Πέμπτη 22 Νοεμβρίου 2012

Ψήφισμα του συλλόγου διδασκόντων του 4ου ΕΠΑ.Λ. Καβάλας για την συγχώνευση του σχολείου.


4ο ΕΠΑΛ Καβάλας (επίσημο) - Kavála, Greece


Ψήφισμα

Ο σύλλογος καθηγητών του 4ου ΕΠΑ.Λ. Καβάλας μετά την πρόταση του Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για την συγχώνευση του σχολείου μας με το 1ο ΕΠΑ.Λ., συνεδρίασε και αποφάσισε έκτακτα την Τρίτη 6 Νοεμβρίου 2012 και εκφράζει γραπτώς τις αντιρρήσεις και τις επισημάνσεις του.
Διαμαρτυρόμαστε διότι δεν ενημερωθήκαμε σχετικά με τη σχεδιαζόμενη μεταβολή της σχολική μας μονάδας. Το έγγραφο του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού με θέμα: «Μεταβολές σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σχολικού έτους 2013-2014» και αριθμό πρωτοκόλλου 121857/Δ4 της 9-10-2012, περιλαμβάνει παράγραφο που αγνοήθηκε:
«Επισημαίνεται ότι θα είναι καλό να εξασφαλίζεται η συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων φορέων για την διατύπωση της καλύτερης δυνατής εκπαιδευτικής πρότασης προς όφελος των
μαθητών και την αποφυγή των εκ των υστέρων διαμαρτυριών».
4ο ΕΠΑΛ Καβάλας (ή 4ο ΤΕΕ παλαιότερα) αγώνας επιβίωσης - Kavála, GreeceΗ πρόταση για τη συγχώνευσή του σχολείου μας είχε μπει ως πρώτο θέμα στο Δημοτικό Συμβούλιο του δήμου Καβάλας τη Δευτέρα 5-11-2012, χωρίς να έχουμε προηγουμένως συνεργαστεί, ούτε καν, ενημερωθεί. Οι καταλήψεις, όμως, των δημοτικών καταστημάτων ανέβαλαν την συνεδρίαση.

Στο έγγραφο του Υπουργείου (121857/Δ4, ΑΔΑ: Β43Β9-ΘΡΡ) ορίζεται ότι πρέπει να ληφθούν υπόψη στις προτάσεις για μεταβολές σε σχολικές μονάδες, τα ακόλουθα:

α) Ο αριθμός των μαθητών
 Το μαθητικό δυναμικό του 4ου ΕΠΑ.Λ. φέτος είναι 301 μαθητές και μαθήτριες. Επομένως δεν πρόκειται για μικρό σχολείο. Το 1ο ΕΠΑ.Λ. με το οποίο προτείνεται να συγχωνευθεί το σχολείο μας έχει περίπου το ίδιο μαθητικό δυναμικό. Η σχεδιαζόμενη κατάργηση της ΕΠΑ.Σ. αναμένεται να τροφοδοτήσει τα ΕΠΑ.Λ. με επιπλέον μαθητές. Τα μεγάλα σχολικά συγκροτήματα στην ελληνική εκπαιδευτική πραγματικότητα έχουν αποδειχθεί ιδιαίτερα προβληματικά. Τα μικρά σχολεία  είναι πιο λειτουργικά και ευέλικτα.

β) Η ορθότερη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού
Οι οποιεσδήποτε ελλείψεις σε ανθρώπινο-διδακτικό δυναμικό δεν πρόκειται να καλυφθούν με την προτεινόμενη μεταβολή στη σχολική μας μονάδα. Κάθε χρόνο υπάρχει έλλειψη σε καθηγητές του τομέα Υγείας και Πρόνοιας εξ’ αιτίας των μηδενικών διορισμών μονίμων και αναπληρωτών καθηγητών. Καθηγητές αυτών των ειδικοτήτων δεν υπάρχουν στο 1ο ΕΠΑ.Λ.. Με την προτεινόμενη συγχώνευση το πρόβλημα δεν λύνεται.
Επιπρόσθετα κανείς δε γνωρίζει πως θα διαμορφωθούν οι ανάγκες σε ανθρώπινο δυναμικό, με την αλλαγή των Επαγγελματικών Λυκείων σε Νέο Τεχνολογικό Λύκειο.

γ) Η χιλιομετρική απόσταση που θα διανύουν οι μεταφερόμενοι μαθητές
Η χωροταξική θέση των δύο σχολείων στην ανατολική και δυτική είσοδο της πόλης εξυπηρετεί καλύτερα όλους τους μαθητές.

δ) Κτιριακές υποδομές
Το κτίριο του 4ου ΕΠΑ.Λ. έχει σε μεγάλο βαθμό τη δυνατότητα να εξυπηρετήσει τις ανάγκες του μετά την επάνοδο του εργαστηρίου της βρεφοκομίας (τομέα Υγείας και Πρόνοιας).

Στο έγγραφο επιπλέον τονίζεται:
«Σε κάθε περίπτωση, στόχος είναι η αναβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης και η εφαρμογή όλων των καινοτόμων παιδαγωγικών προγραμμάτων σε άρτιες, εξοπλισμένες και επαρκώς επανδρωμένες σχολικές μονάδες».
Ο σύλλογος  διδασκόντων επ’ αυτού δηλώνει ότι τίποτε από τα παραπάνω δε γίνεται να επιτευχθεί με συγχωνεύσεις ή καταργήσεις σχολείων. Αυτό επιτυγχάνεται με την αύξηση της χρηματοδότησης της δημόσιας παιδείας, της ουσιαστικής στήριξης των σχολικών μονάδων και της ενίσχυσης της τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης. Οι στόχοι αυτοί δεν επιτυγχάνονται σε συνθήκες υποχρηματοδότησης, πόσο μάλλον σε συνθήκες χρεωκοπίας.

Τέλος δηλώνουμε ότι είμαστε ΑΝΤΙΘΕΤΟΙ σε οποιαδήποτε μεταβολή της σχολικής μας μονάδας. Οποιαδήποτε πρόταση, συναίνεση, θετική γνωμοδότηση για έγκριση συγχωνεύσεων ή καταργήσεων σχολικών μονάδων, ισοδυναμεί με ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ εκπαιδευτικού προσωπικού για τις δυο  εμπλεκόμενες σχολικές μονάδες και συμβάλλει στην υποβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου.


Ο σύλλογος διδασκόντων
του 4ου ΕΠΑ.Λ. Καβάλας

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου