Κυριακή 23 Σεπτεμβρίου 2012

Δώστε τις συντάξεις στους δικαιούχους


Περισσότερες από 12.000 αιτήσεις συνταξιοδότησης υπαλλήλων του Δημοσίου  στοιβάζονται στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους σύμφωνα με ρεπορτάζ του Τύπου της Κυριακής. Οι δικαιούχοι περιμένουν μαρτυρικά έως και δύο χρόνια για να βγει η σύνταξή τους
Οι ελλείψεις προσωπικού στις αρμόδιες υπηρεσίες, σε συνδυασμό με την αυξημένη ροή εργαζομένων προς την πόρτα της σύνταξης, λόγω εργασιακής εφεδρείας και δυσμενών αλλαγών στο ασφαλιστικό, έχουν επιβραδύνει δραματικά τη διαδικασία έκδοσης των συντάξεων.
Το θέμα έχει τεράστιες κοινωνικές προεκτάσεις, καθώς χιλιάδες νοικοκυριά ανεβαίνουν έναν «Γολγοθά», στην προσπάθειά τους να εξασφαλίσουν τη στοιχειώδη καθημερινή διαβίωσή τους, χωρίς
να έχουν ούτε το μισθό που λάμβαναν ως εργαζόμενοι ούτε τη σύνταξή τους.
Προφανώς, όμως, κανείς αρμόδιος δεν ενδιαφέρεται να ερωτήσει αυτούς τους ανθρώπους που βρίσκονται στη λίστα αναμονής πώς θα ζήσουν μέχρι να βγει η σύνταξή τους, εφόσον δεν έχουν κάποιο άλλο εισόδημα.
Το πρόβλημα αναμένεται να επιδεινωθεί, από τη στιγμή που οι επικείμενες αλλαγές στο ασφαλιστικό σύστημα με την αύξηση των ορίων ηλικίας εκτιμάται ότι θα οδηγήσουν πρόωρα στην έξοδο δεκάδες χιλιάδες υπαλλήλους που έχουν θεμελιώσει δικαίωμα συνταξιοδότησης και θα επιδιώξουν να προλάβουν τις δυσμενείς αλλαγές.
Είναι ανάγκη το κράτος να μεριμνήσει άμεσα προκειμένου να επιταχυνθούν οι διαδικασίες απονομής και χορήγησης των συντάξεων, γιατί υπάρχει κίνδυνος το σύστημα να μπλοκάρει πλήρως.
Θα πρέπει, κατά συνέπεια, να ενισχυθούν με μετατάξεις υπαλλήλων οι αρμόδιες υπηρεσίες που έχουν αποψιλωθεί από προσωπικό, αλλά και να απλουστευθούν οι γραφειοκρατικές διαδικασίες, ώστε να σταματήσει η ταλαιπωρία του κόσμου. Με τον τρόπο αυτό, είναι βέβαιο ότι θα εκλείψουν και τα κυκλώματα που υπόσχονται μεσολάβηση για επίσπευση των διαδικασιών έναντι αμοιβής.
Σε τελική ανάλυση, τις κόβουν που τις κόβουν τις συντάξεις, ρίχνοντας, το ύψος τους, σε πολλές περιπτώσεις, σε εξευτελιστικά επίπεδα. Ας τις χορηγούν τουλάχιστον στην ώρα τους στους δικαιούχους, χωρίς άλλες καθυστερήσεις.
 «Αυτή τη στιγμή δεν έχω κανένα εισόδημα»
Εδώ και 8 μήνες περιμένει η κ. Γεωργία Σακκά να βγει η σύνταξή της και την περασμένη μόλις Δευτέρα ενημερώθηκε ότι θα χρειαστεί να περιμένει ακόμα 1,5 χρόνο. «Εργαζόμουν ως δικαστική υπάλληλος για 33 χρόνια σχεδόν. Εκανα τα χαρτιά μου για σύνταξη, τα οποία όμως έμειναν για έξι μήνες στο υπουργείο Δικαιοσύνης. Και αφού τα πήγαν στο ΓΛΚ, ενημερώθηκα ότι θα πρέπει να περιμένω ακόμα 1,5 χρόνο για να πάρω τη σύνταξή μου. Δηλαδή σύνολο δύο χρόνια!», λέει αγανακτισμένη στον «ΤτΚ» η κ. Σακκά. «Εγώ αυτή τη στιγμή δεν έχω κανένα εισόδημα, πρέπει να κοιτάξω πώς θα ζήσω. Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά, μου ήρθαν και οι φόροι και πρέπει να πληρώσω 750 ευρώ. Εγώ όμως πήγα στην εφορία και τους είπα ότι δνε βγαίνω και μου απάντησαν να πάω να τα πω στον υπουργό. “Το σύστημα”, λέει ο προϊστάμενος, “δεν καταλαβαίνει τίποτα”! Δεν τους νοιάζει πώς θα ζήσω! Για μένα όμως προτεραιότητα έχει να καταφέρω να επιβιώσω και όχι να πληρώσω τα χαράτσια τους! Σ’ εμάς που περιμένουμε να βγει η σύνταξή μας, ας μας παγώσουν τους φόρους και μόλις εκδοθεί ας τα πάρουν κατευθείαν!», αναφέρει η κ. Σακκά.
«Δεν ξέρουμε πώς θα ζήσουμε μέχρι να βγει η σύνταξη»
Το… γολγοθά που θα ανεβούν σκέφτονται όσοι καταθέτουν τα χαρτιά τους τώρα για να βγουν στη σύνταξη… κάποια στιγμή. «Μόλις έκανα τα χαρτιά μου και περιμένω να τα καταθέσω. Μου είπαν ότι θα πρέπει να περιμένω τουλάχιστον ένα χρόνο για να βγει η κύρια σύνταξη. Για τα Ταμεία, ούτε λόγος. Πάνω από 2,5 χρόνια η αναμονή», λέει αγανακτισμένος στον «ΤτΚ» ο κ. Μάκης Καρτέρης, καθηγητής Θεολογίας και… υποψήφιος συνταξιούχος. Μπαίνοντας πλέον και εκείνος στη μακριά λίστα των εν δυνάμει συνταξιούχων, ο κ. Καρτέρης αναρωτιέται πώς θα καταφέρει να τη βγάλει όλο αυτό το χρονικό διάστημα χωρίς κάποια πηγή εσόδων. «Δεν έχουμε χρήματα για να τη βγάλουμε, δεν ξέρουμε πώς θα ζήσουμε μέχρι να βγει η σύνταξη. Δάνεια οι τράπεζες δεν δίνουν. Ηδη έχουμε πάρει τόσα, οι δόσεις τρέχουν και σε λίγο καιρό δεν θα μπορούμε πια να τις πληρώσουμε. Ούτε την εφορία και τα χαράτσια που μας βάζουν θα έχουμε να πληρώσουμε. Εγώ έχω και τρία παιδιά, που δεν μπορούν να βρουν δουλειά, και ούτε καν αυτά δεν θα μπορώ να βοηθήσω πια», τονίζει. «Θα ψάξουμε κανένα φίλο να ζητήσουμε δανεικά, περιμένοντας τη σύνταξη…», αναφέρει με απογοήτευση ο κ. Καρτέρης.
Αν και δεν είναι λίγοι οι συνταξιούχοι που βρίσκουν πρόχειρες δουλειές για να μπορέσουν να ζήσουν, ωστόσο ο κ. Καρτέρης είναι κατηγορηματικός σε τέτοιες λύσεις, «καταστροφικές» για τη νεολαία, όπως τις χαρακτηρίζει. «Θα μπορούσα κι εγώ να ψάξω για μια δουλειά, παρόλο που το απαγορεύει ο νόμος. Παρ’ όλα αυτά, δεν το κάνω από αίσθημα ευθύνης απέναντι στα παιδιά μου και σε όλους τους νέους. Αν δεν αρχίσουμε να σκεφτόμαστε τον διπλανό μας και να βοηθάμε ο ένας τον άλλο, δεν θα αλλάξει ποτέ τίποτα σε αυτή τη χώρα», επισημαίνει.
«Ζούμε μια οδύσσεια»
Ο κ. Νίκος, ο οποίος μόλις κατέθεσε τα χαρτιά του, είναι προετοιμασμένος να περιμένει τουλάχιστον ένα χρόνο για να πάρει τη σύνταξή του. «Τώρα έκανα τα χαρτιά μου και μου είπαν ότι ο χρόνος αναμονής είναι περίπου ένα έτος, ίσως και λίγο παραπάνω. Αναγκαστικά θα περιμένουμε, δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι άλλο. Οι περισσότεροι αναγκάζονται να περιμένουν μέχρι και δύο χρόνια. Ζούμε μια οδύσσεια. Τα δάνεια και οι φόροι τρέχουν και εμείς αναγκαστικά περιμένουμε. Εγώ αυτά τα χρήματα της σύνταξης τα χρειάζομαι άμεσα. Αν μπορούσα να τα έπαιρνα και αύριο, θα το έκανα», τονίζει στον «Τύπο της Κυριακής».
«Εφθασα μέχρι τον υπουργό»
Επί 1,5 χρόνο περίμενε την έκδοση της σύνταξής του ο κ. Μανώλης, την οποία, μάλιστα, για να καταφέρει να την πάρει ακόμα και σε αυτό το χρόνο, έψαξε πάρα πολύ ο ίδιος, όπως επισημαίνει στον «ΤτΚ». «Πήγαινα συνέχεια και ρώταγα και δεν ήξεραν να μου πουν πότε θα την έπαιρνα. Εψαξα όμως πάρα πολύ από μόνος μου, έστειλα μέχρι και επιστολή στον αρμόδιο υπουργό και τελικά κινητοποιήθηκαν και μου έβγαλαν τη σύνταξη», επισημαίνει. «Βέβαια, έτσι όπως μας την έχουν κόψει, στις 24 πληρώνεσαι και στο τέλος του μήνα ψάχνεις για λεφτά. Δεν τους νοιάζει πια ούτε αν έχεις να φας ούτε πώς θα ζήσεις. Το μόνο που κάνουν είναι να κόβουν και να βάζουν φόρους», δηλώνει αγανακτισμένος ο κ. Μανώλης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου