Σάββατο 25 Μαΐου 2013

Οι πρώτες εκτιμήσεις για τις Πανελλαδικές


Περίπου το 50% των υποψηφίων εμφανίζεται κάτω από τη βάση σε ένα «πακέτο» 200 γραπτών, σύμφωνα με βαθμολογητές
Βαθμολογικό «ρετιρέ» το 14άρι στα Μαθηματικά για τη μεγάλη μάζα των υποψηφίων
Μέχρι το 14άρι «σκαρφαλώνει» η πλειονότητα των υποψηφίων στα Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής, σύμφωνα με την πρώτη εικόνα που μεταφέρουν βαθμολογητές. Σε ένα «πακέτο» 200 γραπτών περίπου το 50% εμφανίζεται κάτω από τη βάση και το 40% κινείται στην κλίμακα 10-14, όπως αναφέρουν πηγές από βαθμολογικό κέντρο της Βόρειας Ελλάδας.
Ωστόσο, αυτές είναι οι πρώτες πληροφορίες για περιορισμένο αριθμό γραπτών από μία περιοχή και δεν μπορεί να διαμορφωθεί ακόμη συνολική και ασφαλής εκτίμηση για τις επιδόσεις των υποψηφίων των πανελλαδικών εξετάσεων.
Μετά τα χαμόγελα που σκόρπισε το προσιτό θέμα της Έκθεσης την πρώτη μέρα των πανελλαδικών
ήρθε η ψυχρολουσία των Μαθηματικών Γενικής Παιδείας, καθώς χιλιάδες υποψήφιοι βρέθηκαν αντιμέτωποι με θέματα αυξημένης δυσκολίας. Η επιτυχής αντιμετώπισή τους προϋπέθετε πολύ καλή γνώση των εννοιών, βασικές γνώσεις από τις προηγούμενες τάξεις, κριτική ικανότητα, ευχέρεια στους υπολογισμούς και δυνατότητα συνδυασμού γνώσεων από διαφορετικά κεφάλαια, σύμφωνα με την Ελληνική Μαθηματική Εταιρία.
«Οι μαθητές δυσκολεύτηκαν ιδιαίτερα στα 3ο και 4ο ζητήματα, ενώ σημαντικό ποσοστό δεν έχει γράψει ικανοποιητικά και το 2ο», αναφέρει στον «ΑτΚ» βαθμολογητής επισημαίνοντας πως σε ένα «πακέτο» 200 γραπτών εντοπίστηκαν μόλις τρεις άριστες βαθμολογίες (πάνω από 18). Το 50% δεν κατόρθωσε να σκαρφαλώσει πάνω από τη βάση(10) με τον κύριο όγκο να κινείται κοντά στο πέντε, ενώ οι τέσσερις στους δέκα έγραψαν από 10 έως 14. Βέβαια, η πρώτη αυτή εικόνα και σε ένα τόσο περιορισμένο αριθμό γραπτών δεν μπορεί να οδηγήσει σε ασφαλείς εκτιμήσεις ή συμπεράσματα για τις επιδόσεις των μαθητών συνολικά.
Πηγές από άλλο βαθμολογικό κέντρο της Βόρειας Ελλάδας τονίζουν πως παρατηρείται συγκέντρωση βαθμολογιών μεταξύ 11-13, χωρίς ωστόσο να λείπουν τα 19άρια και γενικά τα άριστα γραπτά. Την ίδια στιγμή, φροντιστές πιθανολογούν ότι οι βαθμολογίες των Μαθηματικών θα είναι χαμηλότερες σε ποσοστό 20%, σε σχέση με πέρυσι.
Πέρυσι το 22,23% των υποψηφίων αρίστευσε (18-20) στα Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής, το 17,41% έγραψε από 15 έως 17,9, το 13,84% από 12 έως 14,9, το7,43% από 10 έως 11,9, ενώ το 39% έπεσε κάτω από τη βάση.
Καλύτερα γραπτά στην Έκθεση
Στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας οι υποψήφιοι εκτιμάται ότι θα αποσπάσουν φέτος υψηλότερες βαθμολογίες σε σχέση με πέρυσι. «Ηταν εύκολο και οικείο θέμα της Έκθεσης για τους μαθητές. Τα γραπτά είναι γενικά καλύτερα από τις προηγούμενες χρονιές», σχολιάζει βαθμολογήτρια. Μάλιστα, εκπαιδευτικοί εικάζουν ότι η άνοδος ενδέχεται να είναι της τάξεως του 10%. Υπενθυμίζεται ότι στις πανελλήνιες του 2012 , σχεδόν το 23% δεν κατάφερε να «υπερπηδήσει» τη βάση στη Νεοελληνική Γλώσσα, το 17,81% βρέθηκε μεταξύ 10-11,9, το 33,85% μεταξύ 12 και 14,9, το 23,44% μεταξύ 15-17,9 και το 2,04% έλαβε άριστα.
Σάλος με τη Φυσική
Αλυσιδωτές αντιδράσεις πυροδότησε η καταγγελία του α' αντιπροέδρου της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών, Παναγιώτη Φιλντίση πως το 4ο θέμα στο μάθημα της Φυσικής, που εξετάστηκε την περασμένη Τετάρτη, είχε αναρτηθεί προ δύο μηνών σε ιστοσελίδα που παρακολουθούν καθηγητές. Την εν λόγω ιστοσελίδα συνδιαχειρίζεται μέλος της επιτροπής που επιλέγει τα θέματα των εξετάσεων, όπως τόνισε ο κ. Φιλντίσης σημειώνοντας πως τουλάχιστον 50 καθηγητές αντάλλαξαν απόψεις για το πώς μπορεί να λυθεί το εν λόγω ζήτημα.
Στο μεταξύ, η Επιτροπή Παιδείας της Ενωσης Ελλήνων Φυσικών επισήμανε πως μεγάλο μέρος των θεμάτων είναι εκτός της φιλοσοφίας του σχολικού βιβλίου και της διδασκαλίας του μαθήματος στο σχολείο.«Τίθεται σοβαρό ζήτημα δεοντολογίας και τάξης σε σχέση με το 4ο θέμα διότι παραπλήσιο αυτού υπήρχε σε γνωστό ιστολόγιο συναδέλφου από τον Μάρτιο και μάλιστα έτυχε σχολιασμών μεταξύ άλλων συναδέλφων», υπογραμμισε η Ε.Ε.Φ.
Απαντώντας στις παραπάνω αιτιάσεις η Κεντρική Επιτροπή των πανελλαδικών Εξετάσεων (ΚΕΕ) σημείωσε πως δεν τίθεται ζήτημα δεοντολογίας και τάξης για τα θέματα στη Φυσική Κατεύθυνσης. «Είναι φυσικό σε όλα τα μαθήματα, τα θέματα που τίθενται στις εξετάσεις να προσιδιάζουν με κάποια από τα χιλιάδες δημοσιευμένα, ιδιαίτερα στο διαδίκτυο», σημείωσε.
Βαθμολογικό «ρετιρέ» το 14άρι στα Μαθηματικά για τη μεγάλη μάζα των υποψηφίων
«Εάν τα Μαθηματικά Γενικής Παιδείας ήταν τόσο δύσκολα, στα Μαθηματικά κατεύθυνσης τι θα βάλουν;», διερωτήθηκε η υποψήφια
Βαθμολογικό «ρετιρέ» το 14άρι στα Μαθηματικά για τη μεγάλη μάζα των υποψηφίων
«Το θέμα της Έκθεσης ήταν αναμενόμενο. Μπορούσε να το αναπτύξεις και να γράψεις πολλά», είπε ο υποψήφιος, Αουρέλ Ντέμκα, ο οποίος φιλοδοξεί να εισαχθεί στο ΤΕΦΑΑ
Βαθμολογικό «ρετιρέ» το 14άρι στα Μαθηματικά για τη μεγάλη μάζα των υποψηφίων
«Έβαλαν εύκολο θέμα στην Έκθεση, αλλά δυσκόλεψαν τα άλλα μαθήματα για να ισορροπήσουν τις βάσεις», τόνισε ο Γιώργος Γιαννάκης,υποψήφιος της Τεχνολογικής από το 17ο Λύκειο Θεσσαλονίκης
Βαθμολογικό «ρετιρέ» το 14άρι στα Μαθηματικά για τη μεγάλη μάζα των υποψηφίων
«Στα Μαθηματικά η θεωρία ήταν εύκολη, αλλά η συνέχεια ήταν ...καταστροφική για όλους μας», επισήμανε ο υποψήφιος Γρηγόρης Σαρβασίτζε, ο οποίος δεν δυσκολεύτηκε στη Νεοελληνική Γλώσσα
ΤΗΣ ΛΙΝΑΣ ΚΟΪΝΑ
αγγελιοφορος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου