Τετάρτη 5 Σεπτεμβρίου 2012

Ένα διεθνές φιάσκο - Ελικόπτερα NH-90 - Με πρωταγωνίστρια την Ελλάδα,

• Ανάψτε βάγιες τα κεριά...

• Τα 2003, εποχή παχέων αγελάδων και ατέλειωτων δανεισμών, υπογράφηκε από την κυβέρνηση Σημίτη σύμβαση προμήθειας 20 ελικοπτέρων ΝΗ-90 από την εταιρεία EUROCOPTER - ΝΗ INDUSTRIES, έναντι του ποσού των 675 εκατ. ευρώ (το οποίο προσαυξήθηκε κατά 50 εκατ. ευρώ διά της μεθόδου πληρωμής με SWAPS από την DEUTSCHE BANK).


• Από την πρώτη στιγμή, έγινε καταγγελία ότι η υπόθεση αυτή αποτελεί το κορυφαίο σκάνδαλο εξοπλισμών της οκταετίας Σημίτη, δεδομένου ότι τα ελικόπτερα αυτά αγοράσθηκαν σε διογκωμένες τιμές από ό,τι τα προμηθεύεται η Νορβηγία.

• Το «Π» έχει καταγγείλει τη σύμβαση αυτή τουλάχιστον 10 φορές, με αδιάσειστα στοιχεία, τα οποία και σήμερα έχει στη διάθεση παντός ενδιαφερομένου.

• Η υπόθεση, όμως, «κουκουλώθηκε» εντελώς. Ουδείς συγκινήθηκε και ουδείς ασχολήθηκε. Λέγεται ότι η OMERTA αυτή οφείλεται στο γεγονός ότι στο «συμπόσιο» έχουν εμπλακεί ονόματα του πολιτικοοικονομικού κατεστημένου. Μία επίσημη έκθεση-καταγγελία επιτροπής υπό τον Ταξίαρχο Πατρινό εξαφανίσθηκε και ο αξιωματικός λασπώθηκε αγρίως!

• Οι γαλαντόμοι και κιμπάρηδες της κυβέρνησης αγόρασαν ένα ελικόπτερο εντελώς άγνωστο και αδοκίμαστο (γουρούνι στο σακί), το χρυσοπλήρωσαν και έδωσαν προκαταβολή πάνω από το 50% της αξίας, περί τα 425 εκατ. ευρώ, στα «καλά παιδιά» της κοινοπραξίας! Το γιατί, αφήνουμε στον αναγνώστη να το υποθέσει.


Ε apres... δηλαδή και μετά; (που λένε οι Γάλλοι)

• Τα ελικόπτερα έπρεπε να έχουν παραδοθεί το 2008, αλλά η Πρωτοχρονιά του 2009 βρήκε την Αεροπορία Στρατού μόνο με... πόστερ των ελικοπτέρων.

• Σήμερα έχουν παραληφθεί 4, που δοκιμάζονται, με διαθεσιμότητα 30% (δηλαδή πετάει μόνο… 1,5 ελικόπτερο). Η παράδοση του επόμενου είναι άγνωστη. Η εταιρεία, όμως, όπως προαναφέραμε, έχει εισπράξει 425 εκατ. ευρώ!

• Το 2010 έγινε μια τροποποίηση της σύμβασης, που επέφερε μείωση τιμών, αλλά η εταιρεία NH-INDUSTRIES εξακολουθεί να οφείλει στο ελληνικό ΥΕΘΑ άνω των 150 εκατ. ευρώ.

Τα νεότερα

• Η Πορτογαλία, που είχε κι αυτή παραγγείλει δέκα, αλλά δεν έσπευσε να δώσει παχιές προκαταβολές, δηλώνει ότι δεν επιθυμεί πλέον την απόκτηση των ελικοπτέρων. Αποτέλεσμα της ασυνέπειας της προμηθεύτριας εταιρείας και της οικονομικής κρίσης. Η χώρα, όμως, δεν απειλείται από κανέναν...

• Η Νορβηγία, έχουσα παραλάβει μόνο 2 (από τα 14), «σπάει» τη σύμβαση, γιατί ενώ έπρεπε να της έχουν παραδοθεί από το 2006, δεν έχει εικόνα παραδόσεων. Θα στραφεί αλλού... Κι αυτή ουδεμία απειλή έχει...

Και δεν φτάνουν αυτά...

• Βγαίνει ο διευθυντής πωλήσεων της NH-INDUSTRIES, κ. Olivier Michalov, και μιλάει απαξιωτικά για τις... φτωχές χώρες (Ελλάδα, Ισπανία και Πορτογαλία), που έχουν δυσκολίες πληρωμής. Προσθέτει ότι επανεξετάζει το θέμα των συμβάσεων (για τη Νορβηγία δεν λέει κουβέντα) και καταλήγει ότι μας έκαναν χάρη που μας παρέδωσαν, κατά προτεραιότητα, 4, χωρίς να αναφέρει ότι είναι ήδη πληρωμένα και μας οφείλουν το τεράστιο ποσό των 150 εκατ. ευρώ! Δηλαδή «τρώμε ξύλο» κι από πάνω...

• Ήδη το ελικόπτερο αυτό έχει δημιουργήσει αμφιβολίες στην Αεροπορία Στρατού, πράγμα που ανάγκασε, όπως λέγεται, τον Α/ΓΕΕΘΑ, Στρατηγό κ. Μιχ. Κωσταράκο, να πάρει μαζί του τους Α/ΓΕΣ και Α/ΓΕΝ και να πετάξουν με ΝΗ-90 στα Ψαρά, στην επέτειο του Ολοκαυτώματος (24 Ιουνίου), προς τόνωση του ηθικού των χειριστών!

• Εν τω μεταξύ, στις 28 Μαρτίου, εκπρόσωποι της εταιρείας EUROCOPTER - ΝΗ INDUSTRIES, κ. Granier και Mitault, επεσκέφθησαν τη ΓΔΑΕΕ, με τον ειδικό στα ΑΩ κ. Η. Αρκουμανέα της SONAK (Λιακουνάκος), για να συζητήσουν θέματα αντισταθμιστικών των ελικοπτέρων, που έπρεπε να έχουν περατωθεί το... 2009.
http://paron.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου