο σύλλογος μηχανικών για την παιδεία.
Αναλυτικά το κείμενο της αναφοράς και του Συλλόγου των Μηχανικών για την Παιδεία:
Για τους υπουργούς:
-Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης.
-Παιδείας και Θρησκευμάτων.
Θέμα:  Ανησυχία σε μέρος καθηγητών του κλάδου της πληροφορικής από δημοσιεύματα που αναφέρουν πως το υπουργείο πρόκειται να τους εντάξει σε πρόγραμμα κινητικότητας.
«Κύριε υπουργέ, θα ήθελα να μας ενημερώσετε σχετικά με τις ενέργειες  σας για  τα ζητήματα που θέτει ο σύλλογος μηχανικών για την παιδεία όπως αυτά αναπτύσσονται στο σχετικό έγγραφο που σας επισυνάπτουμε.
Η ανησυχία των μελών του  συλλόγου, ενισχύεται από δημοσιεύματα τα οποία μιλούν για το ενδεχόμενο ένταξης εκπαιδευτικών σε πρόγραμμα κινητικότητας. Μάλιστα καθηγητές του κλάδου της πληροφορικής, χαρακτηρίζονται  αυθαίρετα  ως πλεονάζον προσωπικό από τον γραπτό και ηλεκτρονικό τύπο».
Ακολουθεί το κείμενο του Επιστημονικού Συλλόγου Μηχανικών για το Πρόγραμμα Κινητικότητας – Απολύσεις των Εκπαιδευτικών Πληροφορικής:
«Με αφορμή τα πρόσφατα δημοσιεύματα του έντυπου και ηλεκτρονικού τύπου περί ένταξης σε πρόγραμμα κινητικότητας από την κυβέρνηση εκπαιδευτικών και μάλιστα αυτών της πληροφορικής και από την ευκολία με την οποία εμφανίζεται στον τύπο, ότι οι συγκεκριμένοι εκπαιδευτικοί πλεονάζουν, σαν σύλλογος με μέλη εκπαιδευτικούς πληροφορικής θα θέλαμε να επισημάνουμε τα εξής σημεία.
Ο τρόπος προσδιορισμού των πλεοναζόντων είναι σχεδόν αυθαίρετος, καθώς δεν βασίζεται στις ανάγκες εύρυθμης λειτουργίας των σχολείων. Αυτό οδηγεί στην εμφάνιση μεγάλου αριθμού πλεοναζόντων χωρίς αυτό να ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.
Τα μαθήματα πληροφορικής έχουν σχεδόν εξαφανιστεί από την δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Χαρακτηριστικά στο Γυμνάσιο το μάθημα της πληροφορικής διδάσκεται μόνο μία(1) ώρα την εβδομάδα, ενώ αν τα δημοσιεύματα για το ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ αποδειχτούν αληθινά, οι μαθητές δεν θα διδάσκονται καθόλου μαθήματα πληροφορικής. Στην δε επαγγελματική εκπαίδευση αποδυναμώθηκε πλήρως ο ρόλος των μαθημάτων της πληροφορικής, αντίθετα με τις σύγχρονες ανάγκες.
Τα περί «Ψηφιακού Σχολείου» αλλά και «Πιστοποιητικού Πληροφορικής» παραμένουν έωλες εξαγγελίες σε επίπεδο δημόσιου σχολείου και κατ” αυτό τον τρόπο εκχωρείται η αποκλειστικότητα σε ιδιωτικούς φορείς.
Με βάση άλλα δημοσιεύματα του τύπου και δηλώσεις στελεχών της κυβέρνησης επιχειρείται η υποβάθμιση του μηχανισμού της κινητικότητας σε ότι αφορά το αντίκτυπο που θα έχει σε όσους εκπαιδευτικούς πληροφορικής υπαχθούν σε αυτή. Πιο συγκεκριμένα, τονίζουμε ότι δεν εξασφαλίζεται η συνέχεια της εργασίας για όλους τους υπαγόμενους. Παράλληλα ο τρόπος απορρόφησης σε κάποια νέα υπηρεσία παραμένει ακαθόριστος και από τις μέχρι τώρα ανακοινώσεις, μπορούμε να αμφιβάλλουμε για την διαφάνεια του και για το κατά πόσο θα είναι αξιοκρατικός και αδιάβλητος.
Στο σημείο αυτό θα θέλαμε να υπενθυμίσουμε ότι οι εκπαιδευτικοί πληροφορικής έχουν διοριστεί με διαφανείς, αξιοκρατικές και αδιάβλητες διαδικασίες.
Με βάση την μέχρι τώρα πορεία και το περιεχόμενο των δημοσιευμάτων, μπορούμε να εξάγουμε με αρκετή ασφάλεια το συμπέρασμα, ότι ο κύριος λόγος επιλογής των εκπαιδευτικών πληροφορικής για το πρόγραμμα κινητικότητας, δεν θα είναι άλλος από την ευκολία συγκέντρωσης και «προσαρμογής» των υπηρεσιακών στατιστικών δεδομένων τους, στο ζητούμενο της κινητικότητας. Το Υπουργείο Παιδείας, έχοντας στην διάθεσή του τα υπηρεσιακά στατιστικά δεδομένα των εργαζομένων – που οι καθηγητές Πληροφορικής οργάνωσαν και δημιούργησαν –αποφάσισε, αντί να στραφεί στην διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού με στόχο την βελτίωση του Σχολείου, να τα χρησιμοποιήσει «δημιουργικά», για να συγκροτήσει με ζηλευτή ταχύτητα ομάδες «ευκίνητων» καθηγητών «υποψήφιων προς αποχώρηση».
Η μέχρι τώρα μεθόδευση θίγει την αξιοπρέπεια των εκπαιδευτικών πληροφορικής, κυρίως γιατί αντί ηθικής ανταμοιβής για την δουλειά τους(υπενθυμίζουμε ότι πέρα από το εκπαιδευτικό έργο τους, η συντριπτική πλειοψηφία των σχολείων έχει μηχανογραφηθεί χάρη σε δική τους δουλειά), η τελευταία χρησιμοποιείται για την εκδίωξή τους από το Σχολείο, ενώ τους χαρίζει τον ρόλο της Ιφιγένειας στον βωμό του Μνημονίου».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου