Παρασκευή 15 Ιουνίου 2012

ΕΓΙΝΕ ΜΕ ΚΛΗΡΩΣΗ ΧΘΕΣ ΤΟ ΠΡΩΙ Η επιλογή 25 μαθητών για την Α’ τάξη του 8ου Γυμνασίου εγείρει αντιδράσεις

Χθες το πρωί πραγματοποιήθηκε στα γραφεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, στο γραφείο του προϊσταμένου Γιώργου Χεριστανίδη, η κλήρωση για τους νέους μαθητές που θα φοιτήσουν στο 8ο Γυμνάσιο Καβάλας (πρώην Πειραματικό) στην Α’ τάξη της νέας σχολικής χρονιάς. Σύμφωνα με σχετική απόφαση της διεύθυνσης, κατά το επικείμενο σχολικό έτος θα υπάρξει μόνο ένα τμήμα των 25 ατόμων, κάτι που προκάλεσε τις αντιδράσεις γονέων και μαθητών…
 Αναλυτικότερα, στην κλήρωση συμμετείχαν συνολικά 35 παιδιά, εκ των οποίων προέκυψαν τα 25 ονόματα των μελλοντικών μαθητών του μαζί με τους επιλαχόντες. Τα αποτελέσματα ανέδειξαν από το 8ο Δημοτικό Σχολείο Καβάλας 8 από τα 11 παιδιά που ζήτησαν τη φοίτησή τους στο 8ο Γυμνάσιο
Καβάλας, 1 παιδί από τα 24ο,16ο και 12ο Δημοτικό Σχολείο Καβάλας, 1 από τη Γερμανία, ενώ επίσης κληρώθηκαν και 2 (από τους δύο 2 που έλαβαν μέρος στην κλήρωση) μαθητές του 9ου Δημοτικού Σχολείου Καβάλας, 2 (από τους 3) μαθητές του 2ου Δημοτικού Σχολείου Καβάλας (αρχικά, ήταν 5 παιδιά, αλλά τελικά συμμετείχαν στην κλήρωση μόνο 3, εφόσον υπήρχαν δύο αδέρφια) και 5 μαθητές του 5ου Δημοτικού Σχολείου Καβάλας. Σχετικά με αντιδράσεις γονέων και καθηγητών, ο πρόεδρος του Συλλόγου Καθηγητών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κώστας Αντωνιάδης δήλωσε ότι εκ μέρους της ΕΛΜΕ υπήρξε η απαραίτητη ενημέρωση και ότι σήμερα το απόγευμα, στις 6, θα ακολουθήσει συνεδρίαση με τη συμμετοχή των διευθυντών των σχολείων προκειμένου «να βρεθεί μία λύση και τον επόμενο χρόνο το Πειραματικό να πάρει την έγκριση του υπουργείου Παιδείας», ενώ δεν παρέλειψε να συμπληρώσει ότι: «Θέλω να πιστεύω ότι θα ξεπεραστεί το πρόβλημα. Εμείς θέλουμε να λειτουργούν όλα τα σχολεία με σωστό τρόπο και μακάρι να έχουμε το μοναδικό Πειραματικό σχολείο στην Περιφέρεια ΑΜ – Θ.».
Αιφνιδιάστηκαν γονείς και καθηγητές
 Ποια είναι όμως η εντύπωση που επικρατεί στη σχολική κοινότητα, σε γονείς και καθηγητές σχετικά με την απόφαση για δημιουργία ενός μόνο τμήματος των 25 μαθητών στην Α’ τάξη Γυμνασίου του 8ου Γυμνασίου Καβάλας; Η πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων Σίσσυ Πάπαρη εξηγεί ότι είχε προηγηθεί σωρεία εγγράφων, κοινοποιήσεων και συναντήσεων προτού αυτή η απόφαση «αιφνιδιάσει γονείς και καθηγητές»: «Μετά από αλλεπάλληλες συνεννοήσεις και συναντήσεις που είχαμε προ μηνών τόσο με τη Δευτεροβάθμια Διεύθυνση όσο και με τον περιφερειακό προϊστάμενο, είχαμε διαβεβαιωθεί για τον αριθμό των 50 μαθητών που θα είχε η τάξη. Είχε μεσολαβήσει, βέβαια και μία απόφαση η οποία… απέκλειε το να γίνουν αποδεκτοί μαθητές από τα περισσότερα γειτονικά δημοτικά σχολεία, αν και εν τέλει δεν θα ίσχυε, όπως επίσης μας διαβεβαίωσαν. Το ζητούμενο για εμάς είναι ότι το σκεπτικό της απόφασης για ένα τμήμα των 25 μαθητών, πέραν του ότι αυτή μας κοινοποιήθηκε ουσιαστικά από γονείς που μας τηλεφωνούσαν την προηγούμενη μέρα της κλήρωσης ανήσυχοι για το τι συμβαίνει, δεν αιτιολογείται. Το σχολείο αυτήν τη στιγμή διαθέτει την απαραίτητη υποδομή και το δυναμικό με ένα μόνιμο προσωπικό το οποίο καλύπτει αναμφίβολα τις ανάγκες των 50 τουλάχιστον μαθητών, δηλαδή δύο τμημάτων, ενώ χωροταξικά εξυπηρετεί τις ανάγκες πολλών γειτονικών δημοτικών σχολείων. Αδυνατούμε να καταλάβουμε τη λογική μιας τέτοιας απόφασης…».
Χεριστανίδης: «Έκανα το καθήκον μου»
Ο προϊστάμενος της διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Γιώργος Χεριστανίδης είπε αναφορικά με το γεγονός: «Σήμερα φέραμε εις πέρας το άχαρο έργο της επιλογής, κατόπιν κληρώσεως, των 25 παιδιών που θα συμμετάσχουν στο 8ο Γυμνάσιο. Αυτή η διαφανής διαδικασία έγινε διότι δεν θέλαμε να γίνει άμεσα η συγχώνευση του 8ου Γυμνασίου με το όμορο σχολείο, ελπίζοντας ότι μέσα στη χρονιά που θα ακολουθήσει θα δοθεί η δυνατότητα στο συγκεκριμένο σχολείο να επαναϋποβάλει τον φάκελό του και να συνεχίσει να λειτουργεί ως Πειραματικό Γυμνάσιο». Σχετικά με τις αντιδράσεις, απάντησε: «Αν ήθελα να εφαρμόσω αυστηρά τον νόμο, τότε έπρεπε να εισηγηθώ τη συγχώνευση. Αν είχαμε προβεί σε αυτήν, τότε το σχολείο δεν θα μπορούσε να υποβάλει τον φάκελό του και αυτό θα πρέπει να γίνει κατανοητό από εκείνους που διαμαρτύρονται. Η Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Καβάλας είναι αυτή που έδωσε μια ευκαιρία στο 8ο Γυμνάσιο να λειτουργήσει ως Πειραματικό και να συνεχίσει να παίζει τον ρόλο που έπαιζε τόσα χρόνια. Πιστεύω ότι έκανα το καθήκον μου…».
Οι γονείς θέτουν ζήτημα ισοκατανομής των μαθητών
 Το συναίσθημα γονέων και εκπαιδευτικών συνοψίζεται, όπως αναφέρει η κ. Πάπαρη, στο ότι πρόκειται για «την απόρροια της γενικότερης αστάθειας και των αδυναμιών που έχουμε ως κράτος με επικρατέστερο το φαινόμενο της ευτέλειας», ενώ η πρόεδρος του συλλόγου θίγει και τις νομικές διαστάσεις του θέματος λέγοντας ότι: «Ο νόμος μιλάει για ισοκατανομή των μαθητών στα σχολεία. Πώς γίνεται σε ορισμένα γυμνάσια να έγιναν δεκτοί όχι 50, αλλά 60 και 70 μαθητές και για το 8ο Γυμνάσιο να αποφασίστηκε ο αριθμός των 25 τη στιγμή που υπήρχε ενδιαφέρον και ακόμη υπάρχει από τους γονείς που ταλαιπωρούνται; Σε επικοινωνία που είχαμε πέρυσι με το υπουργείο Παιδείας  ήταν σαφές ότι κάθε γονέας έχει δικαίωμα να επιλέξει όποιο σχολείο επιθυμεί για τη φοίτηση του παιδιού του και οι κατά τόπους αποφάσεις που παίρνονται από τις διευθύνσεις εκπαίδευσης εξυπηρετούν καθαρά και μόνο την ισοκατανομή, πόσο μάλλον όταν αυτή χωροταξικά δικαιολογείται εν προκειμένω με ένα σχολείο που καλύπτει πλήρως ρεαλιστικές ανάγκες των κατοίκων της περιοχής γειτονεύοντας με τόσα άλλα».
Τέλος, αναφορικά με το κατά πόσο δόθηκε στο σχολείο πρακτικά η δυνατότητα για την εκ νέου υποβολή του φακέλου του ως Πειραματικό, είναι η ίδια αυτή η απόφαση που το περιορίζει, αφού: «Για να μπορεί το σχολείο να υποβάλει εκ νέου τον φάκελό του για την έγκρισή του ως Πειραματικό αυτό προϋποθέτει και έναν αριθμό μαθητών. Όταν η πρώτη τάξη θα έχει 25 μαθητές, πώς θα γίνει κάτι τέτοιο; Πρόκειται για μία επιλεκτική αντιμετώπιση. Οι γονείς, όμως, έχουν δικαίωμα να διεκδικήσουν την εγγραφή των παιδιών τους σε ένα σχολείο, αυτό δεν μπορεί κανείς να τους το στερήσει. Δεν χρησιμοποιήσαμε ποτέ τα παιδιά ως μέσο για την προσπάθειά μας να συνεχίσει το σχολείο απρόσκοπτα την ομαλή λειτουργία του και κινηθήκαμε πάντα με την παρουσία μας και τα γραφόμενα μας. Και όμως, πώς γίνεται γονείς να θέλουν να φέρουν τα παιδιά τους και να μην τους επιτρέπεται; Πού είναι το ισότιμο σχολείο όταν αλλού γίνονται δεκτά 60 και 70 άτομα και αλλού αποφασίζεται ατεκμηρίωτα ο αριθμός των 25;».
Λυδία ΕΛΙΟΓΛΟΥ
 evdomi

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου