Δευτέρα 20 Μαΐου 2013

Στουρνάρας: "Ο πρωθυπουργός πιστεύει 100% αυτό που κάνω και εγώ πιστεύω 100% ότι έχω την υποστήριξή του"


Στουρνάρας: "Ο πρωθυπουργός πιστεύει 100% αυτό που κάνω και εγώ πιστεύω 100% ότι έχω την υποστήριξή του"
Αισιόδοξος και πεπεισμένος ότι η ελληνική οικονομία δεν πρόκειται να πισωγυρίσει και ότι οι μεταρρυθμίσεις θα προχωρήσουν ομαλά εμφανίζεται ο υπουργός Οικονομικών Γιάννης Στουρνάρας ο οποίος επιμένει ότι η χώρα μας θα βγει στις αγορές το 2014 και διαμηνύει προς πάσα κατεύθυνση ότι ο ίδιος ήρθε για να μείνει.
Όπως τονίζει χαρακτηριστικά, σε συνέντευξή του στην κυριακάτικη εφημερίδα «Realnews», ερωτηθείς σχετικά «όχι, δεν είμαι αναλώσιμος. Ως δημόσιο πρόσωπο είμαι ανοικτός στην κριτική, αρκεί να είναι καλόπιστη. Χτυπήματα κάτω από τη μέση όμως, δεν ανέχομαι. Υποτιμούν τη νοημοσύνη του κόσμου και κυρίως την αποφασιστικότητά μου. Εγώ θα φέρω εις πέρας το έργο που μου ανατέθηκε, είτε τους αρέσει, είτε όχι. Ήρθα για να μείνω. Όσοι νομίζουν ότι είμαι αναλώσιμος κάνουν λάθος.»
Σύμφωνα με τον υπουργό Οικονομικών το 2014 είναι η χρονιά που η Ελλάδα θα επιτύχει πρωτογενές πλεόνασμα, θα μπει σε σταθερή τροχιά ανάπτυξης και θα επιστρέψει στις αγορές «για μικρά ποσά (...)
στην αρχή δοκιμαστικά». Παράλληλα, εκτιμά, ότι θα μειωθεί και η ανεργία.
Αναφορικά με την έκθεση της Κομισιόν που κάνει λόγο για νέα μέτρα ύψους 8 δισ. ευρώ κατά το διάστημα 2015 – 2016 ο κ. Στουρνάρας κάνει λόγο για παρεξήγηση την οποία έσπευσε να διορθώσει ο επίτροπος Όλι Ρεν. Στην πραγματικότητα, όπως υποστηρίζει ο υπουργός Οικονομικών, το κενό για το 2015-2016 είναι της τάξης των 4 δισ. ευρώ. Ωστόσο «κανείς δεν προδικάζει ότι θα είναι πράγματι έτσι μετά από δύο χρόνια. Μπορεί το κενό να είναι μικρότερο, μπορεί να είναι μεγαλύτερο. Εξαρτάται από το πώς θα πάει η οικονομία. Άρα, κανείς δεν προεξοφλεί ότι θα χρειαστούν νέα δημοσιονομικά μέτρα.»
Ερωτηθείς για την θετική μεταστροφή των οίκων αξιολόγησης προς την Ελλάδα, ο Γιάννης Στουρνάρας εμφανίζεται επιφυλακτικός. «Οι αγορές πολλές φορές υπεραντιδρούν. Όπως αντέδρασαν προς τα κάτω, τώρα ίσως υπεραντιδρούν προς τα πάνω. Ο πρωθυπουργός και εγώ κρατάμε μια πολύ πιο επιφυλακτική στάση, δεν πανηγυρίζουμε, απλώς θεωρούμε ότι πάμε σύμφωνα με τους στόχους. Δημοσιονομικά ίσως πάμε λίγο καλύτερα, αλλά ούτε αυτό μας εφησυχάζει. Έχουμε μια ανησυχία για τα έσοδα, τα οποία μέχρι στιγμής ήταν το πιο αρνητικό στοιχείο. Τον Απρίλιο έδειξαν όμως ότι έχουν προσαρμοστεί και αυτά στους στόχους.»
Σχολιάζοντας την ύφεση της τάξης του 5,3% κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους δήλωσε ότι «Η ύφεση μετριάζεται. Δεν μπορείς να πας από το 0 στο 10. Έχουμε καλύψει τα 2/3 της απόστασης».
Όπως αναφέρει δεν έχει κανένα φόβο ότι δεν θα προχωρήσουν οι απολύσεις στο Δημόσιο ή οι αποκρατικοποιήσεις. Όπως τονίζει «έχω εμπιστοσύνη ότι ο πρωθυπουργός παρακολουθεί τα πάντα στενά και παρεμβαίνει αποτελεσματικά». Ενδεχομένως το μόνο που θα τον φόβιζε, όπως λέει, είναι «αρνητικές εξελίξεις σε ένα από τα τρία κόμματα που στηρίζουν την κυβέρνηση» αποφεύγοντας να αποσαφηνίσει σε ποιο κόμμα αναφέρεται συγκεκριμένα.
Αναφερόμενος συγκεκριμένα στη συνεργασία του με τον πρωθυπουργό ο κ. Στουρνάρας τονίζει ότι «είναι άψογη. Γνωριζόμασταν από παλιά, αλλά μόνο κοινωνικά, διαφέραμε αρκετά στις προσεγγίσεις μας, μας ένωσε το μεγάλο πρόβλημα της Ελλάδας και έχουμε ταιριάξει. Ο πρωθυπουργός πιστεύει 100% αυτό που κάνω και εγώ πιστεύω 100% ότι έχω την υποστήριξή του».
Αναφορικά με τον ΦΠΑ στην εστίαση ο κ. Στουρνάρας αισιοδοξεί ότι η μείωσή του – που είναι ένα δίκαιο αίτημα – θα γίνει εντός Ιουνίου, ωστόσο δεν συζητά καν για το πετρέλαιο θέρμανσης. «Προτιμώ να βελτιώσουμε τις προϋποθέσεις για να πάρουν περισσότεροι επίδομα θέρμανσης» τονίζει.
Τέλος, σχετικά με τις προσεχείς γερμανικές εκλογές το Σεπτέμβριο, ο κ. Στουρνάρας αναφέρει ότι δεν φοβάται καθόλου το ενδεχόμενο αμέσως μετά η Γερμανία να μας «αδειάσει».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου