Δευτέρα 8 Απριλίου 2013

Διέξοδος για μαθητές και άνεργους νέους το ΚΕΣΥΠ

Σε δύσκολους καιρούς όπως αυτοί που διανύουμε, ο επαγγελματικός προσανατολισμός αποτελεί-ή θα έπρεπε να αποτελεί-έναν από τους βασικούς πυλώνες για μαθητές, νέους και όχι μόνο.
Το ΚΕΣΥΠ, είναι μια δομή που καλείται να προσφέρει σημαντική ενημέρωση την ώρα που από πλευράς της πολιτείας έχει μηδαμινή στήριξη και χρηματοδότηση. Παρόλο αυτά, μιλώντας με την κα Ευαγγελία Ιακωβάκη, Σύμβουλος Επαγγελματικού Προσανατολισμού στο ΚΕΣΥΠ, διαπιστώνουμε ότι παράγεται σημαντικό έργο, χωρίς να εμποδίζεται από την έλλειψη πόρων. Ήδη πριν από ελάχιστο χρονικό διάστημα, διοργανώθηκε μία ημερίδα όπου παρουσιάστηκαν οι προοπτικές σπουδών, ανάμεσα σε αυτές και σε πανεπιστήμια της Γαλλίας. Τα αποτελέσματα φάνηκαν αμέσως μετά την ολοκλήρωση της ημερίδας, με δεκάδες μαθητές να καταθέτουν αιτήματα σε Γαλλικές σχολές, αφού ενημερώθηκαν ότι εκεί το Πανεπιστήμιο είναι
δωρεάν και το κόστος ζωής ανάλογο με αυτό της Ελλάδας. Συγκεκριμένα, μέχρι τη λήξη της προθεσμίας, κατέθεσαν αίτηση 30 μαθητές, αριθμός πρωτοφανής για τα τοπικά δεδομένα!
Η απειλή της ανεργίας
Όπως αναφέρει η κα Ιακωβάκη, καθημερινά έρχεται σε επαφή με μαθητές, που έχουν την αγωνία της ανεργίας ή που πλήττονται από αυτή. Όπως στην περίπτωση των περίπου 300 μαθητών της ΕΠΑΣ και εσπερινού ΕΠΑΛ που στην πλειονότητά τους είναι ενήλικες έως και 60 ετών, και οι οποίοι πλέον αντιμετωπίζουν σημαντικό πρόβλημα στη διαδικασία εύρεσης εργασίας. «Για το λόγο αυτό το ΚΕΣΥΠ σε συνεργασία με το επιμελητήριο, τον ΟΑΕΔ, το ΑΚΕΘ και το ΚΕΕ ΔΗΜΗΤΡΑ, διοργανώνει ημερίδα για να ενημερώσει για τα τρέχοντα προγράμματα κατάρτισης, απασχόλησης αλλά και επιχειρηματικότητας ώστε να μπορέσουν οι σπουδαστές των σχολών και όχι μόνο, να ενημερωθούν για τις δυνατότητες που έχουν αλλά και γιατί όχι να έρθουν σε επαφή με επιχειρηματίες που θα παραβρεθούν στην εκδήλωση. Δυστυχώς, οι μαθητές των τεχνολογικών εκπαιδευτικών δομών είναι «παραμελημένοι», χωρίς εργαστήρια, χωρίς κίνητρα. Πιστεύω ότι πλέον πρέπει να δώσουμε βάρος σε αυτό το κομμάτι της εκπαίδευσης αφού ο πρωτογενής τομέας, και η ανάπτυξή του είναι μία σοβαρή πρόταση διεξόδου της κοινωνίας μας από την οικονομική κρίση», τονίζει η σύμβουλος επαγγελματικού προσανατολισμού.
Όπως αναφέρει, με την ανεργία να έχει ξεπεράσει το 60% σε νέους μέχρι 25 ετών, δεν υπάρχουν περιθώρια για εφησυχασμό. Για το λόγο αυτό εξάλλου, όσοι γνωρίζουν το ΚΕΣΥΠ, περνούν το κατώφλι στο 2ο Γυμνάσιο που στεγάζεται για να μπορέσουν να έχουν πρόσβαση σε πληροφορίες, να συμβουλευτούν αλλά και να αναζητήσουν τον τρόπο για να μπορέσουν να βρουν εργασία. «Είναι πραγματικά δραματική η κατάσταση. Καθημερινά ερχόμαστε σε επαφή με νέους που δεν βλέπουν διέξοδο στην εργασία, με νέους που έχουν σπουδάσει και ωστόσο δεν έχουν βρει ακόμη δουλειά . Προσπαθούμε με τις δυνάμεις μας να συνδέσουμε τα παιδιά αυτά με την αγορά εργασίας και να κατευθύνουμε» τονίζει η κα Ιακωβάκη.
Από την άλλη είναι οι μαθητές. Οι μαθητές που πλέον προσπαθούν να συνδέσουν σπουδές με επαγγελματική αποκατάσταση και επίσης αγωνιούν. Πόσο μάλλον τώρα που έχουν αλλάξει τα πάντα στη συμπλήρωση μηχανογραφικών χωρίς ωστόσο να έχει γίνει κάποια σαφής ενημέρωση από πλευράς των αρμόδιων υπουργείων. Όπως επισημαίνει και η κα Ιακωβάκη, πέρα από ένα σεμινάριο που έγινε από άλλο φορέα, οι Σύμβουλοι Επαγγελματικού Προσανατολισμού, δεν έχουν ενημερωθεί επίσημα από το υπουργείο για τις αλλαγές που έχουν γίνει ώστε να κατευθύνουν και τους μαθητές και ενημερώνονται μόνο χάρη στο προσωπικό τους ενδιαφέρον.
Προσανατολισμός και φυσική
Αξίζει να σημειωθεί ότι εκτός από τις ενημερωτικές ημερίδες για θέματα απασχόλησης, θα ακολουθήσει και μία άλλη διοργάνωση πραγματικά ιδιαίτερα καινοτόμα συνδέοντας το ΚΕΣΥΠ με το ΕΚΦΕ και με αντικείμενο την επιστήμη της φυσικής. Μαθητές από όλα τα σχολεία θα κληθούν να παρουσιάσουν πειράματα ενώ η ίδια η κα Ιακωβάκη, θα μετέχει ως φυσικός ετοιμάζοντας ένα πείραμα «έκπληξη» για όλους. Όπως σημειώνει, η εκδήλωση που αναμένεται να πραγματοποιηθεί στις 25 Απριλίου, είναι μια δράση που φέρνει σε επαφή τα παιδιά με την επιστήμη της Φυσικής έξω από τις θεωρίες, προκαλώντας το ενδιαφέρον τους.
ερευνα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου