Δευτέρα 17 Δεκεμβρίου 2012

Κείμενο-πρόταση των 7 προέδρων των Επιστημονικών Εποπτικών Συμβουλίων των Πειραματικών Σχολείων

Οι επτά πρόεδροι των Επιστημονικών Εποπτικών Συμβουλίων των Πειραματικών Σχολείων κοινοποίησαν στο esos το ακόλουθο κείμενο το οποίο απευθύνουν προς τη ΔΕΠΠΣ για την αξιολόγηση των Προτύπων Πειραματικών Σχολείων:
Οι Πρόεδροι των ΕΠΕΣ που υπογράφουν το κείμενο, αφού συζήτησαν μεταξύ τους, έκριναν σκόπιμο να επισημάνουν τα εξής:
Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών των Προτύπων Πειραματικών Σχολείων πρέπει να θεωρηθεί ως ζήτημα μεγάλης σπουδαιότητας, ως μια αναγκαία αλλά όχι ικανή προϋπόθεση για την αναβάθμιση των Σχολείων αυτών. Σ' αυτό το πνεύμα κρίνεται σκόπιμο να τονιστεί ότι η επιχειρούμενη με ταχύτατους ρυθμούς αξιολόγηση των εκπαιδευτικών στα ΠΠΣ πρέπει να υλοποιηθεί με έναν πιο
συστηματικό τρόπο, πιο προσεκτικά, ώστε και τα ποιοτικά της αποτελέσματα να είναι ουσιαστικά και να μην αποτελέσει αρνητικό παράδειγμα για την υπόλοιπη εκπαιδευτική κοινότητα.
Αναλυτικότερα προτείνονται τα εξής:
1. Θα πρέπει η διαδικασία της Αξιολόγησης, να εποπτεύεται από ένα ανώτερο θεσμικό όργανο, όπως είναι το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, το οποίο είναι απαραίτητο να συγκροτήσει ομάδες επιστημονικής στήριξης του εγχειρήματος σε κεντρικό και σε περιφερειακό επίπεδο και γενικότερα να δημιουργήσει ένα καλύτερο πλαίσιο για την εφαρμογή της. Η διαδικασία αυτή κρίνεται ως απαραίτητη, προκειμένου η Αξιολόγηση από διεκπεραιωτική διαδικασία κρίσης να μετατραπεί σε όργανο για την αναβάθμιση των Προτύπων Πειραματικών Σχολείων και της ελληνικής εκπαίδευσης γενικότερα. Θεωρείται απαραίτητο η διαδικασία αυτή να τεθεί σε εφαρμογή από τώρα, έτσι ώστε ο σχετικός μηχανισμός να είναι λειτουργικός ήδη την επομένη χρονιά.
2. Στην τωρινή φάση θεωρείται ως απαραίτητη μια τρίμηνη παράταση της διαδικασίας (έως το μέσον του Μαρτίου 2013), προκειμένου όλες οι διαδικασίες να επανεξεταστούν, να βελτιωθούν, να ορθολογικοποιηθούν. Πιο συγκεκριμένα προτείνεται:
(ι) να πραγματοποιηθεί επανεξέταση, έλεγχος, διόρθωση και οριστικοποίηση της ηλεκτρονικής φόρμας τουλάχιστον ένα (1) μήνα πριν από την οριστική ημερομηνία κατάθεσης των δικαιολογητικών.
(ιι) να επανεκδοθεί μια συνολική εγκύκλιος οδηγία για την αξιολόγηση, η οποία να συμπεριλαμβάνει όλα τα ζητήματα που ως τώρα δημιουργήθηκαν από ασάφειες ή από περιπτώσεις που δεν ήταν δυνατόν να προβλεφθούν.
(ιιι) κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, να λειτουργήσει ένα help desk, δηλαδή μια ψηφιοποιημένη υπηρεσία υποβολής ερωτημάτων και απαντήσεων σχετικών με την αξιολόγηση. Ερωτήσεις θα μπορούν να υποβληθούν από μέλη των ΕΠΕΣ. Τα σχετικά μηνύματα θα κοινοποιούνται αυτομάτως σε όλους τους συμμετέχοντες (όλα τα μέλη των ΕΠΕΣ όλων των Πειραματικών), ώστε να μην υπάρχουν επαναλήψεις, δεδομένου ότι από τεχνική άποψη, η δημιουργία αυτού του help desk ισοδυναμεί με τη δημιουργία ενός e-mail. Για την ταχεία και εύκολη διαμοίραση αρχείων, μπορούν επίσης να χρησιμοποιηθούν συστήματα που διατίθενται δωρεάν και είναι πολύ εύκολα στη χρήση τους (όπως το Google Drive ή το DropBox).
(ιv) στο μέτρο του δυνατού, να οργανωθούν συναντήσεις, σεμινάρια, εργαστήρια και γενικά δράσεις στις οποίες να πραγματοποιηθούν ενημερώσεις όσων θα αξιολογήσουν (για παράδειγμα: διευθυντών και σχολικών συμβούλων), προκειμένου να διαμορφωθούν ενιαίοι άξονες κριτηρίων. Οι δράσεις αυτές μπορούν να υλοποιηθούν είτε δια ζώσης, όπου και όταν υπάρχει δυνατότητα, είτε εξ αποστάσεως (με Skype, e-presence κτό) προκειμένου να υπάρχει πολύ μικρό οικονομικό και οργανωτικό κόστος. Καθώς σχεδόν όλα τα Πανεπιστήμια έχουν συστήματα σύγχρονης επικοινωνίας (για παράδειγμα: e-presence), τα οποία μπορούν να χρησιμοποιηθούν χωρίς οικονομικό κόστος, η επικοινωνία είναι πολύ απλή και δωρεάν.
Καταλήγοντας, εκτιμάται ότι πρέπει να ληφθούν σοβαρά υπόψη οι προτάσεις αυτές, ώστε η αξιολόγηση των ΠΠΣ να αποτελέσει την αφετηρία μιας αξιόπιστης και επιστημονικά έγκυρης διαδικασίας αξιολόγησης όλων των πλευρών του εκπαιδευτικού μας συστήματος. Είναι φανερό ότι η προτεινόμενη παράταση, σε συνδυασμό με τις ενέργειες που περιγράφονται παραπάνω, αποσκοπεί στην ορθολογικότερη οργάνωση των διαδικασιών και την εκμετάλλευση όλων των διατιθέμενων πόρων (ψηφιακών, τεχνογνωσία στελεχών, εμπειρογνωμόνων) ώστε η Αξιολόγηση να λειτουργήσει ως όργανο βελτίωσης της παρεχόμενης εκπαίδευσης.
Με εκτίμηση
ΑΓΓΕΛΑΚΟΣ ΚΩΣΤΑΣ ,ΕΠΙΚΟΥΡΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ,ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΑΙ ΛΥΚΕΙΟ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΑΪΔΙΝΗΣ ,ΕΠΙΚΟΥΡΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΑΠΘ
1Ο 12/Θ ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΔΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
(ΕΝΤΑΓΜΕΝΟ ΣΤΟ Α.Π.Θ.)
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΓΚΟΤΟΒΟΣ , ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ, ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΖΩΣΙΜΑΙΑΣ ΣΧΟΛΗΣ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
ΔΑΓΔΙΛΕΛΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ , ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ,ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
2Ο ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
MΑΡΙΑ ΜΠΙΡΜΠΙΛΗ , ΕΠΙΚΟΥΡΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΑΠΘ
2ο 2/Θ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ – 3ο 1/Θ ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ (ΕΝΤΑΓΜΕΝΑ ΣΤΟ Α.Π.Θ.)
ΕΥΓΕΝΙΑ ΚΟΛΕΖΑ,ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ,ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ
8Θ/ ΚΑΙ 2 Θ/ΠΡΟΤΥΠΑ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΑ ΔΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΠΑΤΡΩΝ,2Θ/ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΠΑΤΡΩΝ
ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ,
ΕΠΙΚΟΥΡΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ,ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
ΒΑΡΒΑΚΕΙΟ ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου