Τρίτη 19 Φεβρουαρίου 2013

Ψήφισμα συμπαράστασης για τη διάλυση της Ειδικής Αγωγής


eidiki agogiΨήφισμα συμπαράστασης από τον Σύλλογο Δασκάλων και Νηπιαγωγών Χαλκίδας για το ψήφισμα διάλυσης της Ειδικής Αγωγής
Με ψήφισμα του ο Σύλλογος Δασκάλων και Νηπιαγωγών Χαλκίδας, δηλώνει την αντίθεση του στον νόμο που διαλύει την Ειδική Εκπαίδευση στην Ελλάδα.
Στις 30.01.2013 δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως ο Νόμος 4115/2013 του Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α για την «Οργάνωση και λειτουργία Ιδρύματος Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης και Εθνικού Οργανισμού Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού»
Το άρθρο 39 του νόμου προβλέπει τη μετατροπή των Ειδικών Σχολείων σε Κέντρα Υποστήριξης, τα οποία θα εξυπηρετούν μια ενότητα σχολικών μονάδων, όλων των βαθμίδων, η οποία θα ονομάζεται Σχολικό Δίκτυο Εκπαίδευσης και Υποστήριξης (ΣΔΕΥ) και θα δημιουργείται με
απόφαση του περιφερειακού διευθυντή.
Επιπλέον, προβλέπει σε κάθε σχολείο γενικής παιδείας τη δημιουργία μιας Διαγνωστικής Επιτροπής Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης και Υποστήριξης (Ε.Δ.Ε.Α.Υ), η οποία θα είναι υπεύθυνη για την αξιολόγηση και την υποστήριξη των μαθητών του σχολείου.
Ο νόμος αυτός βρίσκει τα σχολεία της γενικής και ειδικής εκπαίδευσης υποστελεχωμένα όσο ποτέ άλλοτε και με σοβαρά προβλήματα χρηματοδότησης.
Οι θεσμοί που προβλέπονταν από προηγούμενους νόμους, όπως η αξιολόγηση μέσω των ΚΕΔΔΥ, η παράλληλη στήριξη, τα τμήματα ένταξης, η διδασκαλία κατ’ οίκον, η μεταφορά των μαθητών, η επαγγελματική κατάρτιση και η παροχή ειδικών θεραπειών στα πλαίσια του σχολείου, έχουν συρρικνωθεί τρομακτικά λόγω των περικοπών σε προσλήψεις και χρηματοδότηση. Τα ειδικά σχολεία και τα ΚΕΔΔΥ λειτουργούν σχεδόν αποκλειστικά με αναπληρωτές. Η παράλληλη στήριξη διεκπεραιώνεται μέσω ΕΣΠΑ με προγράμματα τα οποία μπορούν να ανακληθούν οποιαδήποτε στιγμή, όπως έγινε κατά το σχολικό έτος 2011-2012 στην Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας.
Με άλλα λόγια, το υπουργείο, χωρίς να εξασφαλίζει στοιχειωδώς τη λειτουργία των σχολικών μονάδων που υπάρχουν ήδη, διαλύει ολοκληρωτικά τους θεσμούς της ειδικής εκπαίδευσης και εισηγείται τη λειτουργία ενός δήθεν καινούριου ενταξιακού «Σχολείου για όλους», το οποίο για να λειτουργήσει χρειάζεται χρηματοδότηση, προσωπικό και προσλήψεις πολλαπλάσια των σημερινών.
Συνάδελφοι, ας μη γελιόμαστε. Η Ελλάδα έχει υπογράψει την Ευρωπαϊκή συμφωνία «Σχολείο για όλους», για την ενταξιακή εκπαίδευση, από το 1996 στη Σαλαμάνκα. Υπήρχε ο χρόνος και υπήρχαν και τα χρήματα για να εφαρμοσθεί, υπήρξε ακόμη και η προσπάθεια να δημιουργηθεί νομικό πλαίσιο με τον Ν. 2817/2000. Δεκατρία χρόνια μετά, η ένταξη δεν ολοκληρώθηκε ποτέ στο ελληνικό σχολείο. Είναι βέβαιο ότι δεν πρόκειται να εφαρμοσθεί στο ζοφερό μέλλον, την ώρα που προαναγγέλλονται απολύσεις εκπαιδευτικών, ενώ σε όλα τα σχολεία της χώρας εξακολουθούν να υπάρχουν κενά, μαθήματα που δεν γίνονται και ειδικότητες που δεν λειτουργούν, και ακόμη, ελλείψεις σε μελάνι, χαρτί και αίθουσες!
Τι λέμε εμείς ως εκπαιδευτικοί;
Αγαπητέ εκάστοτε Υπουργέ, το σχολείο είναι πράγματι ένα για όλους: Αυτό στο οποίο ήδη φοιτούν τα παιδιά και αυτό στο οποίο εμείς ήδη εργαζόμαστε.
Ζητάμε:
• Να εξασφαλιστεί η λειτουργία, η οικονομική στήριξη και η στελέχωση όλων των σχολείων και μονάδων ειδικής αγωγής που υπάρχουν ήδη.
• Να καταργηθεί ο Ν. 4115/2013.
• Να στελεχωθούν τα Τμήματα Ένταξης και να διευρυνθεί η λειτουργία τους στα σχολεία γενικής εκπαίδευσης όλων των βαθμίδων.
• Να ιδρυθούν ΣΜΕΑΕ σε όλες τις περιοχές της χώρας –όχι μόνο στις πρωτεύουσες των περιφερειακών ενοτήτων.
• Να παρέχονται από το δημόσιο σχολείο ειδικά θεραπευτικά προγράμματα για όλα τα παιδιά, με την πρόσληψη των απαραίτητων ειδικοτήτων.
• Να μονιμοποιηθούν οι συμβασιούχοι της ειδικής αγωγής, όλων των ειδικοτήτων.
Προτείνουμε:
• Συντονισμό των ΣΜΕΑΕ Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
• Οργάνωση πανελλαδικής δράσης με κατέβασμα των σχολείων στα κέντρα των πόλεων (με συμμετοχή των εργαζόμενων, των μαθητών, των γονέων και των σωματείων ΑμεΑ).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου