Τρίτη 4 Δεκεμβρίου 2012

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Δεν θα κλείσουν Πανεπιστήμια και ΤΕΙ με το σχέδιο «ΑΘΗΝΑ»

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Δεν θα κλείσουν Πανεπιστήμια και ΤΕΙ με το σχέδιο «ΑΘΗΝΑ»
«Δεν πρόκειται να κλείσουμε ακαδημαϊκά ιδρύματα, δεν πρόκειται να γίνουν τέτοιες ενέργειες οι οποίες θα διακινδύνευαν το εθνικό συμφέρον. Μιλάμε για εξορθολογισμό και μιλάμε για τον εξορθολογισμό που όλοι συζητάμε και όλοι συμφωνούμε.Την επόμενη εβδομάδα θα έχουμε δημοσιοποιημένα τα
κριτήρια πάνω στα οποία θα πορευτούμε γι' αυτό το ζήτημα».
Αυτό ξεκαθάρισε στη Βουλή ο υπουργός Παιδείας Κ. αρβανιστόπουλος και υπογράμμισε τα εξής:
ΠΩΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΗΚΑΝ ΤΑ ΤΜΗΜΑΤΑ: Δημιουργήθηκαν τμήματα μέσα στα ίδια τα πανεπιστήμια. Είτε διότι έρχονταν λεφτά από το ΕΠΕΑΕ και έπρεπε κάτι να γίνει για να απορροφηθούν και τα τμήματα που δημιουργούνταν δεν ανταποκρίνονταν σε γνωστικά αντικείμενα που είχαν κάποια επιστημονική αναγκαιότητα ύπαρξης, είτε διότι ο Μαριάς δεν χνώτιαζε με τον Αρβανιτόπουλο, ήταν σε ένα τμήμα, έσπαγαν το τμήμα και δημιουργούνταν δύο διαφορετικά τμήματα τα οποία είχαν παρεμφερή γνωστικά αντικείμενα.
ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΕΞΟΡΘΟΛΟΓΙΜΣΟ: Αν μπορέσουμε να πετύχουμε στα ιδρύματα που έχουμε ένα σοβαρό εσωτερικό εξορθολογισμό, θα έχουμε πετύχει το ήμισυ του παντός, θα έχουμε κάνει ένα πολύ μεγάλο βήμα στον εξορθολογισμό του ακαδημαϊκού χάρτη της χώρας. Αλλά θα πάμε με γνώμονα το ακαδημαϊκό κριτήριο και το αναπτυξιακό κριτήριο και την επόμενη εβδομάδα θα έχουμε δημοσιοποιημένα τα κριτήρια πάνω στα οποία θα πορευτούμε γι' αυτό το ζήτημα.
Η ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ: Υπάρχουν κάποια ιδρύματα τα οποία δεν είναι διασυνδεδεμένα και ας δούμε ιδιαίτερα στην περιφέρεια τα γνωστικά τους αντικείμενα πραγματικά με τους αναπτυξιακούς τομείς, εκεί που έχει το συγκριτικό πλεονέκτημα κάθε περιφέρεια. Το πελατειακό σύστημα που είχε δημιουργηθεί πέρασε σε ένα μοντέλο, δημιουργούσε ένα τμήμα ΤΕΙ σε κάθε χωριό, ένα τμήμα ΑΕΙ σε κάθε πόλη, το οποίο ουσιαστικά μπορεί να έδινε ζωή στις καφετέριες, στα εστιατόρια –καλό είναι κι αυτό- αλλά δεν ανταποκρίνεται στην πραγματική ανάγκη της παραγωγικής ανάπτυξης κάθε περιφέρειας, επειδή μιλήσατε για τον παραγωγικό ιστό.
ΚΡΙΤΗΡΙΑ:Εδώ θα πρέπει να δούμε μαζί με την ακαδημαϊκή κοινότητα και την κοινωνία κάθε περιφέρεια ποια συγκριτικά πλεονεκτήματα έχει. Η Αιτωλοακαρνανία έχει αγροτική οικονομία, έχει ιχθυοκαλλιέργειες, έχει άλλους τομείς στην παραγωγή της; Υπάρχει το ίδρυμα της περιφέρειας και πώς τα γνωστικά του αντικείμενα συνδέονται με τους αναπτυξιακούς τομείς; Εκεί πρέπει να πετύχουμε συνέργιες, πρέπει να πετύχουμε τη σύνδεση. Εκεί, λοιπόν, προφανώς δεν πρόκειται να κλείσουμε ακαδημαϊκά ιδρύματα, προφανώς δεν πρόκειται να γίνουν τέτοιες ενέργειες οι οποίες θα διακινδύνευαν το εθνικό συμφέρον. Μιλάμε για εξορθολογισμό και μιλάμε για τον εξορθολογισμό που όλοι συζητάμε και όλοι συμφωνούμε.
ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΣΤΑ ΑΕΙ: Απέστειλα μία επιστολή στις πρυτανικές αρχές, στους Προέδρους των ΤΕΙ και ζήτησα τις προτάσεις της κοινότητας καταρχήν για τον εσωτερικό εξορθολογισμό. Γιατί αν μπορέσουμε να πετύχουμε στα ιδρύματα που έχουμε ένα σοβαρό εσωτερικό εξορθολογισμό, θα έχουμε πετύχει το ήμισυ του παντός, θα έχουμε κάνει ένα πολύ μεγάλο βήμα στον εξορθολογισμό του ακαδημαϊκού χάρτη της χώρας. Αλλά θα πάμε με γνώμονα το ακαδημαϊκό κριτήριο και το αναπτυξιακό κριτήριο και την επόμενη εβδομάδα θα έχουμε δημοσιοποιημένα τα κριτήρια πάνω στα οποία θα πορευτούμε γι' αυτό το ζήτημα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου