Σάββατο 13 Απριλίου 2013

Σχεδόν διπλάσιοι μετανάστες μαθητές στα σχολεία σε 5 χρόνια


Σχεδόν διπλάσιοι μετανάστες μαθητές στα σχολεία σε 5 χρόνιαΗ Κομισιόν προειδοποιεί για χαμηλότερες σχολικές επιδόσεις ή ακόμη και πρόωρη εγκατάλειψη του σχολείου από παιδιά μεταναστών και ζητά να μην γίνεται διαχωρισμός στα σχολεία με βάση τις επιδόσεις.
 Στη διαπίστωση ότι τα παιδιά των μεταναστών έχουν μεγαλύτερη πιθανότητα να καταλήξουν σε σχολεία με λιγότερους πόρους καταλήγει έκθεση που δημοσιοποίησε σήμερα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, στις Βρυξέλλες.

Όπως υπογραμμίζεται, στην Ελλάδα, το ποσοστό των μαθητών άλλων εθνικοτήτων στα σχολεία της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης αυξήθηκε από 7,3%, σε 12%, την τελευταία πενταετία.
Ειδικότερα, όπως υποστηρίζει η Επιτροπή, η εξέλιξη αυτή οδηγεί σε χαμηλότερες σχολικές
επιδόσεις, ενώ υπάρχει μεγάλη πιθανότητα τα παιδιά μεταναστών να εγκαταλείψουν πρόωρα το σχολείο. Από τη μελέτη προκύπτει ακόμη ότι τα κράτη- μέλη θα πρέπει να παρέχουν ειδική υποστήριξη, μέσω της εκπαίδευσης, για τα παιδιά των μεταναστών, όπως εξειδικευμένους εκπαιδευτικούς και συστηματική συμμετοχή των γονέων και των κοινοτήτων προκειμένου να βελτιωθεί η ένταξή τους.
Στη μελέτη υπογραμμίζεται η σημασία της αυτονομίας των σχολείων και της σφαιρικής προσέγγισης στον τομέα της εκπαιδευτικής υποστήριξης για τα νεοαφιχθέντα παιδιά μεταναστών. Σε αυτά περιλαμβάνονται η γλωσσική και ακαδημαϊκή υποστήριξη, η συμμετοχή γονέων και κοινοτήτων, καθώς και η διαπολιτισμική εκπαίδευση.
Σύμφωνα με την ανάλυση, τα σχολεία θα πρέπει να αποφεύγουν τον διαχωρισμό, καθώς και την πρόωρη επιλογή μαθητών ανάλογα με τις ικανότητές τους, δεδομένου ότι αυτό είναι δυνατόν να αποβαίνει σε βάρος των παιδιών από οικογένειες μεταναστών, τα οποία βρίσκονται σε στάδιο προσαρμογής σε μια νέα γλώσσα.
Υπογραμμίζεται, επίσης, η ανάγκη να βελτιωθεί η παρακολούθηση και η συλλογή στατιστικών στοιχείων σχετικά με την πρόσβαση, τη συμμετοχή και την επίδοση των μαθητών και φοιτητών από οικογένειες μεταναστών.
Τα πορίσματα της μελέτης αντικατοπτρίζουν τις στατιστικές του προγράμματος διεθνούς αξιολόγησης μαθητών (PISA) του ΟΟΣΑ, το οποίο εξετάζει τις δεξιότητες και τις γνώσεις των 15χρονων μαθητών.
Ο ΟΟΣΑ διαπίστωσε ότι, το 2010, στην Ευρώπη, το 25,9% των μαθητών που έχουν γεννηθεί σε τρίτες χώρες εγκατέλειψαν πρόωρα την εκπαίδευση ή την κατάρτιση, σε σύγκριση με το 13% των μαθητών που έχουν γεννηθεί στη συγκεκριμένη χώρα.
Πηγή: ΑΜΠΕ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου