Δευτέρα 10 Δεκεμβρίου 2012

Αξιολόγηση δημοσίων υπαλλήλων με γραπτό τεστ

Στην αξιολόγηση όλοι οι εργαζόμενοι θα «βαθμολογηθούν» για τα προσόντα, τις σπουδές, τις ικανότητες, τις ξένες γλώσσες και την πείρα που διαθέτουν.
Έχει σχεδόν συμφωνηθεί το πλαίσιο κριτηρίων αξιολόγησης των δημοσίων υπαλλήλων  από το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης και τους εμπειρογνώμονες του γαλλικού κράτους, που παρέχουν την τεχνική βοήθεια.  Τα κριτήρια αξιολόγησης αφορούν αποκλειστικά την αξιολόγηση του προσωπικού για τη θέση που κατέχει.
Η διάρθρωση των ερωτημάτων έχει συζητηθεί μεταξύ της Ομάδας Δράσης της ΕΕ και στελεχών του ΑΣΕΠ και του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (ΕΚΔΔΑ).
Οι ικανότητες και δεξιότητες του προσωπικού θα διερευνηθούν κατά κλάδο.

Το τεστ θα αποτελείται από 80 ερωτήσεις πολλαπλών επιλογών (multiple choice)
οι 40 ερωτήσεις θα αφορούν γενικά διοικητικά θέματα
οι υπόλοιπες 40 ειδικών θεμάτων θα είναι εξειδικευμένες κατά κλάδο
Το γραπτό τεστ θα αφορά το 20% - 25% της συνολικής αξιολόγησης.
Υπάρχουν σκέψεις να υποβληθούν καταρχήν οι υπάλληλοι πανεπιστημιακής και τεχνολογικής εκπαίδευσης σε τεστ γενικών γνώσεων και αντίληψης, ενώ δεν αποκλείεται να περιληφθούν και ορισμένες ερωτήσεις κρίσεως.
Υπό διερεύνηση είναι κατά πόσο σε αντίστοιχα τεστ θα υποβληθούν και οι υπάλληλοι δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, αλλά ακόμη και σε περίπτωση που τελικώς συμμετέχει και το προσωπικό της κατηγορίας αυτής, θεωρείται πιθανό ορισμένες ειδικότητες να εξαιρεθούν

Κατά την εξέταση θα κριθεί η ικανότητα του προσωπικού για τη θέση που κατέχει. Μεταξύ άλλων, θα βαθμολογηθούν οι σπουδές, οι ξένες γλώσσες, οι ικανότητες και η πείρα που διαθέτουν οι δημόσιοι υπάλληλοι.
Το τεστ θα πραγματοποιηθεί σε αίθουσες με ηλεκτρονικούς υπολογιστές του ΕΚΔΔΑ,  ενώ τα ερωτηματολόγια θα είναι χωρισμένα ανά κλάδο εργαζομένων.
Οι τομείς αξιολόγησης του προσωπικού που θα τεθούν υπό αξιολόγηση θα έχουν διαφορετικούς δείκτες βαρύτητας ανά εκπαιδευτική κατηγορία (ΠΕ,ΤΕ,ΔΕ,ΥΕ), οι οποίοι θα προσμετρηθούν στο τελικό σύνολο (100%).
Η διάρκεια της μηχανογραφημένης εξέτασης (υπολογίζεται από 2-3 ώρες), ενώ η εξαγωγή των αποτελεσμάτων θα είναι άμεση.
Kριτήρια για τον υπολογισμό της συνολικής βαθμολογίας:
• οι σπουδές  (θα υπολογίζονται και τα πτυχία που διαθέτει ο κάτοχος και δεν έχουν σχέση με το αντικείμενο εργασίας).  Βαθμός βαρύτητας μεταξύ 25-30% (ανά εκπαιδευτική κατηγορία).
• οι ξένες γλώσσες  Βαθμός βαρύτητας  από 5-10%
• η επιμόρφωση    Βαθμός βαρύτητας από 10-15%.
• οι ικανότητες και δεξιότητες θα αξιολογηθούν με γραπτή εξέταση. Η βαθμολογία των δεξιοτήτων θα καταλαμβάνει το 20% της τελικής αξιολόγησης.
• η εμπειρία από προηγούμενη προϋπηρεσία (θα συνυπολογίζεται και η εμπειρία που τυχόν διαθέτει από τον ιδιωτικό τομέα). Βαθμός βαρύτητας από 30-35%.
Βασικό «εργαλείο» της αξιολόγησης των δημοσίων υπαλλήλων θα αποτελέσει ο υπηρεσιακός φάκελος που διαθέτουν όπου είναι καταγεγραμμένα τα τυπικά προσόντα του εργαζομένου (πτυχία, σεμινάρια που έχει παρακολουθήσει, η προϋπηρεσία του στον δημόσιο και τον ιδιωτικό τομέα και η γνώση ξένων γλωσσών).
Απορρίφθηκε η ανάθεση της διαδικασίας σε ιδιωτικές εταιρείες Πίνακες κατάταξης με την τελική βαθμολογία
Σε κάθε υπουργείο καθώς και σε κάθε ΝΠΔΔ θα συγκροτηθούν επιτροπές αξιολόγησης προσωπικού, αντίστοιχες με τις επιτροπές αξιολόγησης των νέων οργανογραμμάτων που ήδη λειτουργούν. Οι επιτροπές θα αποτελούνται από διευθυντικά στελέχη του Δημοσίου, ενώ δεν αποκλείεται και η συμμετοχή ιδιωτών εμπειρογνωμόνων.
Βαθμολόγηση
Στα μέλη των επιτροπών θα δοθούν συγκεκριμένες οδηγίες και προδιαγραφές για τη «βαθμολόγηση» των κριτηρίων, προκειμένου να πραγματοποιηθεί με αντικειμενικό τρόπο. Η βαθμολογία κάθε εργαζομένου θα καταγραφεί σε ατομικό έντυπο αξιολόγησης, όπου θα αναφέρεται αναλυτικά η βαθμολογία ανά κριτήριο.
Όταν ολοκληρωθεί η διαδικασία θα διαμορφωθούν πίνακες κατάταξης του προσωπικού ανάλογα με τη βαθμολογία που έλαβαν ανά κλάδο εργαζομένων.
Σε πιο δύσκολη θέση θα βρεθούν υπάλληλοι στις κατηγορίες υποχρεωτικής και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, όπου θα λάβουν χαμηλή έως και μηδενική θέση στα κριτήρια των σπουδών, της επιμόρφωσης ίσως και των ξένων γλωσσών.

atc.edu.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου