Σάββατο 29 Σεπτεμβρίου 2012

Γιατί τόσες λίγες αποσπάσεις σε τόσο πολλά κενα; Μας επιφυλλάσσει κάποια έκπληξη το υπουργείο;, του Αντώνη Μητσάκου

Γιατί την περασμένη εβδομάδα έγιναν τόσες λίγες αποσπάσεις ενώ τα κενά παραμένουν τόσο πολλά; Μας ετοιμάζει κάποια έκπληξη η ηγεσία του υπουργείου παιδείας;

 Την ερχόμενη εβδομάδα μπαίνουμε στον Οκτώβριο. Τα προβλήματα, ωστόσο που αντιμετωπίζουν οι σχολικές μονάδες είναι πολλά και δυσεπίλυτα. Μπορεί φέτος τα βιβλία να ήρθαν στην ώρα τους αλλά λείπουν οι εκπαιδευτικοί. Αυτό είναι απόρροια των 220 διορισμών που πραγματοποιήθηκαν σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, σε αντιδιαστολή με τις 4800 συνταξιοδοτήσεις. Σε αυτό το σημείο θα πρέπει να θυμηθούμε ότι το ίδιο το υπουργείο διέρρεε ότι θα προσλάμβανε 1065 εκπαιδευτικούς, κάτι που φυσικά δεν έγινε ποτέ. 

 Με τον ίδιο τρόπο την εβδομάδα που μας πέρασε διαψευστήκαν οι διαρροές από πλευράς
υπουργείου περί ικανού αριθμού αποσπάσεων προκειμένου να καλυφθούν τα κενά που υπάρχουν, κατά κύριο λόγο, στις μεγάλες πόλεις, από όπου υπήρξε και το μεγαλύτερο κύμα φυγής. Έτσι πολλοί συνάδελφοι έμειναν εγκλωβισμένοι στην επαρχία, μακριά από τις οικογένειές τους, προσπαθώντας να τα φέρουν βόλτα με τους πενιχρούς μισθούς που τους έχουνε απομείνει. Και όλα αυτά παρά τις προσπάθειες των αιρετών του ΚΥΣΔΕ για να μεταπείσουν την πολιτική ηγεσία του υπουργείου.

Τώρα έχουμε την διαβεβαίωση από πλευράς πολιτικής ηγεσίας ότι εντός της ερχόμενης εβδομάδας θα προσληφθούν αναπληρωτές για να καλυφθούν τα κενά. Αν διαψευστεί και αυτή ξέρετε ποια άλλη διάψευση ακολουθεί; Ακολουθεί η διάψευση της δέσμευσης του υπουργού ότι φέτος δεν πρόκειται να πραγματοποιηθεί καμία αύξηση ωραρίου. Αυτός είναι και ο λόγος που τελευταία, τα δημοσιεύματα δυσφήμισης του κλάδου πυκνώνουν.

Είναι σαφές ότι μια γενική αύξηση του ωραρίου δεν είναι δυνατό να γίνει άμεσα, διότι, κάτι τέτοιο, θα αναστάτωνε μια σχολική χρονιά η οποία βρίσκεται σε εξέλιξη. Δεν είναι καθόλου δύσκολο, ωστόσο, να πάρουμε μια πρώτη γεύση αυτού που θα ακολουθήσει, με τη μέθοδο της ανάθεσης υποχρεωτικών υπερωριών ανά σχολείο. Έτσι, αν λείπουν λχ 10 ώρες μαθηματικών σ’   ένα σχολείο, αυτές θα μπορούν να τις μοιραστούν εύκολα δύο ή περισσότεροι μαθηματικοί του ιδίου σχολείου. Όσο για το πότε θα πληρωθούν αυτές οι υπερωρίες, ας μην το συζητήσουμε…

Μέχρι τώρα έχουμε μετρήσει δυο ανακολουθίες του υπουργείου και φοβόμαστε ότι μπορεί σύντομα να μετρήσουμε άλλες δύο. Εύχομαι να διαψευστώ. Πάντως δεν πρέπει να δεχτούμε σαν δικαιολογία το «εγώ άλλα ήθελα να κάνω, αλλά μου είπε η τρόικα…». Εγώ ξέρω πως όταν αισθάνεσαι «μαριονέτα» παραιτείσαι.                                                                              
Αντώνης Μητσάκος (Μέλος του ΔΣ της ΕΛΜΕ Νέας Σμύρνης Καλλιθέας Μοσχάτου-ΔΑΚΕ ΔΕ)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου