Τετάρτη 12 Σεπτεμβρίου 2012

Προτάσεις και θέσεις της ΔΑΚΕ της ΕΛΜΕ Ν. Σμύρνης, Καλλιθέας, Μοσχάτου

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΘΕΣΕΙΣ ΤΗΣ ΔΑΚΕ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ
ΤΗΣ ΕΛΜΕ ΝΕΑΣ ΣΜΥΡΝΗΣ –ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ-ΜΟΣΧΑΤΟΥ

Με αφορμή την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, η ΔΑΚΕ καθηγητών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της ΕΛΜΕ Νέας Σμύρνη-Καλλιθέας-Μοσχάτου, θεωρεί χρέος της να ενημερώσει τους συναδέλφους, τόσο για τις θέσεις της σε καίρια ζητήματα που απασχολούν τον κλάδο των εκπαιδευτικών, όσο και για τις πρωτοβουλίες που προτίθεται να λάβει προκειμένου να στηριχτούν τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας και κατ’ επέκταση η κοινωνία συνολικότερα. Στις μέρες μας είναι απαραίτητο να προσπαθούμε να περιορίσουμε τις απώλειες από την ολομέτωπη επίθεση που υφιστάμεθα. Είναι, ωστόσο, εξίσου απαραίτητο, αυτό να γίνεται με την κοινωνία σύμμαχο και όχι απέναντί μας. Γι’ αυτό με τη δύναμη που διαθέτουμε, μικρή ή μεγάλη, πρέπει να προσπαθούμε να
απαλύνουμε τον πόνο, του συναδέλφου, του μαθητή, του γονέα, του Έλληνα που  γενικώς βάλλεται από παντού. Σ’ αυτό το πλαίσιο, ακολούθως παραθέτουμε, με συντομία, κατά σειρά, πρώτα τις θέσεις μας αναφορικά με επίκαιρα ζητήματα που αφορούν τον κλάδο και εν συνεχεία τις προτάσεις μας γύρω από διάφορα ζητήματα που μπορούν να αντιμετωπιστούν από την τοπική ΕΛΜΕ. Τον τελευταίο καιρό, πολλά σενάρια βλέπουν το φως της δημοσιότητας για τον τρόπο με τον οποίο μπορεί να πραγματοποιηθεί μια γρήγορή μείωση των εργαζομένων του δημοσίου τομέα. Δεν ξέρουμε τι τελικά θα ισχύσει. Στον χώρο όμως τουλάχιστον της παιδείας είναι σαφές, ότι όχι απλώς δεν υπάρχουν πλεονάσματα, αλλά διαπιστώνονται και τρομερά ελλείμματα. Οι ελάχιστες φετινές και περυσινές προσλήψεις σε συνδυασμό με τις περίπου 11000 συνταξιοδοτήσεις της διετίας καθιστούν τα σχολεία μη λειτουργικά.
Από την άλλη μεριά, μια προσυνταξιοδοτική εφεδρεία που ακούγεται ότι προκρίνεται για όλο το δημόσιο τομέα, εκτός του προβλήματος της λειτουργικότητας που θα δημιουργήσει στα σχολεία, θα είναι και πάλι μια άδικη, οριζόντια περικοπή. Η περικοπή μάλιστα αυτή θα έχει σχεδόν μηδενικό δημοσιονομικό αποτέλεσμα αφού αυτοί που θα φύγουν θα πάνε στη σύνταξη και επομένως θα επιβαρύνουν τα ταμεία.
Κατά συνέπεια οποιασδήποτε μορφής εφεδρεία οδηγεί σε υποβάθμιση της παιδείας, σε σχολεία μη λειτουργικά, με πολλούς μαθητές ανά τάξη, με ελάχιστους και γι’ αυτό κουρασμένους εκπαιδευτικούς και επομένως μια τέτοια λύση πρέπει να βρει απέναντί της όλη την κοινωνία, γιατί σε τελική ανάλυση αυτή θα πληρώσει το μεγαλύτερο τίμημα.

-Αξιολόγηση: Η αξιολόγηση είναι κάτι που έπρεπε να έχει υπάρξει σε όλο το δημόσιο τομέα και ιδιαίτερα στον τομέα της δημόσιας εκπαίδευσης. Δεν είναι δυνατό οι αξιολογητές των παιδιών μας να μην αποδέχονται τη δικιά τους αξιολόγηση. Η στείρα άρνηση που επιδεικνύει η ΟΛΜΕ, και μέσω της σχετικής ανακοίνωσής της, μας φέρνει αντιμέτωπους πρώτα απ’ όλα με την ίδια την κοινωνία, αλλά και με σημαντική μερίδα των συναδέλφων. Δε θα πρέπει να ξεχνάμε ότι σύμφωνα με το ενιαίο μισθολόγιο η αξιολόγηση είναι προϋπόθεση για τη μισθολογική μας εξέλιξη. Με αυτό τον τρόπο μπορεί να επιχειρηθεί από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου η χρέωση σ’ εμάς της μισθολογικής στασιμότητας των συναδέλφων.
Έτσι η ομοσπονδία όφειλε  το να διεκδικήσει το να είναι παρούσα στην επιτροπή που θα διαμορφώσει την πρόταση για την αξιολόγηση, με διαμορφωμένες θέσεις και προτάσεις από τη βάση. Εκεί έπρεπε να επικεντρώσουμε την κριτική μας και όχι στην αρχή της αξιολόγησης. Επίσης, η ομοσπονδία πρέπει να είναι σε εγρήγορση γιατί δεν είμαστε καθόλου πεισμένοι ότι οι υποσχέσεις του υπουργείου περί μη σύνδεσης της αξιολόγησης με απολύσεις θα εφαρμοστούν.
-Μισθολογικές περικοπές & Αύξηση ωραρίου: Η αύξηση ωραρίου είναι μια πολύ άσχημη εξέλιξη κυρίως για τους ίδιους τους μαθητές. Αυτοί που την υποστηρίζουν δε γνωρίζουν τη δυσκολία του να είναι 5-6 ώρες κάποιος ημερησίως σε εγρήγορση και να διατηρεί την αποδοτικότητα του στην τάξη. Έχουμε εξάλλου καταδείξει εμπράκτως πως ο ισχυρισμός ότι οι Έλληνες εκπαιδευτικοί εργάζονται λιγότερο από τους Ευρωπαίους ομολόγους τους είναι ένας μύθος. Αντίθετα το ότι πληρώνονται λιγότερο είναι μία αλήθεια. Αυτή είναι η πραγματικότητα που διαπίστωσε και ο ίδιος ο ΟΟΣΑ παρόλο που πολλά, υποβολιμαία, άρθρα στον τύπο, διαβάζοντας κατά το δοκούν τις στατιστικές, προσπαθούν να μας πείσουν περί του αντιθέτου. Ως εκ τούτου, ούτε η αύξηση του ωραρίου, ούτε η νέα ονομαστική μείωση των εισοδημάτων που έρχεται μέσω της περικοπής των υπολειμμάτων των δώρων δεν μπορεί να γίνει ανεκτή.


Προτάσεις προς το ΔΣ της ΕΛΜΕ

Πέρα από τις διεκδικήσεις, που είναι επιβεβλημένο να έχουμε για τη διασφάλιση, έστω και των ελάχιστων αξιοπρεπών συνθηκών στη δημόσια εκπαίδευση, υπάρχουν και κάποια πράγματα που μπορούμε και μόνοι μας να κάνουμε προς την κατεύθυνση της βελτίωσης της κατάστασης. Με επίγνωση των δυνατοτήτων μας μπορούμε να προσπαθήσουμε και να δώσουμε μια μικρή ανάσα στο μαθητή, το συνάδελφο και συνολικά τη χειμαζόμενη ελληνική κοινωνία. Σ’ αυτή την κατεύθυνση είμαστε έτοιμοι να στηρίξουμε οποιαδήποτε θετική πρόταση ή πρωτοβουλία αι με τη σειρά μας προτείνουμε τα ακόλουθα:

-Μαθήματα Αλληλεγγύης: Να φροντίσουμε ώστε φέτος να ξεκινήσουν από την αρχή της χρονιάς, όπου υπάρχει διάθεση τα μαθήματα αλληλεγγύης. Πέρυσι έγινε μία προσπάθεια, βρήκε μια σχετική ανταπόκριση, αλλά ξεκίνησε αργά κι έτσι δεν είχε το μέγιστο αποτέλεσμα. Στη νέα προσπάθεια που θα ξεκινήσει θα πρέπει τα σχολεία και οι συνάδελφοι, από το υστέρημα του χρόνου και από περίσσευμα της ψυχής τους, θα πρέπει να έχουν τον πρώτο ρόλο. Ο ρόλος της ΕΛΜΕ θα πρέπει να είναι συντονιστικός. Δηλαδή θα πρέπει να δίνει λύσεις εκεί όπου εμφανίζονται μικρά προβλήματα ή δυσλειτουργίες.

-Επαναφορά του ζητήματος του μίνι ασφαλιστικού:  Το ζήτημα είχαμε θέσει και πέρυσι προς το ΔΣ, αλλά δεν είχε συζητηθεί διεξοδικά αι σε όλες του τις παραμέτρους. Το πρόβλημα, ωστόσο, γίνεται ολοένα και πιο έντονο, γι’ αυτό κρίνουμε πως η επαναφορά του προς συζήτηση είναι επίκαιρη.
Σε μια περίοδο που η δημόσια υγεία νοσεί είναι ευνόητο ότι πρέπει να διεκδικούμε να πάρουμε το μέγιστο από τις παροχές για τις οποίες πληρώνουμε. Επειδή, ωστόσο, το πρόβλημα εντείνεται, προβαίνουμε στην ακόλουθη πρόταση: Στα πρότυπα πολλών ιδιωτικών επιχειρήσεων, αλλά και κάποιων τμημάτων του δημοσίου τομέα θα μπορούσαμε με τη συμμετοχή ενός αριθμού συναδέλφων που ενδιαφέρονται,  και με μία σχετικά μικρή μηνιαία συνδρομή να φτιάξουμε ένα ασφαλιστικό πρόγραμμα υγείας το οποίο θα μας δίνει τη δυνατότητα να μη βρεθούμε «ξεκρέμαστοι» σε μια δύσκολη κατάσταση. Σ’ αυτό το πλαίσιο, η ΕΛΜΕ θα μπορούσε να αναλάβει το συντονισμό αυτής της κίνησης, αλλά και να εγγυηθεί τη διαφάνειά της.

-Μείωση της εισφοράς των μελών μας για την ΟΛΜΕ και την ΑΔΕΔΥ: Το ζήτημα αυτό μπορεί σε πολλούς να φαντάζει ως ήσσονος σημασίας. Στις μέρες μας, ωστόσο, θεωρούμε απαραίτητη την, όσο γίνεται μαζικότερη συμμετοχή των συναδέλφων στα κοινά. Για πολλούς, ακόμη και αυτή η εισφορά των 20 ευρώ είναι απαγορευτική. Ως εκ τούτου, θα έπρεπε να δούμε με ποιους τρόπους θα μπορούσαμε να μειώσουμε αυτή την εισφορά. Σε πρώτη φάση θα έπρεπε να ζητήσουμε από την ΟΛΜΕ και την ΑΔΕΔΥ να μειώσουν τις απαιτήσεις τους. Σε επόμενη φάση, θα μπορούσαμε, εφόσον, φέτος υπάρχουν δύο συνδικαλιστικές εκλογές να ζητήσουμε να μοιραστεί το ποσό της συνδρομή. Μια άλλη εναλλακτική θα μπορούσε να είναι η διενέργεια κάποιας εκδήλωσης (πχ μιας συνεστίασης), από τα έσοδα της οποίας, θα ήταν δυνατή η κάλυψη ενός μέρους της εισφοράς.

-Εισήγηση προς την ΟΛΜΕ για κατάργηση της ποσόστωσης εισαγωγής, των Μουσουλμάνων της Θράκης στα ΑΕΙ:  Θεωρούμε απαράδεκτή και άκρως ρατσιστική συμπεριφορά απέναντι στους Έλληνες χριστιανούς, το έξτρα ποσοστό που παρέχεται στους Μουσουλμάνους της Θράκης για την εισαγωγή τους στα ΑΕΙ. Δεν είναι δυνατό σήμερα να εισέρχονται Μουσουλμάνοι σε σχολές υψηλής ζήτησης γράφοντας ΜΟ 4, 5 ή 6. Η πολιτική αυτή συνιστά από μόνη της διάκριση σε βάρος των παιδιών που μοχθούν κάτω από δύσκολες συνθήκες και πρέπει να ο συγκεκριμένος νόμος  να καταργηθεί πάραυτα. Η ομοσπονδία μας πρέπει να λάβει άμεσα θέση.
ΔΑΚΕ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Νέας Σμύρνης-Καλλιθέας-Μοσχάτου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου