Πέμπτη 27 Δεκεμβρίου 2012

ΟΣΑ είπαν οι βουλευτές για το θέμα των σχολικών συμβούλων

1bouli thumb medium250 180

ΤΙ ΕΙΠΑΝ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΜΟΡΦΩΤΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ
Στην τρίτη συνεδρίαση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής για το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας υπήρξαν θετικές και αρνητικές τοποθετήσεις βουλευτών για το θέμα της δυνατότητας επιλογής ιδιωτικών εκπαιδευτικών ως σχολικών συμβούλων. Αρνητική στάση τήρησαν, για μια ακόμη φορά, οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Τ. Κουράκης, Ι. Αμανατίδης και Μ. Κανελλοπούλου, που επανέλαβαν την αστήρικτη και διχαστική επιχειρηματολογία της ΠΕΣΣ αγνοώντας τη συνταγματική επιταγή του άρθρου 16 που ορίζει ως ισότιμους λειτουργούς της εκπαίδευσης τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς. Μάλιστα ο κ. Τ. Κουράκης και η κ. Κανελλοπούλου αμφισβήτησαν το δικαίωμα, όπως προβλέπεται
από το άρθρο 39 του νομοσχεδίου, εκπαιδευτικών που έχουν διδάξει πάνω από μια τετραετία στην ιδιωτική εκπαίδευση ως καθηγητές πληροφορικής, να ενταχθούν οργανικά στην ιδιωτική εκπαίδευση, παρά το γεγονός πως παρόμοια πρόβλεψη έχει ψηφιστεί, χωρίς αντιδράσεις από το ΣΥΡΙΖΑ, για εκπαιδευτικούς των δημόσιων σχολείων! Η κ. Κανελλοπούλου τάχθηκε εναντίον της οργανικής ένταξης και των εκπαιδευτικών που έχουν διδάξει σε ιδιωτικά δημοτικά σχολεία ως δάσκαλοι με ειδικές εγκυκλίους. Ανάλογα αρνητική στάση τήρησε η βουλευτής των Ανεξαρτήτων Ελλήνων Σταυρούλα Ξυλίδου.
Παραθέτουμε από τα Πρακτικά της Βουλής τις τοποθετήσεις των βουλευτών στην Επιτροπή των Μορφωτικών Υποθέσεων και καλούμε τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς να βγάλουν τα συμπεράσματά τους:
ΓΕΩΡΓΙΑ ΜΠΑΤΣΑΡΑ (Εισηγήτρια της Ν.Δ.):
Με το άρθρο 39, ρυθμίζονται θέματα που αφορούν στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση δημόσια και ιδιωτική. Σύμφωνα με το πρώτο εδάφιο της παρ. 1, παρέχεται η δυνατότητα και σε εκπαιδευτικούς της ιδιωτικής εκπαίδευσης να διεκδικούν τη θέση του σχολικού συμβούλου εφόσον πληρούν τις απαραίτητες προϋποθέσεις. Με τα εδάφια β΄ και γ΄ ρυθμίζονται θέματα που αφορούν εκπαιδευτικούς πληροφορικής της ιδιωτικής εκπαίδευσης, καθώς και εκπαιδευτικούς άλλων ειδικοτήτων που προσελήφθησαν ως δάσκαλοι, έχοντας τα απαιτούμενα προσόντα, προς κάλυψη έκτακτων εκπαιδευτικών αναγκών, ενώ με το εδάφιο δ΄ επιτρέπεται η επιλογή συνταξιούχων εκπαιδευτικών μόνο για την κάλυψη θέσεων διευθυντών ιδιωτικών σχολείων
ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΚΟΥΡΑΚΗΣ (Εισηγητής του ΣΥ.ΡΙΖ.Α.- Ε.Κ.Μ.):
Σχετικά με το ζήτημα των Σχολικών Συμβούλων και περιμένω, κύριε Υπουργέ, μια απάντηση. Εμείς θεωρούμε, ότι δεν είναι δυνατόν Καθηγητές Ιδιωτικών Σχολείων που υπηρετούν σε Ιδιωτικά Σχολεία, να είναι Σχολικοί Σύμβουλοι και να είναι αυτοί, οι οποίοι θα κρίνουν τις Σχολικές Μονάδες, από τις οποίες προέρχονται. Δηλαδή, να είναι ελεγκτές και ελεγχόμενοι και δεν ξέρω πώς το σκέφτεστε, αλλά νομίζω ότι αυτό δεν μπορεί να γίνει.
Επίσης, μας είναι ακατανόητο -και δεν μπορώ να καταλάβω γιατί έγινε αυτό, σχετικά με την Πληροφορική. Υπάρχουν θαυμάσιοι Απόφοιτοι Σχολών Πληροφορικής, που είναι ένας κλάδος δυναμικός, που εξελίσσεται και δεν είναι δυνατόν αυτήν την στιγμή να λέμεν ότι κάποιος μπορεί να προσληφθεί στην Δημόσια Εκπαίδευση, να διδάξει Πληροφορική, όταν στην Ιδιωτική Εκπαίδευση έχει άλλο βασικό πτυχίο και έχει κάνει και σεμινάρια. Το γεγονός ότι έχει κάνει σεμινάρια Πληροφορικής και είναι ένας Φυσικός ή Μαθηματικός και έχει διδάξει Πληροφορική, αυτό δεν τον καθιστά, αυτομάτως, Καθηγητή Πληροφορικής. Θα μπορούσε να ισχύει σε μία εποχή που δεν είχαμε Αποφοίτους της Πληροφορικής. Θεωρώ, λοιπόν, ότι το αίτημα των Καθηγητών Πληροφορικής είναι, απολύτως, βάσιμο και νομίζω ότι αυτό το κομμάτι πρέπει να απαλειφθεί.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΓΚΟΚΑΣ (Ειδικός Αγορητής του ΠΑΣΟΚ):
Στο άρθρο 39, σχετικά με την πρόβλεψη του άρθρου 9, στη παράγραφος 1, που επιτρέπει σε ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς να γίνουν σχολικοί σύμβουλοι, έχουμε να πούμε καταρχήν, πως είναι ορθή στο μέτρο που δημόσιοι και ιδιωτικοί προσφέρουν όμοιο εκπαιδευτικό έργο, διεπόμενη ως προς τα εκπαιδευτικά και παιδαγωγικά ζητήματα από τους ίδιους κανόνες. Πρέπει όμως, να προβλεφθεί ότι η επιλογή ιδιωτικού εκπαιδευτικού ως σχολικού συμβούλου, δεν δημιουργεί στη συνέχεια κανένα δικαίωμα μονιμοποίησης ή αλλαγή της σχέσης με το Δημόσιο μέσα από αυτή τη διαδικασία και σε κάθε περίπτωση, θα πρέπει να ελέγχεται η λειτουργία του συγκεκριμένου θεσμού, να γίνεται με σωστή διαδικασία για να μπορεί να ωφελήσει για τη δημόσια και ιδιωτική εκπαίδευση.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΞΟΥΛΙΔΟΥ (Ειδική Αγορήτρια των Ανεξαρτήτων Ελλήνων):
Άρθρο 39: Θέματα Πρωτοβάθμιας Και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Θα επικεντρωθούμε στην παράγραφο 1α. Δεν λαμβάνεται υπ' όψιν η αρνητική γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους - άρθρο 119 / 2009 - στην οποία ρητά αναφέρεται ότι το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους, τμήμα Δ, ομόφωνα γνωμοδοτεί ότι δεν παρέχεται εκ του νόμου η δυνατότητα συμμετοχής ως υποψηφίων και η κατ' επέκταση διορισμού ιδιωτικών εκπαιδευτικών ως Σχολικών Συμβούλων και συνεπώς δεν τίθεται θέμα εφαρμοστέου δικαίου. Είμαστε πλήρως αντίθετοι με τη φωτογραφική αυτή διάταξη, όπως επίσης και η Πανελλήνια Ένωση Σχολικών Συμβούλων, διότι το ενδεχόμενο ψήφισης μιας τέτοιας διάταξης ανοίγει την πόρτα για τη διεκδίκηση θέσεων στελεχών σε όλο το φάσμα της εκπαίδευσης, από Διευθυντές σχολικών μονάδων έως και Περιφερειακούς Διευθυντές από ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς στη δημόσια εκπαίδευση.
ΜΑΡΙΑ ΚΑΝΕΛΛΟΠΟΥΛΟΥ (βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ):
Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε. Στο άρθρο 39, παράγραφος 1α, θεωρούμε ως ΣΥΡΙΖΑ, ότι στην ουσία προσθέτει και την ιδιωτική εκπαίδευση ως δυνατότητα επιλογής σχολικών συμβούλων και αλλάζει το βαθμό από Α΄ σε Γ΄. Η επιλογή ιδιωτικού υπαλλήλου για την παιδαγωγική καθοδήγηση των δημοσίων εκπαιδευτικών δεν μας βρίσκει σύμφωνους καθώς, για παράδειγμα, ο ελεγχόμενος ιδιοκτήτης ενός ιδιωτικού θα ελέγχεται από τον υπάλληλο του. Αναρωτιέμαι αν αυτό φαίνεται σε κανέναν προβληματικό. Θα ήθελα επίσης να σταθώ στους εκπαιδευτικούς της πληροφορικής, όπου σύμφωνα με την παράγραφο 1β, μπαίνουν στην επετηρίδα των ιδιωτικών εκπαιδευτικών καθηγητές που δίδασκαν πληροφορική σε ιδιωτικά σχολεία χωρίς να είναι αυτό το πτυχίο τους, αρκεί να έχουν μεταπτυχιακό ή σεμινάρια και 4 χρόνια προϋπηρεσίας. Αυτό σημαίνει πως τους αναγνωρίζεται η προϋπηρεσία και κατά τη γνώμη μας, με αυτό ανοίγει ο δρόμος σε οποιονδήποτε μη εκπαιδευτικό να διδάσκει σε ιδιωτικά σχολεία έχοντας πτυχίο πληροφορικής που το πλήρωσαν παρακολουθώντας σεμινάρια, για παράδειγμα, από την Ένωση Ελλήνων Φυσικών ή από την Ελληνική Μαθηματική Εταιρία - και αναφέρομαι σε υπαρκτά σεμινάρια - και φυσικά χωρίς καμία παιδαγωγική κατάρτιση, υποκαθιστώντας το πτυχίο που παρέχουν τα αντίστοιχα τμήματα πληροφορικής, για τα οποία κάναμε μεγάλη συζήτηση με τον κ. Υπουργό χθες και ο οποίος διατείνονταν ότι έχουμε πάρα πολλά τμήματα πληροφορικής και που θα δουλέψουν οι άνθρωποι που βγάζουν αφορά τμήματα. Φυσικά, πουθενά δεν θα δουλέψουν, αν καθένας με μη αναγνωρισμένο πτυχίο μπαίνει και δουλεύει. Θεωρούμε ότι τους αναγνωρίζεται επίσης η προϋπηρεσία, αλλά αν είχαν προσληφθεί ως διοικητικοί υπάλληλοι στο ιδιωτικό ή ως φυσικοί και έκαναν και πέντε ώρες πληροφορική την εβδομάδα έναντι των 24 ωρών ενός πλήρους ωραρίου, τώρα θα αναγνωριστούν ως πλήρες ωράριο; Η παράγραφος είναι και πρόχειρη και ασαφής.
Στην παράγραφο 1γ, αναγνωρίζεται ως προϋπηρεσία δασκάλου σε όσους εκπαιδευτικούς δούλεψαν σε ιδιωτικό σχολείο σε θέση δασκάλου, ακόμη και αν δεν είναι και τους επιτρέπεται να συνεχίσουν. Είναι πρόβλημα για εμάς, αφενός γιατί δεν έχουν τα τυπικά προσόντα, αφετέρου δούλεψαν για χρόνια στη θέση αυτή εκμεταλλευόμενοι την ανοχή του κράτους. Πάντως, επί της ουσίας, με αυτό το άρθρο καταστρατηγούνται - κατά τη γνώμη μας - εντελώς και η παιδαγωγική επάρκεια και τα εργασιακά δικαιώματα των δασκάλων.
ΙΩΑΝΝΗΣ ΑΜΑΝΑΤΙΔΗΣ (βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ):
Στο άρθρο 39, που αναφέρεται στους σχολικούς συμβούλους, περιμένουμε τη διευκρίνιση, σε σχέση με το αν θα είναι ιδιωτικοί ή όχι. Μπορεί να προσμετράται η προϋπηρεσία κάποιου δημόσιου εκπαιδευτικού, που έχει εργαστεί σε ιδιωτικό σχολείο, αλλά είναι άλλο να είναι ιδιωτικός εκπαιδευτικός και αξιολογητής. Οι σχολικοί σύμβουλοι έτσι κι αλλιώς – κι εδώ υπάρχει μια αντίφαση – έχουν σαν ρόλο αυτόν του συμβούλου των εκπαιδευτικών. Δεν μπορεί να είναι και αξιολογητές. Δεν μπορεί κάποιος να είναι ταυτόχρονα και σύμβουλος και αξιολογητής.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου