Τετάρτη 3 Οκτωβρίου 2012

Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου και του Έργου των Εκπαιδευτικών. Ερωτηματολόγιο



Ερώτηση 1η
Σε ποιον βαθμό θεωρείτε ότι πρέπει να αποτελούν αντικείμενο της αξιολόγησης τα παρακάτω:
Σημειώστε: (1) για «καθόλου», (2) για «λίγο», (3) για «αρκετά» και (4) για «πολύ».
α. Η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού συστήματος (δομές, υπηρεσίες, υποδομές, χρηματοδότηση, προγράμματα σπουδών, βιβλία, επιμόρφωση κ.λπ.).

β. Η αξιολόγηση των στελεχών εκπαίδευσης.

γ. Η αξιολόγηση της σχολικής μονάδας.

δ. Η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού.


Ερώτηση 2η
Σε ποιον βαθμό θεωρείτε αναγκαίες τις παρακάτω μορφές αξιολόγησης:

Σημειώστε: (1) για «καθόλου», (2) για «λίγο», (3) για «αρκετά» και (4) για «πολύ».
Μορφές αξιολόγησης
Εκπαιδευτικό Σύστημα
Στελέχη Εκπαίδευσης
Σχολική Μονάδα
Εκπαιδευτικός
α. Μορφές εξωτερικής αξιολόγησης*




β. Μορφές εσωτερικής αξιολόγησης**




γ. Μορφές αυτο-αξιολόγησης***
****



δ. Συνδυασμός  των παραπάνω (α, β,γ ).





Ερώτηση 3η
Σε ποιον βαθμό θεωρείτε ότι η αξιολόγηση πρέπει να συνδέεται:
Σημειώστε: (1) για «καθόλου», (2) για «λίγο», (3) για «αρκετά» και (4) για «πολύ».
α. Με τη βελτίωση της ποιότητας του εκπαιδευτικού συστήματος.

β. Με τη βελτίωση της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας.

γ. Με τη βελτίωση, την ενίσχυση και την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών και των στελεχών εκπαίδευσης.

δ. Με την ανάδειξη των «καλών» πρακτικών των εκπαιδευτικών και των στελεχών εκπαίδευσης.

ε. Με τη βελτίωση των διαδικασιών επιλογής των στελεχών εκπαίδευσης.

στ. Με την προαγωγή των εκπαιδευτικών.

ζ. Με τη μισθολογική εξέλιξη των εκπαιδευτικών.

η. Με την επιμόρφωση και επιστημονική υποστήριξη των εκπαιδευτικών και των στελεχών εκπαίδευσης.

θ. Με το άνοιγμα του σχολείου στην κοινωνία.


Ερώτηση 4η
Σε τι βαθμό θεωρείτε ότι οι παρακάτω φορείς θα πρέπει να συμμετέχουν στην αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου:
Σημειώστε: (1) για «καθόλου», (2) για «λίγο», (3) για «αρκετά» και (4) για «πολύ».
Φορείς αξιολόγησης
Στελέχη Εκπαίδευσης
Εκπαιδευτικοί
Περιφερειακός Διευθυντής


Προϊστάμενος Επιστημονικής Καθοδήγησης


Σχολικός σύμβουλος


Διευθυντής εκπαίδευσης


Διευθυντής σχολείου


Σύλλογος διδασκόντων


Υποδιευθυντής σχολείου


Εκπαιδευτικός


Ανεξάρτητη Αρχή



Ερώτηση 5η
Σε ποιον βαθμό θεωρείτε ότι η αξιολογική διαδικασία πρέπει:
Σημειώστε: (1) για «καθόλου», (2) για «λίγο», (3) για «αρκετά» και (4) για «πολύ».
α. Να περιλαμβάνει τις εξής τρεις φάσεις:
(α) προ-αξιολογική φάση, για ενημέρωση και κοινό προγραμματισμό τομέων, διαδικασιών και κριτηρίων με βάση τα κοινωνικο-εκπαιδευτικά δεδομένα της σχολικής μονάδας,
(β) φάση παρακολούθησης της εκπαιδευτικής διαδικασίας και
(γ) φάση ανατροφοδότησης και υποστήριξης.

β. Να συνδέεται με ποικίλες μορφές/πολιτικές επιμόρφωσης.


Ερώτηση 6η
Σε τι βαθμό συμφωνείτε με τη θεσμοθέτηση μιας Ανεξάρτητης Αρχής για τη(ν):
Σημειώστε: (1) για «καθόλου», (2) για «λίγο», (3) για «αρκετά» και (4) για «πολύ».
α. Διασφάλιση της εγκυρότητας, της αξιοπιστίας και της αντικειμενικότητας της αξιολόγησης.

β. Αξιολόγηση εκπαιδευτικών πολιτικών και δομών.


Άλλες παρατηρήσεις – σχόλια:







* Εξωτερική αξιολόγηση: Αξιολογούν φορείς, άτομα - εμπειρογνώμονες που δεν έχουν υπηρεσιακή σχέση με τον αξιολογούμενο φορέα ή άτομο (π.χ. Ι.Ε.Π., ανεξάρτητη αρχή κ.λπ.).
** Εσωτερική αξιολόγηση: Αξιολογούν φορείς ή άτομα που έχουν υπηρεσιακή σχέση με τον αξιολογούμενο φορέα ή άτομο.
*** Αυτο-αξιολόγηση: Φορείς και άτομα αξιολογούν τον εαυτό τους.
**** Δεν συμπληρώνεται για το εκπαιδευτικό σύστημα. Συμπληρώστε έναν τυχαίο αριθμό, ο οποίος δεν συνυπολογίζεται στις απαντήσεις του ερωτηματολογίου σας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου