Πέμπτη 25 Οκτωβρίου 2012

ΣΤΟΝ «ΑΕΡΑ» ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ Βέλγιο: «Σεισμός» στην αγορά εργασίας μετά το κλείσιμο του εργοστασίου της Ford

Βέλγιο: «Σεισμός» στην αγορά εργασίας μετά το κλείσιμο του εργοστασίου της Ford
Η διοίκηση της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας Ford ανακοίνωσε σήμερα την πρόθεσή της να κλείσει έως τα τέλη του 2014 το αργότερο, το εργοστάσιό της στη βελγική πόλη Γκενκ που απασχολεί περίπου 4.300 εργαζόμενους και τουλάχιστον 10.500 υπολογίζοντας τους εργαζόμενους στις υποκατασκευαστικές εταιρίες.
Τη στιγμή που τα συνδικάτα και βέλγοι αξιωματούχοι περίμεναν εδώ και μόλις λίγες εβδομάδες ότι θα άρχιζε στη μονάδα της Γκενκ η παραγωγή του νέου μοντέλου του Mondeo τον Οκτώβριο του 2013, που θα έδινε ζωή στο εργοστάσιο για πολλά ακόμη χρόνια, τελικά η παραγωγή ανατέθηκε στο εργοστάσιο της Βαλένθια στη δυτική Ισπανία, σύμφωνα με τα συνδικάτα.
Συγκεντρωμένοι έξω από το εργοστάσιο σήμερα οι εργαζόμενοι αναλύθηκαν σε δάκρυα όταν η φήμη
που κυκλοφορούσε εδώ και μέρες επιβεβαιώθηκε από τους συνδικαλιστικούς τους εκπροσώπους, έπειτα από έκτακτη συνάντηση της επιτροπής του εργοστασίου που συγκλήθηκε επειγόντως από την διεύθυνση της Ford.
Ένας εργάτης λιποθύμησε, βρισιές εκτοξεύονταν και οι άνθρωποι έπεφταν ο ένας στην αγκαλιά του άλλου με κενό βλέμμα. Αδυναμία κατανόησης και αίσθημα προδοσίας κυριαρχούσαν μεταξύ των εκατοντάδων εργαζομένων, που είχαν καθησυχασθεί αφού η αμερικανική Ford είχε αφήσει να εννοηθεί τον Σεπτέμβριο ότι η μονάδα της Γκενκ θα αναλάμβανε την παραγωγή του νέου Mondeo.
Οι βέλγοι εργαζόμενοι νιώθουν ακόμη μεγαλύτερη πικρία γιατί είχαν δεχτεί πριν από δύο χρόνια μειώσεις στις αποδοχές τους και αύξηση του ρυθμού εργασίας.
Υπολογίζοντας τους εργαζόμενους στις υποκατασκευαστικές εταιρίες, το εργοστάσιο της Ford Genk που παρήγαγε 14 εκατομμύρια αυτοκίνητα σε 50 χρόνια λειτουργίας, απασχολεί σχεδόν 10.500 εργαζόμενους. Είναι συνεπώς ο πρώτος εργοδότης στη φλαμανδική επαρχία του Λίμπουργκ, στο βορειοανατολικό Βέλγιο.
Η ένωση των φλαμανδών εργοδοτών Voka απέδωσε το κλείσιμο του εργοστασίου στις μισθολογικές δαπάνες. "Για την αντιμετώπιση του ανταγωνισμού με το εξωτερικό, οι μισθολογικές δαπάνες των επιχειρήσεων πρέπει να μειωθούν δραστικά", δήλωσε ο Τζο Λίμπεερ.
Ο εκπρόσωπος των εργοδοτών θέλησε ωστόσο να φανεί πιο καθησυχαστικός για τους εργαζόμενους στο Γκενκ. "Η πείρα γι αυτού του είδους τις αναδιαρθρώσεις δείχνει ότι ενάμιση χρόνο μετά το κλείσιμο, τα δύο τρίτα των εργαζομένων βρίσκουν δουλειά", τόνισε.
Η ανακοίνωση αυτή γίνεται την ώρα που ο κυβερνητικός συνασπισμός υπό τον πρωθυπουργό Ελιο ντι Ρούπο αρχίζει την κατάρτιση του κρατικού προϋπολογισμού του 2013, που πρέπει να κλείσει μια τρύπα σχεδόν 3,7 δισεκατομμυρίων ευρώ. Οι Φιλελεύθεροι ζητούν εξοικονόμηση πόρων και μείωση των εξόδων κυρίως για τις επιχειρήσεις, ενώ οι σοσιαλιστές δεν αποκλείουν έσοδα από νέες εισφορές.
Αξιωματούχοι της ευρωπαϊκής διεύθυνσης της Ford θα συναντηθούν αργότερα σήμερα με τον βέλγο πρωθυπουργό Ελιο Ντι Ρούπο και τον επικεφαλής της περιφερειακής κυβέρνησης της Φλάνδρας Κρις Πέετερς για να συζητήσουν κυρίως για προγράμματα για την ενίσχυση των ανέργων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου