Δευτέρα 26 Νοεμβρίου 2012

Ο South Stream επανακάμπτει

Ο South Stream  επανακάμπτει
Η Gazprom μελετά εκ νέου το ενδεχόμενο κατασκευής τμήματος του αγωγού South Stream που θα περνά από την Ελλάδα και την Ιταλία, σύμφωνα με δήλωση του αντιπροέδρου του ρωσικού ενεργειακού κολοσσού, Αλεξάντρ Μεντβέντιεφ.
Α. Μεντβέντεφ: «Η κύρια διαδρομή έχει ήδη προγραμματιστεί, και εξακολουθούμε να εξετάζουμε το ενδεχόμενο κατασκευής ενός τμήματος του South Stream μέσω της Ελλάδας». Πηγή: Γραφείο τύπου της Gazprom
Σε συνέντευξή του στο τηλεοπτικό κανάλι Russia Today, ο Α. .Μεντβέντιεφ αποκάλυψε ότι η Gaprom δεν έχει εγκαταλείψει το σχέδιο κατασκευής τμήματος του αγωγού South Stream  που θα περνά από την Ελλάδα, κι άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο υλοποίησής του. «Η κύρια διαδρομή έχει ήδη προγραμματιστεί, και εξακολουθούμε να εξετάζουμε το ενδεχόμενο κατασκευής ενός τμήματος του South Stream μέσω της Ελλάδας, το οποίο θα καταλήγει στην Ιταλία. Αρχικά, είχαμε σκοπό να κάνουμε τερματικό σταθμό το Μπαουμγκάρτεν, στην Αυστρία, καθώς και μια δεύτερη διακλάδωση που θα ακολουθούσε τη διαδρομή προς την Ιταλία, μέσω της Ελλάδας, ως εφεδρική. Τελικά τα σχέδια διαφοροποιήθηκαν και αποφασίσαμε να κατασκευάσουμε τον αγωγό μέσω της Σλοβενίας, ως την ιταλική πόλη Τρεβίζο. Αυτή τη στιγμή, όμως, η ζήτηση στην Ιταλία δεν τόσο μεγάλη, ώστε να διοχετεύσουμε εκεί επιπρόσθετες ποσότητες φυσικού αερίου».

Ερωτηθείς σχετικά με τη μείωση της ζήτησης στην Ευρώπη και το ενδεχόμενο μικρότερης πλήρωσης του South Stream, ο κ. Μεντβέντεφ απάντησε ότι οι δυνατότητες του αγωγού θα αξιοποιηθούν στο έπακρο, και πως ο αγωγός θα χρησιμοποιηθεί για τη μεταφορά φυσικού αερίου βάσει δύο τύπων συμβολαίων.

Ο στρατηγικός ρόλος της νέας διαδρομής του αγωγού
 Όπως διευκρίνισε, πρόκειται αφενός για το αέριο των προγενέστερων συμφωνιών, το οποίο θα διοχετεύεται μέσω του South Stream, για τη βελτίωση των εξαγωγών και τη μείωση των ρίσκων που εμπεριέχει το τράνζιτ, καθώς και για το αέριο βάσει των νέων συμβολαίων. Οι ποσότητες των προμηθειών, βάσει των νέων συμβολαίων, θα εξαρτώνται από τη ζήτηση, αλλά ανεξάρτητα από το ποιό θα είναι το επίπεδο της οικονομικής ανάπτυξης στην Ευρώπη, είναι γεγονός ότι, ο όγκος παραγωγής φυσικού αερίου σε χώρες όπως η Μεγάλη Βρετανία και η Ολλανδία, μειώνεται αισθητά,. Γι’ αυτό τον λόγο, κατέληξε ο Α.Μεντβέντιεφ, η νέα διαδρομή δεν θα συμβάλλει μόνο στην απάλειψη των ρίσκων στη μεταφορά του φυσικού αερίου, αλλά και στη διατήρηση αποθεμάτων για την κάλυψη πρόσθετης ζήτησης.

Πρόσθεσε δε, ότι στη μείωση της ζήτησης στην Ευρώπη επιδρούν δύο παράγοντες: Η δυσχερής οικονομική κατάσταση της Ευρώπης και οι κλιματικές συνθήκες, τόσο το καλοκαίρι, όσο και το χειμώνα.

Συγκεκριμένα, ο κ. Μεντβέντιεφ ανέφερε ότι «το καλοκαίρι που μας πέρασε δεν ήταν τόσο ζεστό, γι’ αυτό τα κλιματιστικά λειτούργησαν ελάχιστα, επομένως, δεν απαιτήθηκε πολύ φυσικό αέριο στην παραγωγή ηλεκτρισμού. Η θερμοκρασία στην Ευρώπη διατηρείται σ ένα επίπεδο που δεν προάγει τη χρήση του φυσικού αερίου. Στις χώρες της Ευρώπης καταγράφηκαν ιστορικά ρεκόρ όσον αφορά τις θερμοκρασίες που επικράτησαν τα τελευταία 15-20 χρόνια. Επίσης, εμείς από την πλευρά μας δεν επιδιώκουμε να πωλήσουμε όσο γίνεται περισσότερο φυσικό αέριο, αλλά να εξάγουμε τις ποσότητες αερίου που κρίνουμε σκόπιμο ότι θα πρέπει να εξαχθούν αυτή τη στιγμή. Επιπλέον, στόχος μας δεν είναι  απλά να προμηθεύουμε την αγορά με φυσικό αέριο, αλλά ταυτόχρονα να αναπτύσσουμε και να διευρύνουμε τους τομείς χρήσης του αερίου».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου