Τρίτη 16 Απριλίου 2013

ΕΩΣ ΤΙΣ 26 ΑΠΡΙΛΙΟΥ ΟΙ ΑΙΤΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ Οδηγός για τις μετεγγραφές



Εναν πλήρη οδηγό που αφορά τη διαδικασία μετεγγραφών φοιτητών ΑΕΙ και ΤΕΙ παρουσιάζουμε στο σημερινό «Έθνος - Παιδεία».

Ειδικότερα, υπάρχουν πληροφορίες για τα δικαιολογητικά που πρέπει να προσκομίσουν οι ενδιαφερόμενοι, για τις αντιστοιχίες των τμημάτων και σχολών, και τους δικαιούχους μεταφοράς της θέσης αλλά και ο τρόπος με τον οποίο ορίζεται το κατά κεφαλήν εισόδημα που απαιτείται προκειμένου να μεταπηδήσει ένας φοιτητής σε άλλο τμήμα.


Οι ενδιαφερόμενοι θα υποβάλουν αιτήσεις σε ειδική ιστοσελίδα του υπουργείου Παιδείας από σήμερα έως και τις 26 Απριλίου, και αμέσως μετά, οι δικαιούχοι για μετεγγραφή θα εγγραφούν στα
νέα τους τμήματα.

Σύμφωνα με αποσπάσματα της εγκυκλίου, «επιτυχών» χαρακτηρίζεται εκείνος ο οποίος συμμετείχε στις πανελλήνιες εξετάσεις 2011-2012 γενικών ή επαγγελματικών λυκείων και κατέλαβε θέση σε τμήμα πανεπιστημίου ή ΤΕΙ. Ως τέτοιος, αναφέρεται στην εγκύκλιο, χαρακτηρίζεται ακόμα και αν τελικά δεν προχώρησε στην εγγραφή του στο τμήμα αυτό.

Αναφορικά με τους φοιτητές που δικαιούνται μεταφορά της θέσης τους (μετεγγραφή) είναι όλοι οι επιτυχόντες που έλαβαν μέρος στις εξετάσεις Πανελλαδικού επιπέδου το Σχολικό Έτος 2011- 2012 και κατετάγησαν σε θέσεις εισαγωγής ΑΕΙ της ημεδαπής και εφόσον το εισόδημα του οικονομικού έτους 2012 του δυνητικού δικαιούχου και των μελών της οικογένειάς του δεν ξεπερνά τις 7.500 ευρώ, κατά κεφαλήν.

Για τις μονογονεϊκές οικογένειες και τους επιτυχόντες που πάσχουν από τις αναφερόμενες στο παράρτημα της υπ΄ αριθμόν Φ.151/122732/Β6 (ΦΕΚ Β΄1612/2010) παθήσεις ή έχουν πραγματοποιήσει δωρεά οργάνων σε συγγενή Α ή Β βαθμού ή οι γονείς ή κηδεμόνες αυτών, ένας εκ των δύο ή και οι δύο αθροιστικά υπήρξαν άνεργοι για 10 μήνες εντός του 2012, το ανωτέρω εισόδημα υπολογίζεται στο διπλάσιο δηλαδή 15.000 ευρώ κατά κεφαλήν.

Σχετικά με το ποσοστό των μετεγγραφών σε κάθε πανεπιστήμιο και ΤΕΙ, ορίζεται ότι δεν μπορεί να ξεπερνά το 10% του συνολικού αριθμού των εισακτέων των Πανελληνίων εξετάσεων του σχολικού έτους 2011-2012, της γενικής σειράς κατάταξης, όταν πρόκειται για Τμήματα της Περιφέρειας Αττικής ή του Νομαρχιακού Διαμερίσματος Θεσσαλονίκης. Στα τμήματα που υπάρχουν στο υπόλοιπο της επικράτειας το ποσοστό δεν θα ξεπερνά το 15% του συνολικού αριθμού των εισακτέων, των Πανελληνίων Εξετάσεων του σχολικού έτους 2011-2012, της γενικής κατάταξης.

ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ
Οι Γραμματείες των Τμημάτων υποδοχής των επιτυχόντων παραλαμβάνουν τις αιτήσεις εγγραφής με τα δικαιολογητικά. Με απόφαση του Προέδρου- Προϊσταμένου του Τμήματος, συστήνεται μη αμειβόμενη τριμελής Επιτροπή, τα μέλη της οποίας προέρχονται από το διδακτικό ή το διοικητικό προσωπικό, με σκοπό τον έλεγχο των δικαιολογητικών των επιτυχόντων.

Συμπλήρωση ή διόρθωση των δικαιολογητικών είναι δυνατή μόνο εντός των επομένων δέκα εργασίμων ημερών από τη λήξη του δεκαημέρου για την προσκόμισή τους ενώ, μετά το πέρας της προθεσμίας αυτής, οι Γραμματείες ενημερώνουν τον υποψήφιο εάν από τον έλεγχο των δικαιολογητικών του φακέλου του κατέστη επιτρεπτή ή όχι η εγγραφή του στο τμήμα υποδοχής.

Στην πρώτη περίπτωση οι Γραμματείες, προκειμένου να πραγματοποιήσουν την εγγραφή του υποψηφίου στο Τμήμα υποδοχής, ζητούν από αυτόν να προσκομίσει βεβαίωση περί διαγραφής του από το Τμήμα προέλευσής του και παράλληλα ζητούν από τη Γραμματεία του Τμήματος προέλευσης την υπηρεσιακή αποστολή του φακέλου του υπό μεταφορά φοιτητή.

Μαθήματα στα οποία οι μεταφερόμενοι φοιτητές έχουν εξετασθεί με επιτυχία στο τμήμα προέλευσής τους, είναι δυνατόν να αναγνωρισθούν.

Σε περίπτωση που ο επιτυχών τη μεταφορά θέσης δεν έχει εγγραφεί στο Τμήμα ή τη Σχολή όπου είχε εισαχθεί, πρέπει εντός της προθεσμίας να υποβάλει απευθείας στο Τμήμα υποδοχής του όλα τα δικαιολογητικά που απαιτούνται για την εγγραφή νεοεισαγόμενου φοιτητή.

Ηλεκτρονικά η υποβολή των αιτήσεων
Οι υποψήφιοι καλούνται να υποβάλουν ηλεκτρονικές αιτήσεις από σήμερα έως και τις 26 Απριλίου. Για την ηλεκτρονική αίτηση, ο υποψήφιος που επιθυμεί τη μεταφορά της θέσης επιτυχίας του, προσέρχεται σε οποιαδήποτε Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, επιδεικνύοντας το Δελτίο Αστυνομικής του Ταυτότητας /Διαβατήριο (ταυτοποίηση), προκειμένου να δημιουργήσει Προσωπικό Κωδικό Ασφαλείας.

Με τον Προσωπικό Κωδικό Ασφαλείας και τον 8ψήφιο Κωδικό Πανελληνίων Εξετάσεων υποβάλλεται η αίτηση ηλεκτρονικά μέσω της ειδικής ιστοσελίδας του ΥΠΑΙΘΠΑ http://solon.minedu.gov.gr. Στην ίδια ιστοσελίδα οι ενδιαφερόμενοι έχουν τη δυνατότητα μέσα από μία απλή διαδικασία, να δουν τις Σχολές ή Τμήματα που είναι αντίστοιχα της Σχολής ή Τμήματος εισαγωγής τους και στα οποία μπορούν να αιτηθούν μεταφορά θέσης. Οι ενδιαφερόμενοι, μετά την ηλεκτρονική υποβολή της αίτησης, δεν θα έχουν δυνατότητα τροποποίησης ή ανάκλησης της αίτησης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου