Πέμπτη 15 Νοεμβρίου 2012

Οι Διευθυντές Σχολείων θέλουν την Αξιολόγηση


2exetaseis_kathigiton_asep_300_212

 ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΕΝΩΣΗ
ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ
ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Κομοτηνής 14
11526 Αθήνα
Email: panenosi@gmail.com
Δ/νση Ιστοσελίδας:
https://sites.google.com/site/panenosid/home
ΠΛΗΡ.: Κουντούρης Τηλέμαχος  6939415171
Μακεδών Νικόλαος   6972093097


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Με αφορμή το πόρισμα της Ομάδας Εργασίας για την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και του εκπαιδευτικού και τη δήλωση του Υπουργού Παιδείας ότι στο τέλος Νοεμβρίου θα κατατεθεί το σχετικό Προεδρικό Διάταγμα, το Διοικητικό Συμβούλιο της Πανελλήνιας Επιστημονικής Ένωσης Διευθυντών Σχολικών Μονάδων Π.Ε., λαμβάνοντας υπόψη τα νέα επιστημονικά δεδομένα καθώς και την ευρωπαϊκή και διεθνή εμπειρία, έχει να επισημάνει τα εξής:
  1. Τα τελευταία χρόνια τόσο στην Ελλάδα όσο και διεθνώς εκδηλώνεται μεγάλο ενδιαφέρον για θέματα εκπαιδευτικής αξιολόγησης, το οποίο απορρέει, τόσο από τη βασική αρχή της αναγκαιότητας της αξιολόγησης ως ένα εργαλείο ανατροφοδότησης του συνολικού εκπαιδευτικού συστήματος, όσο και από την αρχή της θεωρητικής αναζήτησης και τεκμηρίωσης θέσεων και πρακτικών που αφορούν στη βελτίωση της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου.
  1. Τα περισσότερα εκπαιδευτικά συστήματα κινούνται σε μοντέλα αυτοελέγχου με στόχο την ανάπτυξη και βελτίωση του σχολείου, με βάση τις δικές του δυνάμεις, και στηρίζονται στην εσωτερική αξιολόγηση (αυτοαξιολόγηση) της σχολικής μονάδας.
  1. Σε αρκετές περιπτώσεις φαίνεται πως υιοθετείται ο συνδυασμός εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης ο οποίος αυξάνει την εγκυρότητα των μετρήσεων και οδηγεί σε πιο θετικά αποτελέσματα.
  1. Στην πλειονότητα των ευρωπαϊκών χωρών η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έχει ενταχθεί στη συνολική αξιολόγηση της σχολικής μονάδας, έχει κυρίως διαμορφωτικό χαρακτήρα και στοχεύει στην ανάληψη βελτιωτικών δράσεων.
  1. Η καθιέρωση ενός συστήματος αξιολόγησης που θα εδράζεται κυρίως στην ιεραρχική εσωτερική αξιολόγηση παραπέμπει σε πρακτικές άλλων εποχών και δε θα προσφέρει στη βελτίωση του παραγόμενου εκπαιδευτικού έργου από τις σχολικές μονάδες. Αντίθετα θα οδηγήσει σε ακραίο ανταγωνισμό μεταξύ των εκπαιδευτικών τη στιγμή που είναι κοινώς αποδεκτό ότι προϋπόθεση για την καλή λειτουργία των σχολικών μονάδων είναι το ήρεμο κλίμα και η συνεργατική δράση.
Συμπερασματικά, η Ένωση Διευθυντών:
  •  Θεωρεί πως η μόνη μορφή αξιολόγησης που στηρίζεται στα νέα επιστημονικά δεδομένα και την ευρωπαϊκή και διεθνή εμπειρία είναι αυτή που υιοθετεί μοντέλα αυτοελέγχου με στόχο την ανάπτυξη και βελτίωση του σχολείου, με βάση τις δικές του δυνάμεις, και τα οποία στηρίζονται στην εσωτερική αξιολόγηση (αυτοαξιολόγηση) της σχολικής μονάδας.
  •  Καλεί την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να κινηθεί προς αυτή την κατεύθυνση αναλογιζόμενη πως η όποια αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έχει νόημα μόνο όταν αυτή εντάσσεται στη συνολική αξιολόγηση της σχολικής μονάδας, έχει κυρίως διαμορφωτικό χαρακτήρα και στοχεύει στην ανάληψη βελτιωτικών δράσεων τόσο από τη σχολική μονάδα όσο και από τον ίδιο τον εκπαιδευτικό.



Για το Διοικητικό Συμβούλιο
Ο Πρόεδρος                                     Ο Γεν. Γραμματέας
Γεώργιος Ανδριάς                                        Νικόλαος Μακεδών

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου