Πέμπτη 7 Φεβρουαρίου 2013

ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΚΟ ΝΑ ΚΑΝΕΙΣ ΛΑΘΟΣ, ΚΑΚΟ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΑΦΗΝΕΙΣ ΤΟ ΛΑΘΟΣ ΑΔΙΟΡΘΩΤΟ.

Τα παραπάνω είναι μια πρόταση που χρησιμοποιώ από το τέλος των φοιτητικών μου χρόνων μέχρι και σήμερα.
Στο ρητό αυτό συμπτύσσεται η φιλοσοφία μου και μια στάση ζωής. Κατ’ αρχήν η πρώτη πρόταση: «Δεν είναι κακό να κάνεις λάθος». Είναι φυσικό – κατά την γνώμη μου – να κάνουμε λάθη. Και πρώτος εγώ. Κάνω λάθη ακόμα και σήμερα που είμαι σχεδόν μεσήλικας (όχι μεγάλος…), που γνωρίζω πολλά πράγματα, που συναναστρέφομαι με πολλούς ανθρώπους κάθε ηλικίας. Βέβαια τα λάθη μου είναι λίγα σε αριθμό και μικρά ως προς την σοβαρότητα τους (νομίζω…). Προσπαθώ όμως πριν κάνω οτιδήποτε να ζυγίσω τα πράγματα, να δω ποιους και πόσο επηρεάζει η κίνηση / απόφασή μου, να δράσω με προσοχή και με επίγνωση των κινήσεων μου. Τις περισσότερες φορές τα
καταφέρνω (νομίζω…).
Η δεύτερη πρόταση «Κακό είναι να αφήνεις το λάθος αδιόρθωτο». Όταν γίνει ένα λάθος αυτό επιδρά σε κάποιους άνθρωποι άμεσα ή έμμεσα. Στα πλαίσια της Δημοκρατίας και του Σεβασμού προς τον διπλανό μας θα πρέπει να καταβληθεί προσπάθεια να διορθωθεί το λάθος και να αποκατασταθεί η «Τάξις και Ηθική» των πραγμάτων (λέμε τώρα…). Αλλά προς θεού όχι να κάνουμε ένα άλλο λάθος για να διορθώσουμε το αρχικό. Έτσι και τα πράγματα κάνουμε χειρότερα αλλά μπαίνουμε και σε ένα φαύλο κύκλο λαθών. Θα πρέπει τότε να κάνουμε και τρίτο λάθος για να διορθώσουμε το δεύτερο, να κάνουμε τέταρτο λάθος για να διορθώσουμε το τρίτο κ.ο.κ.
Υπάρχει και η περίπτωση όμως να κάνω λάθος και να μην το αντιληφθώ. Εδώ παίζει και η γνώμη των άλλων. Θα ήθελα αυτός που το αντιλήφθηκε να μου το πει με ευγενικό τρόπο και να το συζητήσω μαζί του. Αν όντως έχει δίκιο δεν θα διστάσω να ζητήσω συγγνώμη και να προβώ στις ενέργειες που θα διορθώσουν το λάθος μου. Σε καμία περίπτωση όμως δεν θα το συζητήσω και πολύ περισσότερο να παραδεχτώ οτιδήποτε, όταν ο συνομιλητής μου είναι κακοπροαίρετος, εκνευρισμένος, φωνάζει ή απαιτεί «εδώ και τώρα» την αποκατάσταση της «Τάξις και Ηθικής». Τότε αυτός κάνει μεγαλύτερο λάθος από μένα και θα πρέπει αυτός πρώτα να το διορθώσει …
    Δημοσιευμένο από τον Ντερέκας Γιώργος


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου