Τετάρτη 12 Ιουνίου 2013

Οι καθηγητές Γαλλικής για τη διδασκαλία της Ιστορίας

Μεγάλη συζήτηση άνοιξε στο διαδίκτυο και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης από την πρόσφατη ανακοίνωση του Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α. ότι σκοπεύει να επεκτείνει την α’ ανάθεση του μαθήματος της Ιστορίας και σε καθηγητές απόφοιτους των ξενόγλωσσων τμημάτων της Φιλοσοφικής Σχολής.

Επιστημονικές Ενώσεις, όπως η ΠΕΦ και το περιοδικό Νέα Παιδεία έσπευσαν να εκδώσουν ανακοινώσεις διαμαρτυρίας.

Θα περίμενε κανείς ότι επιστημονικές ενώσεις εκπαιδευτικών θα παρέτασσαν επιστημονικά και εκπαιδευτικά επιχειρήματα για να τεκμηριώσουν την αντίθεσή τους σε αυτήν την πρόταση.
Αντίθετα, έκπληκτοι διαβάσαμε ότι η ΠΕΦ ζητά «να αρθεί η υποβάθμιση του μαθήματος της Ιστορίας», το οποίο υποβαθμίζεται όταν το διδάσκουν εκπαιδευτικοί άλλων ειδικοτήτων εκτός από
τους ΠΕ02.

Αλήθεια με ποιο δικαίωμα, ποια κριτήρια και ποια μέθοδο αξιολόγησης κρίνει το Δ.Σ. της ΠΕΦ ως ανίκανους και επιστημονικά ανεπαρκείς τους συναδέλφους;

Το επιχείρημα περί υποβάθμισης του μαθήματος είναι σαθρό, ψευδεπίγραφο και απόλυτα αβάσιμο επιστημονικά.

Αν πράγματι η ΠΕΦ ενδιαφέρεται για την αναβάθμιση των φιλολογικών μαθημάτων και όχι μόνο της Ιστορίας γιατί δε ζητά να εξεταστούν από την αρχή οι αναθέσεις και στο εσωτερικό του κλάδου ΠΕ02;
Ποια επιστημονική μέθοδο έρευνας ακολούθησε ο Διευθυντής του περιοδικού Νέα Παιδεία για να αποφανθεί με εντελώς αντιεπιστημονική βεβαιότητα ότι «ο μαθητής θα παρακολουθεί ένα απαξιωμένο μάθημα του σχολικού προγράμματος, που θα αναπαράγει μηχανιστικά το μοναδικό σχολικό βιβλίο και θα διδάσκεται εντελώς εργαλειακά απόέναν ιστορικά αναλφάβητο εκπαιδευτικό!!!!».

Με ποια ιδιότητα όλοι αυτοί προχωρούν σε αρνητική αξιολόγηση και αμφισβήτηση της επιστημονικής κατάρτισης και της επαγγελματικής επάρκειας, συνέπειας και αξιοπρέπειας ολόκληρων κλάδων εκπαιδευτικών;

Με τέτοιες πρακτικές θα εξασφαλίσουν την «πραγματική δημοκρατική διαπαιδαγώγηση των αυριανών πολιτών»;

Δεν έχουν διδαχθεί από την Ιστορία, (αλήθεια, όλοι οι ΠΕ02 έχουν διδαχθεί στη διάρκεια των πανεπιστημιακών τους σπουδών επαρκώς την Ιστορία και τα άλλα μαθήματα που διδάσκουν σε α’ ανάθεση;) ότι το να στρέφεται ο ένας κλάδος εργαζομένων εναντίον του άλλου για να προασπίσει τάχα το μικροσυμφέρον του οδηγεί ταχύτερα και ευκολότερα στη εξαφάνιση και των δύο; Ότι όταν οι εργαζόμενοι αλληλοσπαράσσονται οι εργοδότες χαίρονται γιατί ο αλληλοσπαραγμός τους καθιστά ευκολότερη λεία στις όποιες επιθέσεις;

Και παραφράζοντας τον ποιητή: όταν ήρθαν να πάρουν τους ξενόγλωσσους δε μίλησα γιατί δεν ήμουν
ξενόγλωσσος όταν ήρθαν να πάρουν τους γυμναστές δεν μίλησα γιατί δεν ήμουν γυμναστής όταν ήρθαν να πάρουν τους πληροφορικάριους δεν μίλησα γιατί δεν ήμουν πληροφορικάριος τώρα που ήρθαν να πάρουν τους φιλολόγους;

Θα δείξετε τους συναδέλφους;

Μόνο στόχο έχουν να πλήξουν συναδέλφους άλλων κλάδων και μάλιστα σε μια εποχή που απαιτείται συναδελφική αλληλεγγύη. Σε μια εποχή που απαιτείται η συμπαράταξη όλων για τη διάσωση της δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης και του δημόσιου σχολείου, για την προάσπιση κοινωνικών και εργασιακών δικαιωμάτων δε διστάζουν να σηκώσουν το δάχτυλο και να δείξουν ως υπευθύνους και εξοβελιστέους, υποψήφιους για διαθεσιμότητα και απόλυση, καθηγητές άλλων ειδικοτήτων.

Ο Σύνδεσμος Καθηγητών Γαλλικής Γλώσσας Π.Ε. ως εκπρόσωπος εκπαιδευτικών ,οι οποίοι έχουν διδαχθεί δυο πολιτισμούς και ιστορίες, τον ελληνικό και τον γαλλικό, από τη διδακτέα ύλη της Ιστορίας επιλέγουμε τη Γαλλική Επανάσταση και το Διαφωτισμό, καθώς και το σύνθημα «Ελευθερία, Ισότητα, Αδελφοσύνη» και στο πλαίσιο αυτό καλούμε όλους τους συναδέλφους να συμπαραταχθούν στον αγώνα για την ανατροπή των αποφάσεων που οδηγούν στις υποχρεωτικές μετακινήσεις και την απόλυση.

Αρνούμαστε να μπούμε σε λογικές κοκορομαχίας και δηλώνουμε έτοιμοι να προσέλθουμε σε ένα διάλογο επιστημονικών φορέων για το τι πρέπει και πώς να διδάσκεται στο σχολείο, για τους σκοπούς και τους στόχους αυτής της διδασκαλίας, για το τι σχολείο θέλουμε και χρειάζεται η κοινωνία.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου