Παρασκευή 18 Ιανουαρίου 2013

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ: Πότε ένας εκπαιδευτικός είναι Ελλιπής, Επαρκής, Πολύ Καλός Εξαιρετικός.



Σχετικά με τον ποιοτικό χαρακτηρισμό των εκπαιδευτικών το Σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος για την Αξιολόγηση ορίζει , μεταξύ άλλων:

ΔΙΑΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ:
Ελλιπής εφόσον μεταξύ αυτού και των μαθητών διαπιστώνεται απουσία σχέσεων  ή σχέσεις αδιάφορες. Δεν υπάρχει πνεύμα και συμπεριφορά συνεκτικής τάξης, ελάχιστοι μαθητές συμμετέχουν στις εργασίες της τάξης , δεν διατυπώνονται , ούτε έμμεσα, προσδοκίες για τη μάθηση και τη συμπεριφορά  των μαθητών και ο αξιολογούμενος χρησιμοποιεί ως βασικό μέσο επίτευξης  της σχολικής πειθαρχίας την επιβολή κυρώσεων .
ΕΠΑΡΚΗΣ: εφόσον αναπτύσσει σχέσεις σεβασμού μεταξύ αυτού και των μαθητών , αμοιβαίας αποδοχής και αλληλοβοήθειας μεταξύ των μαθητών, και διασφαλίζει συνθήκες συναίνεσης και αποδοχής των απόψεων και θέσεων κατά τη διδακτική διαδικασία.
ΠΟΛΥ ΚΑΛΟΣ: Εφόσον:
α/δημιουργεί, με λόγια και πράξεις, συνθήκες αποδοχής, στήριξης και ενθάρρινσης για όλους
ανεξαιρέτως τους μαθητές ιδίως για τους προερχόμενους από ευάλωτες κοινωνικές ομάδες και τους έχοντες μειωμένη αυτοεκτίμηση.
β/εκφράζει με λόγια και με πράξεις υψηλές , αλλά ρεαλιστικές προσδοκίες για τη μάθηση και συμπεριφορά των μαθητών και
γ/αποφεύγει τον διδακτισμό σε θέματα αξιακά, ενώ παράλληλα υιοθετεί δημοκρ5ατικό τρόπο επικοινωνίας , με στόχο να ενθαρρύνει τις συλλογικές αποφάσεις και την ελεύθερη έκφραση και τεκμηρίωση προσωπικών θέσεων με βάση λιγιθκα, αξιακά επ[ισχειρήματα και παράθεση δεδομένων.
ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟΣ: Εφόσον πλέον προϋποθέσεων της προηγούμενης περίπτωσης εμπεδώνει δημοκρατικό τρόπο επικοινωνίας και επίλυσης θεμάτων ενθαρρύνοντας  πέρα  από την αιτιολόγηση απόψεων , τη διαδικασία της  τεκμηριωμένης διαλεκτικής αντιπαράθεσης επί θέσεων, κρίσεων και προτάσεων.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΚΛΙΜΑ ΣΤΗ ΤΑΞΗ
ΕΛΛΙΠΗΣ: Εφόσον μεταξύ αυτού και των μαθητών, υπάρχει ουδέτερο έως και ψυχρό κλίμα  με στοιχεία τριβών και αντεγκλήσεων, εμ αποτέλεσμα οι μαθητές να παραμένουν αδιάφοροι και αποστασιοποιημένοι.
ΕΠΑΡΚΗΣ: Εφόσον
α/καλλιεργεί συνθήκες παιδαγωγικής λειτουργίας και μαθησιακής ετοιμότητας
β/δημιουργεί στη τάξη , με ρητές δηλώσεις και συμβολικά μέσα, κλίμα ενδιαφέροντος για τη μάθηση
γ/φροντίζει να ευαισθητοποιεί τους μαθητές σε θέματα αποφυγής διακρίσεων
ΠΟΛΥ ΚΑΛΟΣ: Εφόσον δημιουργεί στη τάξη με ρητές δηλώσεις και συμβολικά μέσα κλίμα αναζήτησης και δημιουργικότητας.
ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟΣ: Εφόσον ενθαρρύνει την ύπαρξη και ενίσχυση κλίματος συλλογικότητας και πρωτοβουλίας
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ
ΕΛΛΙΠΗΣ: Εφόσον παραμελεί το χώρο και την παιδαγωγική λειτουργικότητα της τάξης, δεν φροντίζει για τη θέσπιση κανόνων, δεν μερινά για τη διαχείριση προβλημάτων συμπεριφορά και κυρίως δεν αντιμετωπίζει ανάρμοστες μορφές συμπεριφοράς των μαθητών με παιδαγωγικό τρόπο.
ΕΠΑΡΚΗΣ:Εφόσον διαμορφώνει κατάλληλα τον χώρο, ώστε να είναι ασφαλής και παιδαγωγικά λειτουργικός, ανάλογα με την ηλικία των μαθητών.
ΠΟΛΥ ΚΑΛΟΣ: εφόσον
α/εμπλέκει την πλειονότητα των μαθητών σ μαθησιακή αξιοποίηση του διδακτικού χρόνου
β/δημιουργεί όρους θέσπισης και τήρησης των κανόνων συμπεριφοράς
γ/εμπλέκει ενεργά την τάξη στην παρακολούθηση των συστηματικών παραβάσεων των κανόνων αλλά και στη θ΄σπιση συνεπειών , αναλόγων με την ηλικία και τη φύση του παραπτώματος.
ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟΣ: Εφόσον φροντίζει για την ομαλή ένταξη στις μαθητικές  ομάδες καις τη σχολική ζωή, μελετά βαθύτερα τα αίτια και τις συνθήκες δύσκολων περιπτώσεων μαθητικής συμπεριφοράς , εμπλέκει στη διαμόρφωση του πλάνου και άλλους συναδέλφους για κοινή στάση.

 ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
ΕΛΛΙΠΗΣ: Εφόσον η προετοιμασία δεν λαμβάνει υπόψη ή λαμβάνει πλημμελώς και επιφανειακά τα αναπτυξιακά χαρακτηριστικά και τη μαθησιακή ετοιμότητα των μαθητών.
ΕΠΑΡΚΗΣ: Εφόσον λαμβάνει υπόψη, κατά τον προγραμματισμό της διδασκαλίας και του γενικότερου εκπαιδευτικούς έργου, τα ιδιαίτερα ψυχολογικά και αναπτυξιακά χαρακτηριστικά της ηλι8κίας των μαθητών που διδάσκει.
ΠΟΛΥ ΚΑΛΟΣ: Εφόσον λαμβάνει υπόψη , κατά τον προγραμματισμό την κοινωνικο-πολιοτισμική σύνθεση και τις διαφοροποιημένες μαθησιακές ανάγκες  των μαθητών.
ΕΞΑΙΡΤΕΤΙΚΟΣ: Εφόσν λαμβάνει υπόψη τις μαθησιακές νόρμες της ηλικίας των μαθητών, τα γνωστικά κενά στην ύλη μαθημάτων προηγουμένων ετών, τις εννοιολογικές προϋποθέσεις κάθε θέματος και τις δυσκολίες της ηλικίας για την ακατανόητη των θεμάτων της ύλης .
ΔΙΕΞΑΓΩΓΗ ΤΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ
ΕΛΛΙΠΗΣ: Εφόσν παραλείπει την  ενημέρωση και π[προετοιμασία των μαθητών ή αυτή είναι ασαφής και δημιουργεί σύγχυση στους μαθητές και δεν φροντίζει για τη δημιουργία θετικού εκπαιδευτικού κλίματος.
ΕΠΑΡΚΗΣ: Εφόσον
α/με άμεσο ή έμεσο τρόπο, προσανατολίζει τους μαθητές στο θέμα, στους στόχους και στη διαδικασία κάθε μαθήματος
β/ενεργοποιεί προηγούμενη γνώση μέσω σύνδεσης με προηγούμενα μαθήματα, με εμπειρίες μαθητών και με αναγκαίες επαναλήψεις και
γ/ επιχειρεί να κινητοποιεί σε ικανοποιητικό βαθμό το μαθητικό ενδιαφέρον με την ανάδειξη αποριών και επισήμανση παρανοήσεων για θέματα του περιεχομένου του μαθήματος με τη διατύπωση «προκλητικής» ερώτηση για ασυνήθιστα θέματα.
ΠΟΛΥ ΚΑΛΟΣ: Εφόσον:
α/πριν την έναρξη του κυρίως μέρους του μαθήματος , προετοιμάζει  ψυχολογικά και μαθησιακά τους μαθητές με ανάπτυξη σχετικού προβληματισμού για τον τρόπο μαθησιακής προσέγγισης.
β/αξιοποιεί επιπλέον τη σύνδεση του διδακτέο θέματος με την επικαιρότητα, εμ τις εμπειρίες των μαθητών και τις αναπαραστάσεις τους
γ/ δρομολογεί υψηλό επίπεδο μαθήματος
ε/κρατά μαθησιακά ενεργούς τους μαθητές στο σύνολό τους
ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟΣ: Εφόσον αναφέρεται στις επιστημονικές  και επιστημολογικές αντιπαραθέσεις επί του διδακτέου θέματος.

Οι συνέπειες για τους εκπαιδευτικούς που θα κριθούν ελλιπείς
Εγγράφονται στον πίνακα των μη προακτέων
Σύμφωνα με το Σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος για την αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης:
Η τελική βαθμολογία και ο συνολικός ποιοτικός χαρακτηρισμός κάθε αξιολογούμενου εκπαιδευτικού , προκύπτει από το άθροισμα της βαθμολογίας κάθε κριτηρίου δια του αριθμού των κριτηρίων.
  Οι εκπαιδευτικοί που χαρακτηρίζονται ελλιπείς σε περισσότερα του ενός κριτηρίου ανά κατηγορία χαρακτηρίζονται συνολικά ελλιπείς.
 Οι εκπαιδευτικοί που χαρακτηρίζονται συνολικά ελλιπείς εγγράφονται στον πίνακα των μη προακτέων που προβλέπονται στην παρ 4 του άρθρου 8 του νόμου 4024/11.
ΤΙ ΠΡΟΒΛΕΠΕΙ ΤΟ  ΑΡΘΡΟ 8  παρ  4 του νόμου 4024/11
Στους πίνακες μη προακτέων περιλαμβάνονται οι υπάλληλοι που κρίνονται ως μη προακτέοι . ως μη προακτέοι κρίνονται με ειδικά αιτιολογημένη απόφαση του υπηρεσιακού Συμβουλίου, βάσει πραγματικών στοιχείων.
Οι υπάλληλοι που περιλαμβάνονται σε πίνακα μη προακτέων στερούνται του δικαιώματος για [προαγωγή για τα επόμενα δύο χρόνια

Τα τυπικά προσόντα των Περιφερειακών Διευθυντών
Σύμφωνα με το Σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος για την Αξιολόγηση για να χαρακτηριστεί ένας Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης  Πολύ καλός , δηλαδή με βαθμό 61_80 , με άριστα το 100  θα πρέπει να διαθέτει  δύο τουλάχιστον , από της εξής προϋποθέσεις:
α/να είναι κάτοχος δεύτερου ή και τρίτου τίτλου Προπτυχιακού σπουδών ΑΕΙ ή να έχει μετεκπαιδευτεί σε Διδασκαλείο ή διαθέτει βεβαίωση σπουδών σε αντικείμενα που αφορούν την τέχνη και τον πολιτισμό από αναγνωρισμένο δημόσιο φορέα
β/να διαθέτει πιστοποίηση ΤΠΕ επιπέδου Ι ή ΙΙ
γ/ Ν α ναγνωρίζει τουλάχιστον ξένη γλώσσα σε επίπεδο Β2
δ/να έχει παρακολουθήσει προγράμματα επιμόρφωσης στις Σχολές Επιμόρφωσης ΣΕΛΜΕ ή στις ΣΕΛΔΕ.
ε/να υπήρξαν λη να είναι υπότροφοι του ΙΚΥ

ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ: Για να βαθμολογηθεί ένας Περιφερειακός Διευθυντής με άριστα  θα πρέπει στο πρόσωπό του να συντρέχουν τρεις τουλάχιστον , από τις προϋποθέσεις τρεις τουλάχιστον της προηγούμενης κλίμακας και επιπλέον να είναι κάτοχοι  Μεταπτυχιακού ή Διδακτορικού Διπλώματος .
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
 Για να χαρακτηριστεί ένας Περιφερειακός Διευθυντής ως επαρκής  θα πρέπει κατά την άσκηση των καθηκόντων του να έχει:
α/παρακολουθήσει ‘ένα τουλάχιστον επιμορφωτικό πρόγραμμα διάρκειας 35 ωρών και άνω από δημόσιο φορέα σε αντικείμενο σχετικό με το γνωστικό αντικείμενο του κλάδου στον οποίο ανήκει ή στην παιδαγωγική ή στην διδακτική και διαθέτουν σχετική βεβαίωση ή
β/δημοσιεύσει ένα τουλάχιστον  άρθρο σε πρακτικά πανελληνίων συνέδριων εκπαιδευτικής θεματολογίας με κριτές ή
γ. οργανώσει και συμμετάσχει ως επιμορφωτής σε ένα τουλάχιστον επιμορφωτικό πρόγραμμα,
ΠΟΛΥ ΚΑΛΟΙ: Εφόσον κατά κατά την άσκηση των καθηκόντων του  έχει:
α/δημοσιεύσει τουλάχιστον ένα άρθρο σε ελληνικό ή ξενόγλωσσο περιοδικό με κριτές, ή
β/δημοσιεύσει ένα τουλάχιστον άρθρο σε πρακτικά διεθνούς συνεδρίου με κριτές, ή
γ/συμμετάσχει ενεργά στην υλοποίηση ενός τουλάχιστον  καινοτόμου προγράμματος σε συνεργασία ή υπό την εποπτεία ή αιγίδα ελληνικών ή διεθνών επιστημονικών φορέων
ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟΙ: Εφόσον εκτός των παραπάνω:
α/έχει εκδώσει ένα τουλάχιστον βιβλίο με ΙSBN ή
β/συμμετάσχει σε δύο τουλάχιστον συλλογικούς τόμους.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου