Τρίτη 5 Μαρτίου 2013

Στα... χαρακώματα οι δυο πλευρές για το σταθμό Μετρό Βενιζέλου

Στα... χαρακώματα οι δυο πλευρές για το σταθμό Μετρό Βενιζέλου
Εποχές «εικονομάχων» και «εικοναλατρών» του Βυζαντίου του 8ου αιώνα, αναβιώνουν 12 αιώνες αργότερα στη Θεσσαλονίκη, με αφορμή τη βυζαντινή μέση οδό του 4ου αιώνα που αποκαλύφθηκε από τις εργασίες του μετρό στο σταθμό της Βενιζέλου.
Στη σύγχρονη «εκκλησία του δήμου», όπως χαρακτήρισε ο πρύτανης του ΑΠΘ Γιάννης Μυλόπουλος την ειδική συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Θεσσαλονίκης, για ένα θέμα που απασχολεί όλη την πόλη, σχετικά με την τύχη των ευρημάτων που αποκαλύφθηκαν στις εργασίες για την κατασκευή του μετρό στο σταθμό της Βενιζέλου, ακούστηκαν όλες οι απόψεις και φάνηκαν ξεκάθαρα οι διαφορετικές θέσεις για το ίδιο θέμα.
Από τη μία πλευρά οι αρχαιολόγοι, έχοντας τη διακριτική υποστήριξη της διοίκησης και των περισσότερων παρατάξεων του δήμου, καθώς και του δημάρχου Γιάννη Μπουτάρη, ζητούν τη διατήρηση -πάση θυσία- των ευρημάτων, την ανάδειξή τους, την προβολή τους με τη δυνατότητα να
είναι επισκέψιμος ο χώρος και την αναζήτηση εναλλακτικής λύσης, ανεξαρτήτως κόστους, προκειμένου να κατασκευαστεί στο ίδιο σημείο ο σταθμός του μετρό που θεωρείται αναγκαίος για την ολοκλήρωση του έργου. Παράλληλα, ορισμένοι αναφέρουν και τη λύση κατάργησης του σταθμού του μετρό στη Βενιζέλου, ώστε να γίνει αρχαιολογικός χώρος.
Από την άλλη πλευρά το υπουργείο Υποδομών, διά του γενικού γραμματέα Δημοσίων Εργων, η εταιρία Αττικό Μετρό, η κατασκευάστρια κοινοπραξία, οι επαγγελματίες του κέντρου και σε ένα βαθμό οι εργαζόμενοι στο μετρό, τάσσονται υπέρ της συνέχισης -άμεσα, αν είναι εφικτό- των εργασιών για την κατασκευή του σταθμού και ολόκληρου του έργου, προβάλοντας ως μόνη εφικτή, τη λύση της μεταφοράς των ευρημάτων στο στρατόπεδο του Παύλου Μελά ή όπου αλλού. Το επιχείρημα είναι ότι η συνύπαρξη δεν είναι εφικτή, ούτε τεχνικά, ούτε οικονομικά και από άποψη χρόνου σε περίπτωση που ανακαλύπτονταν κάποια τεχνική λύση.
Μάλιστα, ο Γιώργος Λεωτσάκος, τεχνικός διευθυντής μηχανολογικών έργων και σταθμών, παρουσίασε αναλυτικά και με σχεδιαγράμματα τους λόγους που δεν είναι εφικτή, τόσο η κατάργηση του σταθμού της Βενιζέλου, όσο και η διατήρηση των αρχαιοτήτων σε ένα επίπεδο και η κατασκευή του σταθμού σε επίπεδα 2-4.
Αποκλίνουσες απόψεις...
Κάπου στη μέση... στάθηκαν το ΑΠΘ και το ΤΕΕ, τα οποία διαθέτουν όλο το επιστημονικό και τεχνοκρατικό δυναμικό τους στη διάθεση του μετρό και της πόλης για την αναζήτηση της καλύτερης δυνατής λύσης για την πόλη της Θεσσαλονίκης και ο Κώστας Γκιουλέκας, ζητώντας τη διατήρηση ενός μεγάλου μέρους των ευρημάτων και τη μεταφορά όσων πρέπει ώστε να κατασκευαστεί ο σταθμός της Βενιζέλου.
Οι εκ διαμέτρου αντίθετες απόψεις, όπως διατυπώνονται εδώ και καιρό, φάνηκε και πάλι ότι, όσο περνά ο χρόνος, αντί να συγκλίνουν σε κάποια συμβιβαστική και εφικτή λύση, απομακρύνονται, ενισχύονται σε επιχειρήματα και σε ένταση προς την αντίθετη πλευρά.
Ενδεικτική του -μάλλον ψυχροπολεμικού κλίματος που διαμορφώνεται- ήταν η πολιτική αντιπαράθεση του Γιάννη Μπουτάρη με τον Στράτο Σιμόπουλο. Ο γ.γ. Δημοσίων Εργων κατηγόρησε το Δήμαρχο Θεσσαλονίκης και τους σνεργάτες του για λαϊκισμό και μικροπολιτικές σκοπιμότητες, για να εισπράξει άμεσα την απάντηση του Γ. Μπουτάρη ότι δεν τον ενδιαφέρουν οι εκλογές (αλλά θα τις κερδίσει και θα είναι και πάλι δήμαρχος, όπως είπε) και ότι αφεντικό του έργου του μετρό δεν είναι το υπουργείο, αλλά η πόλη.
Το δημοτικό συμβούλιο επιφυλάχθηκε να διατυπώσει επίσημα την απόψή του, σε επόμενη συνεδρίασή του, εκφράζοντας προς το παρόν το αίτημα να αντικατασταθούν οι λαμαρίνες στα εργοτάξια από διάφανα προστατευτικά και να γίνει ο σταθμός της Βενιζέλου επισκέψιμος. Ωστόσο, για τα ζητήματα αυτά οι υπεύθυνοι της εταιρίας εμφανίστηκαν επιφυλακτικοί...
ΠΑΥΛΟΣ ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ
egnatiapost.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου