Κυριακή 12 Μαΐου 2013

ΤΙ ΕΝΟΧΛΕΙ; Η ΑΠΕΡΓΙΑ; Η ΜΟΡΦΗ ΤΗΣ; Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ; του Λαερτης Τανακιδης



Καθε εργαζομενος επιλεγει τη στιγμη κατα την οποια θα ασκησει το όποιο δικαιωμα του. Δεν ζηταει την εγκριση του εργοδοτη για αυτο. Υποστηριζουν μερικοι οτι οι πανελληνιες εξετασεις ειναι μια ιδιαιτερα φορτισμενη κοινωνικα περιοδος και επομενως οι εκπαιδευτικοι δεν πρεπει να κινητοποιουνται κατα τη διαρκεια τους.
Ομως συμφωνα με αυτην την προσεγγιση  ουτε οι γιατροι δικαιουνται να κινητοποιουνται ποτέ, αφου η υγεια ειναι υπερτατο αγαθο, ουτε οι οδοκαθαριστες, εφοσον η δημοσια υγεια τιθεται σε κινδυνο, ουτε οι εργαζομενοι στον τουρισμο, γιατι βλαπτεται η εικονα της χωρας στο εξωτερικο, ουτε οι εργαζομενοι στα ΜΜΕ, γιατι εμποδιζουν την ενημερωση, τοσο απαραιτητη ιδιως σημερα, ουτε οι εφοριακοι, επειδη θα υπαρξει υστερηση στα κρατικα εσοδα, ουτε οι εργαζομενοι στα μεσα μεταφορας, για ευνοητους λογους, ουτε οι... ουτε οι...
Οι μονοι που εξαιρουνται απο τετοιες κοινωνικες ευαισθησιες ειναι οι ισχυροι του χρηματος, οι οποιοι μπορουν να "απεργουν" με το δικο τους τροπο, δηλαδη να στελνουν τις καταθεσεις τους σε τραπεζες του εξωτερικου, να μεταφερουν τις
επιχειρησεις, ακομη κι αυτες που εστησαν με κρατικη ενισχυση, σε αλλες χωρες, να φοροαποφευγουν νομιμα και να φοροδιαφευγουν παρανομα. Εδω δεν ισχυουν αρχες, κανονες, αξιες. Οι "αγορες" ενεργουν πανω και περα απο αυτα και συνηθως δεν τους καταλογιζεται ελλειψη κοινωνικης ευαισθησιας.
Αν λοιπον καποιος δεν αναγνωριζει στους εκπαιδευτικους το δικαιωμα να απεργουν μεσα στις εξετασεις, για αυτον η συζητηση σταματαει εδω. Αν ομως αναγνωριζεται αυτο το δικαιωμα, γιατι ενοχλησε τοσο η προταση για κυλιομενη κατα περιφερεια απεργια; Τι ακριβως ενοχλησε;
Οτι ενας εκπαιδευτικος σκεφτηκε διαφορετικα η το οτι δημοσιοποιησε την προταση του ξαφνιαζοντας οσους ακολουθουν την πεπατημενη;
Οτι ενας εκπαιδευτικος σκεφτηκε "πονηρα" απεναντι σε εναν αθωο ηθικο εργοδοτη; Εναν εργοδοτη που σκαρφιζεται τα πιο απιθανα τερτιπια και καταφευγει στα πιο αναισχυντα ψευδη και στις πιο μικρες κουτοπονηριες;
Οτι ενας εκπαιδευτικος προσπαθησε με το λιγοτερο δυνατο κοστος να φερει το μεγαλυτερο δυνατο αποτελεσμα; Δηλαδη η απεργια γινεται ανηθικη απο τη στιγμη που αποφευγεται η μεγαλη οικονομικη αιμορραγια των απεργων;
Αντι να σηκωνεται αυτος ο κουρνιαχτος για τη συγκεκριμενη προταση και να τακτοποιουνται ετσι λογαριασμοι με τη συνειδηση η ελληνικη κοινωνια θα επρεπε να εξεγειρεται καθημερινα για τα χαλια της εκπαιδευσης:
Για την αθλια υλικοτεχνικη υποδομη των σχολειων. Χαρακτηριστικο παραδειγμα τα νηπιαγωγεια σε μαγαζια.
Για την ανυπαρξια σχολικων βιβλιοθηκων. Ποσο δεν κανει εντυπωση;! Σχολεια χωρις βιβλιοθηκες!
Για την ανυπαρξια ειδικων αιθουσων και εργαστηριων φυσικης, χημειας, υπολογιστων, γυμναστικης, χορου...
Για τα προγραμματα  με την απεραντη φλυαρια και τις αντιφασεις,γραμμενα απο ασχετους με τη σχολικη πραξη, θεωρητικες κατασκευες για ενα σχολειο εκτος τοπου και χρονου.
Για την εκπαιδευτικη αντιληψη και πρακτικη που τεμαχιζει το ενιαιο της γνωσης.
Για τα βιβλια που στην πλειονοτητα τους βρισκονται πανω απο το αντιληπτικο πεδιο των μαθητων, που συχνα ειναι παραφορτωμενα με περιττες λεπτομερειες, που θυσιαζουν την ποιοτητα για χαρη της ποσοτητας, που διδασκουν το "θαυμα" της διαβασης της Ερυθρας Θαλασσας και αποσιωπουν συγχρονες επιστημονικες θεωριες. Για αυτα τα βιβλια που ερχονται με καθυστερηση εβδομαδων η και μηνων μετα την εναρξη του σχολικου ετους. Ακραιο παραδειγμα η ιλαροτραγωδια με τις φωτοτυπιες αντι για βιβλια πριν απο δυο χρονια.
Για την εισαγωγη μεθοδων και καινοτομιων ξεπερασμενων, αλλα και αυτων χωρις καμια, εστω στοιχειωδη, προετοιμασια του διδακτικου προσωπικου που θα τις εφαρμοσει.
Για τις ελλειψεις σε διδακτικο προσωπικο ορισμενων ειδικοτητων.
Για την ανυπαρξια ουσιαστικης επιμορφωσης.
Για τον "υπερμορφωμενο υπερφιλολογο" καθηγητη που διδασκει κοντα στα δεκα διαφορετικα μαθηματα και αναγκαστικα μενει συχνα στην επιφανεια.
Για τις αλλεπαλληλες αμελετητες "μεταρρυθμισεις" που εξυπηρετουν μονο προσωπικους εκλογικους στοχους του εκαστοτε υπουργου.
Για την απωλεια της αυτοτελειας του λυκειου και τη μετατροπη του σε φροντιστηριο.
Για τη συγκεντρωση της προσοχης στις πανελληνιες εξετασεις ως την κορυφαια εκπαιδευτικη διαδικασια. Ενδιαφερει και παρακολουθειται μονο η εξαντληση της της υλης και οχι η κατανοηση και η αφομοιωση της.
Για την οικονομικη, κοινωνικη και ηθικη καταρρακωση του εκπαιδευτικου: μισθοι πεινας,απειλη συνεχους μετακινησης, αυξηση του ωραριου οχι με κριτηρια εκπαιδευτικα αλλα απλως και χονδροειδως οικονομικα.
Δε γινεται λοιπον αναφορα στις αιτιες που εξωθουν τους καθηγητες στην απεργια. Δεν συζητουνται τα αιτηματα τους. Αποσιωπαται το γεγονος οτι το υπουργειο παιδειας επελεξε ουσιαστικα το χρονο της απεργιας. Αντι για αυτα ορισμενοι προτιμουν να κανουν ασκησεις ειρωνειας σε βαρος ενος εκπαιδευτικου που σκεφτηκε διαφορετικα. Στην καλυτερη περιπτωση προκειται για εστιαση, συνειδητη η αθελητη, στα δευτερευοντα και στη χειροτερη για επιδειξη πνευματος.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου