Δευτέρα 26 Νοεμβρίου 2012

Φωτογραφική διάταξη στο Πολυνομοσχέδιο;

Φωτογραφική διάταξη στο Πολυνομοσχέδιο; Για φωτογραφική διάταξη κάνει λόγο η ΠΕΚΑΠ σχολιάζοντας το άρθρο 39. Παρ.β του Πολυνοοσχεδίου που έχει τεθεί σε δημόσια διαβούλευση που αναφέρει ότι :
β) Οι εκπαιδευτικοί που έχουν διδάξει, έως και τον Ιούνιο του 2012, το μάθημα της Πληροφορικής στην ιδιωτική εκπαίδευση κατά τη διάρκεια τεσσάρων τουλάχιστον σχολικών ετών, ανεξαρτήτως του βασικού τίτλου σπουδών στην ανωτάτη εκπαίδευση που διαθέτουν, και εφόσον κατά το χρόνο που δίδασκαν ήταν κάτοχοι μεταπτυχιακού τίτλου στην Πληροφορική ή είχαν αποδεδειγμένα παρακολουθήσει σεμινάρια διδασκαλίας του μαθήματος της Πληροφορικής τα οποία είχαν διοργανωθεί από δημόσιους Φορείς ή
επιστημονικές ενώσεις εκπαιδευτικών, δικαιούνται να εγγραφούν στην επετηρίδα των ιδιωτικών εκπαιδευτικών στον κλάδο ΠΕ19. Η προϋπηρεσία των εκπαιδευτικών του προηγούμενου εδαφίου λογίζεται ως διανυθείσα στον κλάδο ΠΕ19.
Η ΠΕΚΑΠ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,
Με έκπληξη διαβάσαμε στο υπό διαβούλευση νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας «φωτογραφική διάταξη» με πολλές ασάφειες. Παραθέτουμε αυτούσια την εν λόγω παράγραφο:
Άρθρο 39: Θέματα πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
1. α)[...]
β) Οι εκπαιδευτικοί που έχουν διδάξει, έως και τον Ιούνιο του 2012, το μάθημα της Πληροφορικής στην ιδιωτική εκπαίδευση κατά τη διάρκεια τεσσάρων τουλάχιστον σχολικών ετών, ανεξαρτήτως του βασικού τίτλου σπουδών στην ανωτάτη εκπαίδευση που διαθέτουν, και εφόσον κατά το χρόνο που δίδασκαν ήταν κάτοχοι μεταπτυχιακού τίτλου στην Πληροφορική ή είχαν αποδεδειγμένα παρακολουθήσει σεμινάρια διδασκαλίας του μαθήματος της Πληροφορικής τα οποία είχαν διοργανωθεί από δημόσιους Φορείς ή επιστημονικές ενώσεις εκπαιδευτικών, δικαιούνται να εγγραφούν στην επετηρίδα των ιδιωτικών εκπαιδευτικών στον κλάδο ΠΕ19. Η προϋπηρεσία των εκπαιδευτικών του προηγούμενου εδαφίου λογίζεται ως διανυθείσα στον κλάδο ΠΕ19.
1. Σε ποιό ακριβώς μάθημα Πληροφορικής και σε ποια βαθμίδα αναφέρεστε; Αν η αναφορά γίνεται σε μαθήματα Πληροφορικής της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, τότε σαφώς αναφέρεστε σε μαθήματα στα οποία έχουν ανάθεση οι εκπαιδευτικοί Πληροφορικής ΑΕΙ/ΤΕΙ (ΠΕ19/20), σύμφωνα με την ισχύουσα εγκύκλιο ανάθεσης μαθημάτων (Γ2/118842/17-09-2008 όπως τροποποιήθηκε και ισχύει). Επίσης, τα προσόντα διορισμού του κλάδου ΠΕ19/20 στην εκπαίδευση ορίζονται από το ΠΔ 118/1995, όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 8 παρ. 8 του Ν. 3194 /2003 (ΦΕΚ 267/τ.Α'/20-11-2003), το οποίο κατήργησε ήδη από το 2003 τη δυνατότητα ένταξης στον κλάδο ΠΕ19/ΠΕ20 μη πτυχιούχων σχολών Πληροφορικής με κριτήριο τα σεμινάρια διδασκαλίας ή τους μεταπτυχιακούς τίτλους.
2. Υπενθυμίζουμε ότι με το ΠΔ 44/2009 (ΦΕΚ 58/τ.Α'/8-4-2009) «Επαγγελματική κατοχύρωση των διπλωματούχων μηχανικών και των πτυχιούχων πανεπιστημιακής εκπαίδευσης στα αντικείμενα πληροφορικής και τηλεπικοινωνιών» έχουν επίσης καταχυρωθεί βάσει νόμου τα επαγγελματικά δικαιώματα για όλους τους αποφοίτους σχολών Πληροφορικής.
3. Σε ποια επετηρίδα ΠΕ19 ιδιωτικών εκπαιδευτικών αναφέρεστε; Με ποια νομοθετική πράξη έχει δημιουργηθεί και γιατί αυτή η επετηρίδα εξαιρείται με τον τρόπο αυτό από την ισχύουσα νομοθεσία του ελληνικού κράτους;
Παρακαλούμε όπως μας απαντήσετε άμεσα στα παραπάνω ερωτήματα και όπως επίσης αποσύρετε την εν λόγω παράγραφο από το υπό διαβούλευση νομοσχέδιο, καθώς θεωρούμε ότι είναι αντίθετη στην ισχύουσα νομοθεσία που διέπει τον κλάδο Πληροφορικής στην εκπαίδευση και η Ένωσή μας θα προβεί σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες προκειμένου να στηρίξει τα έννομα δικαιώματα των μελών της.
Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π.


ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ ΟΙΕΛΕ ΓΙΑ ΠΕΚΑΠ
Με έκπληξη διαπιστώσαμε την οξεία αντίδραση της ΠΕΚΑΠ στο open.gov για την προωθούμενη ρύθμιση που αφορά εκπαιδευτικούς που διδάσκουν Πληροφορική σε ιδιωτικά σχολεία στο Σχέδιο Νόμου του Υπουργείου Παιδείας με τίτλο «Οργάνωση και Λειτουργία Ιδρύματος Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης και Εθνικού Οργανισμού Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού και άλλες διατάξεις». Προς αποφυγήν κάθε παρεξήγησης, διευκρινίζουμε τα ακόλουθα:
• Οι εκπαιδευτικοί που περιλαμβάνονται στη ρύθμιση του άρθρου 39 του Σ/Ν έχουν τουλάχιστον τετραετή υπηρεσία σε ιδιωτικά σχολεία διδάσκοντας πληροφορική και διαθέτουν μεταπτυχιακή ειδίκευση ή κρατική πιστοποίηση για το αντικείμενο. Οι εκπαιδευτικοί αυτοί ήταν ουσιαστικά «αιωρούμενοι» από εργασιακής άποψης, καθώς δεν μπορούσαν να εγγραφούν στην επετηρίδα των ιδιωτικών εκπαιδευτικών, δεν διέθεταν οργανικότητα στην ιδιωτική εκπαίδευση, δεν αναγνωριζόταν η προϋπηρεσία τους και ήταν – από εργασιακής άποψης – έρμαια των ιδιοκτητών ιδιωτικών σχολείων.
• Παρόμοια ρύθμιση υπήρξε για τους εκπαιδευτικούς της δημόσιας εκπαίδευσης. Για ποιο λόγο να αποτελούν «παρίες» οι συνάδελφοι που εργάζονται εδώ και δεκαετίες σε κάποιες περιπτώσεις στην ιδιωτική;
• Οι συνάδελφοι δεν ζητούν κάτι που θίγει κλαδικά αιτήματα ή κατακτήσεις των εκπαιδευτικών Πληροφορικής. Εάν ψηφιστεί η ρύθμιση αυτή, το μόνο που κατοχυρώνουν είναι η οργανική τους ένταξη στην ιδιωτική εκπαίδευση και η αναγνώριση της προϋπηρεσίας τους στα ιδιωτικά σχολεία. Η κατοχύρωση αυτή δεν προξενεί ουδεμία βλάβη στην εργασιακή κατάσταση των υπόλοιπων εκπαιδευτικών Πληροφορικής.
Οι συνάδελφοι που επί χρόνια εργάζονται στα ιδιωτικά σχολεία, συνήθως πτυχιούχοι Μαθηματικών ή Φυσικής, με θεμελιώδεις γνώσεις πληροφορικής, διδάσκουν το μάθημα της Πληροφορικής σε όλες τις βαθμίδες της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, αναλαμβάνουν θέση υπεύθυνου εργαστηρίου Πληροφορικής, με έγκριση από το αρμόδιο γραφείο εκπαίδευσης, ορίζονται ως βαθμολογητές στις Πανελλήνιες εξετάσεις στο μάθημα της Γ΄ Λυκείου «Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον», ως χειριστές Η/Υ στην Λυκειακή επιτροπή στις Πανελλήνιες εξετάσεις και είτε ως επιμορφωτές είτε ως βοηθοί προκειμένου να επιμορφώσουν Εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στις «Βασικές Δεξιότητες στις Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας». Έχουν αναμφισβήτητη προσφορά στην ελληνική εκπαίδευση και μέχρι σήμερα αποτελούν τα «αποπαίδια» ενός ιδιόμορφου, ημιπαράνομου καθεστώτος που επικρατεί στην ιδιωτική εκπαίδευση.
Πιστεύουμε ότι είναι εξαιρετικά άδικο να μην αποκατασταθούν οι συνάδελφοι μέσα στα σχολεία που εργάζονται, από τη στιγμή μάλιστα που δεν καταλαμβάνουν κανενός τη θέση, που δεν θίγουν κανένα «προνόμιο». Πιστεύουμε, επίσης, ότι η υιοθέτηση της τακτικής του κοινωνικού αυτοματισμού, και της ρητορικής ορισμένων εργοδοτών/ιδιοκτητών ιδιωτικών σχολείων, δεν τιμά κανέναν μας, ιδιαίτερα όταν γίνεται από σωματεία και ενώσεις εργαζόμενων. Σε τέτοιες στιγμές βαθύτατης κρίσης όπλο μας δεν πρέπει να είναι η «εμφύλια» διένεξη, ειδικά όταν είναι άνευ αντικειμένου, αλλά η αλληλεγγύη και ο κοινός αγώνας για ένα καλύτερο μέλλον για όλους και για την εκπαίδευση συνολικά.
ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ Ο.Ι.Ε.Λ.Ε.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
α.α.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΟΥΡΟΥΤΟΣ ΑΛΕΚΟΣ ΓΟΥΛΑΣ-ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου