Τετάρτη 21 Νοεμβρίου 2012

Οι μαθητές στα δημοτικά διδάσκονται τη γλώσσα που επέλεξαν – Συνεχίζουμε τον αγώνα για να τοποθετηθούν καθηγητές Γερμανικών στα σχολεία


xenes glosses 291 246
Διευκρινιστική εγκύκλιος: Μόνο την αξιολόγηση αφορούσε η εγκύκλιος της 15.11 – Οι μαθητές στα δημοτικά διδάσκονται τη γλώσσα που επέλεξαν – Συνεχίζουμε τον αγώνα για να τοποθετηθούν καθηγητές Γερμανικών στα σχολεία – Συνάντηση της Προέδρου με τους δασκάλους
20.11. 2012 Σε σημερινή διευκρινιστική εγκύκλιο της Διεύθυνσης Σπουδών Π.Ε. διευκρινίζεται:
1. Η με αριθμ. Φ.12/52/63/12873/Γ1/06-02-2012 (ΦΕΚ 253 τ. Β’) Υπουργική Απόφαση με θέμα: «Διδασκαλία 2ης ξένης γλώσσας στα δημοτικά σχολεία», ισχύει χωρίς καμία παρέκκλιση.
2. Η με αριθμ. Φ.7Α /767/142964/Γ1/15-11-2012 εγκύκλιος αναφέρεται μόνο στην αξιολόγηση των μαθητών που διδάσκονται τη Δεύτερη Ξένη Γλώσσα, σύμφωνα με όσα προβλέπονται στο άρθρο 4 παρ. 3 του Π.Δ. 8 (ΦΕΚ 3Α /10-01-1995) και στο άρθρο 1 παρ.3 και άρθρο 4 παρ. 1 του Π.Δ. 121/95 (ΦΕΚ 75Α/18-04-1995).Για να διαβάσετε ολόκληρη τη διευκρινιστική εγκύκλιο πατήστε
Το ΔΣ της Πανελλήνιας Ένωσης, μετά τη σημερινή θετική εξέλιξη, καλεί όλους τους συναδέλφους της δημόσιας και της ιδιωτικής εκπαίδευσης να συνεχίσουμε και να εντείνουμε τον αγώνα, ώστε να τοποθετηθούν εκπαιδευτικοί Γερμανικής Γλώσσας σε όλα τα Δημοτικά Σχολεία.
εδώ
Για να δείτε την Υπουργική Απόφαση για τη Διδασκαλία της 2ης ξένης γλώσσας στα δημοτικά σχολεία που κατοχυρώνει το δικαίωμα να διδάσκονται οι μαθητές στα δημοτικά σχολεία τη γλώσσα (Γερμανική ή Γαλλική) που επέλεξαν πατήστε εδώ
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΗΣ ΠΕΚΑΓΕΠΕ ΜΕ ΔΑΣΚΑΛΟΥΣ 20.11.2012 Στη σημερινή συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας (ΔΟΕ) παραβρέθηκε και μίλησε η Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Καθηγητών Γερμανικής Γλώσσας Π.Ε. Κατερίνα Γκριτζαλιώτη.
Η Κατερίνα Γκριτζαλιώτη αφού ευχαρίστησε τα μέλη του ΔΣ για την οικονομική βοήθεια που πρόσφερε το συνδικάτο των δασκάλων στις επιστημονικές ενώσεις ΠΕ05-07-08-19/20-32, ώστε να χρηματοδοτηθεί το λεωφορείο που μετέφερε τους συναδέλφους από τη Βόρεια Ελλάδα στο πανελλαδικό συλλαλητήριο της 2.11.2012, τους ενημέρωσε για την εγκύκλιο της 15ης Νοεμβρίου 2012.
Οι συνάδελφοι δάσκαλοι εξέφρασαν την υποστήριξή τους στον αγώνα μας για την εύρυθμη λειτουργία των δημοτικών σχολείων, με σεβασμό των επιλογών και της αξιοπρέπειας των μαθητών μας.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΓΑΛΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (ΣΚΓ ΠΕ)
info@apf.gr    www.apf.gr
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΓΑΛΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ & ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ ΠΤΥΧΙΟΥΧΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ (ΣΚΓΓΦ ΠΠ)
aplf@otenet.gr    www.aplf.gr
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΓΑΛΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ (ΠΑΣΥΚΑΓΑ)
apelf@hotmail.com    www.pasykaga.gr
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΓΕΡΜΑΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (ΠΕΚΑΓΕΠΕ)
info@deutsch.gr   www.deutsch.gr

Αθήνα, 18.11.2012

ΠΡΟΣ:

  • τον Υπουργό Παιδείας ΘΠΑ κ. Κ. Αρβανιτόπουλο
  • τον Υφυπουργό Παιδείας ΘΠΑ κ. Θ. Παπαθεοδώρου
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:
  1. Γενικό Γραμματέα ΥΠΑΙΘΠΑ κ. Α. Κυριαζή
  2. Ειδικό Γραμματέα Π/Θμιας και Δ/θμιας Εκπ/σης κ. Σ. Γκλαβά
  3. Προϊστάμενο της Δ/νσης Σπουδών Π/θμιας Εκπ/σης κ. Κ. Παπαχρήστο
  4. ΔΣ Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας (ΔΟΕ)

Θέμα: Διδασκαλία β’ ξένης γλώσσας στα δημοτικά σχολεία
   Στα σχολεία της χώρας διαβιβάστηκε η υπ’ αριθ. Φ.7Α/767/142964/Γ1/15-11-2012 εγκύκλιος της Διεύθυνσης Σπουδών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, υπογεγραμμένη από τον Προϊστάμενο της Δ/νσης κ. Κ. Παπαχρήστο, η οποία άφησε άναυδους τους χιλιάδες μαθητές και μαθήτριες των Δημοτικών σχολείων, τους γονείς και κηδεμόνες τους και τους εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων.
   Σύμφωνα με την εν λόγω εγκύκλιο καταργείται ουσιαστικά η ελεύθερη επιλογή της β’ ξένης γλώσσας στο Δημοτικό σχολείο και επιβάλλεται η διδασκαλία της γλώσσας «για την οποία διατέθηκε εκπαιδευτικός». Οι μαθητές και οι μαθήτριες, ένα τρίμηνο μετά την έναρξη του σχολικού έτους, υποχρεούνται να διδαχθούν τη γλώσσα που τους επιβάλλεται, άσχετα αν επί ένα τρίμηνο ανέμεναν μάταια την τοποθέτηση εκπαιδευτικού της γλώσσας της επιλογής τους. Άρα πλέον στα τμήματα της Ε’ τάξης οι μαθητές και οι μαθήτριές μας, ήδη από την αρχή της μαθησιακής πορείας τους, θα χαρακτηριστούν αδίδακτοι-αρχάριοι και διδαγμένοι-προχωρημένοι.
   Το αποκορύφωμα: οι μαθητές και μαθήτριες της ΣΤ’ τάξης άσχετα με τη γλώσσα την οποία διδάχθηκαν στην Ε’ τάξη, υποχρεούνται να παρακολουθήσουν τη γλώσσα για την οποία υπάρχει διαθέσιμος εκπαιδευτικός. Μόνο ως ειρωνεία προς τους μικρούς μαθητές και τους γονείς και κηδεμόνες τους μπορεί να εκληφθεί η παρ. γ, η οποία τους επιτρέπει να αποφασίσουν αν θα αξιολογηθούν ή όχι.
   Πιστεύει αλήθεια κανείς σοβαρός παιδαγωγός ή διδακτολόγος ότι θα παρακολουθούν τη δεύτερη χρονιά της διδασκαλίας μιας ξένης γλώσσας, ότι δε θα έχουν κενά, ότι θα διεξάγεται απρόσκοπτα η εκπαιδευτική διαδικασία και ότι αυτή η απόφαση δε θα δημιουργήσει τεράστια προβλήματα στη λειτουργία των σχολείων; Εκτός αν στο Υπουργείο Παιδείας θεωρούν ότι η εύρυθμη λειτουργία των σχολείων, για την οποία κόπτονται και στην εξασφάλιση της οποίας αναφέρονται συνεχώς στις ανακοινώσεις τους για να δικαιολογήσουν τις αποφάσεις τους, σημαίνει απλά οι μαθητές και μαθήτριες να βρίσκονται μέσα σε μία τάξη, άσχετα με το τι και το πώς διδάσκονται, και όχι στο προαύλιο.
   Κάθε λογικός άνθρωπος μπορεί να καταλάβει εύκολα ότι τα σχολεία μετατρέπονται σε «παιδοφυλακτήρια», ότι δημιουργούνται σχολεία πολλών «ταχυτήτων», ότι η συνταγματική υποχρέωση της πολιτείας για παροχή ενιαίας και ισότιμης εκπαίδευσης σε όλα τα παιδιά του ελληνικού σχολείου καταργείται, αφού «διαθέσιμοι» εκπαιδευτικοί δεν υπάρχουν σε όλες τις Δ/νσεις της χώρας.
   Δε χρειάζεται κάποιος να είναι ειδικός παιδαγωγός για να καταλάβει τις συνέπειες που έχει μια τέτοια απόφαση στην ψυχολογία των μικρών μαθητών και μαθητριών και στην μαθητική τους πρόοδο. Μάλλον στο Υπουργείο Παιδείας ανακάλυψαν έναν νέο τρόπο σύνδεσης της ζωής με το σχολείο και θέλουν με αυτήν την απόφαση να φέρουν από την πιο τρυφερή τους ηλικία τους μαθητές και μαθήτριες σε επαφή με την απόρριψη από το «σύστημα» λόγω επιλογής, με την αδικία και την ανισότητα.
   Ας ενημερώσει ευθαρσώς η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας την κοινωνία για το είδος του σχολείου που είναι αποφασισμένη να επιβάλλει και για τη θέση της ξενόγλωσσης εκπαίδευσης σε αυτό. Από την έως τώρα εμπειρία μας γίνεται ήδη φανερό ότι στόχος είναι η δημιουργία ενός φτηνού και ευέλικτου σχολείου.
   Είναι πασίδηλο ότι πολιτική επιλογή της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας είναι η καθιέρωση της μονογλωσσίας και ο περιορισμός των ιδεολογιών και αξιών που αυτή επισύρει, γεγονός τραγικό και με ανυπολόγιστες κοινωνικές συνέπειες, ιδιαίτερα σε μια εποχή κρίσης που το σχολείο οφείλει να διδάξει την πολυπολιτισμικότητα και την αποδοχή του Άλλου, ώστε να θωρακιστούν εκπαιδευτικά οι νέοι απέναντι στις ακραίες ιδεολογίες.
   Είναι επίσης φανερό σε όλες τις οικογένειες που έχουν παιδιά στο σχολείο ότι η Πολιτεία ουδόλως ενδιαφέρεται για την παροχή άρτιας και ικανοποιητικού επιπέδου εκπαίδευσης σε όλους τους μαθητές και μαθήτριες, ώστε να αποκτήσουν μέσα από τη δημόσια εκπαίδευση τον επαρκή εκπαιδευτικό εξοπλισμό για να μπορέσουν να διεκδικήσουν μια θέση στην αγορά εργασίας. Η επαρκής εκμάθηση των ξένων γλωσσών θα είναι δικαίωμα αυτών - των πολύ ολίγων πια λόγω της οικονομικής κρίσης - που θα έχουν την οικονομική δυνατότητα να πληρώσουν και των ολίγων «τυχερών» που κατοικούν σε περιοχές όπου υπάρχει διαθέσιμος εκπαιδευτικός Γαλλικής (ΠΕ05) και Γερμανικής (ΠΕ07).
Θα επεκταθεί το μέτρο της διδασκαλίας των μαθημάτων για τα οποία υπάρχει διαθέσιμος εκπαιδευτικός και στα άλλα διδακτικά αντικείμενα; Οι τελευταίες αποφάσεις σας αυτό δείχνουν, αφού σε πολλά σχολεία δεν υπάρχουν εκπαιδευτικοί όλων των ειδικοτήτων.
Αυτή τη «διευθέτηση» ετοιμάζατε κ. Υφυπουργέ στη συνάντησή μας στις 2-11-2012, όταν μας διαβεβαιώνατε ότι μέχρι το τέλος του μήνα δεν θα υπάρχουν κενά στα Δημοτικά σχολεία όσον αφορά στη διδασκαλία της β’ ξένης γλώσσας;
   Και τέλος, τι θα γίνει στα Δημοτικά σχολεία, στα οποία δεν υπάρχει «διαθέσιμος εκπαιδευτικός» ούτε για τη διδασκαλία της Γαλλικής, ούτε για τη διδασκαλία της Γερμανικής Γλώσσας; Αυτών των σχολείων τα κενά δε θα καλυφθούν;
ΖΗΤΟΥΜΕ
- Την κοινοποίηση (ανάρτηση στη «Διαύγεια») της επιστημονικής και παιδαγωγικής τεκμηρίωσης αυτής της εγκυκλίου της Δ/νσης Σπουδών Π.Ε.
και
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ
- Την άμεση ανάκληση της εγκυκλίου Φ.7Α/767/142964/Γ1/15-11-2012
- Την τοποθέτηση εκπαιδευτικών Γαλλικής (ΠΕ05) και Γερμανικής (ΠΕ07) για την κάλυψη των κενών σε όλα τα δημοτικά σχολεία της χώρας.

Με εκτίμηση
Τα ΔΣ των επιστημονικών φορέων Γαλλικής και Γερμανικής Φιλολογίας
Για να δείτε την επιστολή των επιστημονικών ενώσεων πατήστε εδώ ------------------------------------------------------------------------------------------------------------
15.11.2012 (20.00 μ.μ.)
Δεκάδες συνάδελφοι από όλη τη χώρα έχουν επικοινωνήσει έως τώρα με το Δ.Σ. της Πανελλήνιας Ένωσης Καθηγητών Γερμανικής Γλώσσας Π.Ε. σχετικά με τη σημερινή εγκύκλιο του Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Σπουδών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του ΥΠΑΙΘΠΑ κ. Κώστα Παπαχρήστου (με εντολή προφανώς της πολιτικής ηγεσίας) που απαξιώνει τη διδασκαλία της Β΄ Ξένης Γλώσσας (Γερμανικής και Γαλλικής) στα δημοτικά σχολεία.

ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΕΓΚΥΚΛΙΟΥ
Σχετικά με τη διδασκαλία και την αξιολόγηση της β΄ ξένης γλώσσας, σας ενημερώνουμε τα εξής:
α) Οι μαθητές παρακολουθούν υποχρεωτικά τη γλώσσα, για τη διδασκαλία της οποίας διατέθηκε εκπαιδευτικός.
β) Οι μαθητές που κατά το σχολικό έτος 2012-2013 φοιτούν στην Ε’ τάξη Δημοτικού Σχολείου θα παρακολουθήσουν υποχρεωτικά τη διδασκαλία της β΄ ξένης γλώσσας, για την οποία διατέθηκε εκπαιδευτικός και θα αξιολογηθούν στο μάθημα της β’ ξένης γλώσσας, σύμφωνα με όσα προβλέπονται στο άρθρο 4, §3 του Π.Δ. 8 (ΦΕΚ 3Α /10-1-1995) και στα άρθρα 1, §3 και 4.§1 του Π.Δ 121/95 (ΦΕΚ 75Α/18-4-1995).
γ) Οι μαθητές της Στ΄ τάξης, που διδάχθηκαν στην Ε΄ τάξη κατά το σχολικό έτος 2011−2012, β’ ξένη γλώσσα διαφορετική από τη γλώσσα, για τη διδασκαλία της οποίας διατέθηκε εκπαιδευτικός, μπορούν με Υπεύθυνη Δήλωση των γονέων και κηδεμόνων τους, να μην αξιολογηθούν, αλλά υποχρεωτικά θα παρακολουθούν τη διδασκαλία του μαθήματος.
Για το πλήρες κείμενο της εγκυκλίου πατήστε εδώ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου