Παρασκευή 11 Μαΐου 2012

ΚΥΠΡΟΣ Συνεχίζεται ο διάλογος για τα ωρολόγια προγράμματα

ΜΕ ΤΑ ΝΕΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΖΕΤΑΙ ΕΚ ΒΑΘΡΩΝ ΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ

Στη χθεσινή συνεδρία της Επιτροπής Παιδείας εξετάστηκε και το θέμα εφαρμογής των νέων αναλυτικών και ωρολογίων προγραμμάτων. Ο πρόεδρος της Επιτροπής Παιδείας ανέφερε ότι «έχουν προκύψει συγκεκριμένα θέματα, που αφορούν στην αξιολόγηση και τον έλεγχο της ποιότητας και των ίδιων των προγραμμάτων, αλλά κυρίως των εγχειριδίων, των βιβλίων που χρησιμοποιούν τα παιδιά». Πρόσθεσε ότι «έχει διατυπωθεί ευθαρσώς η άποψη ότι οι ειδικοί πρέπει να επεξεργάζονται την παραγωγή των συγκεκριμένων βιβλίων, όχι μόνο οι καθηγητές και επιθεωρητές. Πρέπει, παράλληλα, να υπάρχει πιο σοβαρή επιμόρφωση των εκπαιδευτικών σε σχέση με το πέρασμα στους ίδιους τους μαθητές των συγκεκριμένων νέων αναλυτικών προγραμμάτων».

«Σημαντικό το εγχείρημα»
Η Επίτροπος Προστασίας των Δικαιωμάτων του Παιδιού ανέφερε πως η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση αποτελεί το σοβαρότερο εγχείρημα από καταβολής της Κυπριακής Δημοκρατίας σε ό,τι αφορά τα
παιδιά στο πεδίο της εκπαίδευσης, σημειώνοντας πως «η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση πρέπει να καταλήξει στη δημιουργία ενός δημοκρατικού παιδοκεντρικού σχολείου, στο οποίο τα παιδιά θα πρέπει να έχουν άποψη και να μπορούν να δημιουργούν μια κριτική άποψη, να δημιουργούν και να αναπτύσσονται».

«Ενθαρρυντικά το πρώτα αποτελέσματα»
Η Γενική Διευθύντρια του Υπουργείου Παιδείας ανέφερε πως «τα νέα αναλυτικά προγράμματα έχουν μπει σε εφαρμογή από αυτήν τη σχολική χρονιά στο Δημοτικό, το Γυμνάσιο και στην Α' Λυκείου», προσθέτοντας πως «τα πρώτα αποτελέσματα είναι πολύ ενθαρρυντικά».
Επίσης, είπε πως στη Δημοτική Εκπαίδευση έχει μπει σε εφαρμογή και το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα, το οποίο διευκολύνει την εφαρμογή των νέων αναλυτικών προγραμμάτων. «Στη μέση εκπαίδευση», πρόσθεσε, «είναι υπό συζήτηση το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα, με στόχο να μπει σε εφαρμογή από τον επόμενο Σεπτέμβριο. Με τα νέα αναλυτικά προγράμματα εκσυγχρονίζεται εκ βάθρων το εκπαιδευτικό μας σύστημα. Είναι το μεγαλύτερο εγχείρημα εκσυγχρονισμού της κυπριακής εκπαίδευσης που έχει γίνει στα χρονικά της Κυπριακής Δημοκρατίας». Συνέχισε λέγοντας πως το Υπουργείο δίνει ελευθερία στον εκπαιδευτικό να προσαρμόσει την ύλη και τις διδακτικές μεθόδους στις ανάγκες της τάξης του, στις ανάγκες του κάθε μαθητή, ούτως ώστε ο κάθε μαθητής να μπορεί να αποκτήσει εκείνο το σώμα γνώσεων και τις δεξιότητες που πηγάζουν από τον πολίτη του 21ου αιώνα.
Ο Πρόεδρος της Επιτροπής Διαμόρφωσης των Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων Γιώργος Τσιάκαλος ανέφερε ότι «ο εκσυγχρονισμός μέσω της εκπαίδευσης της κυπριακής κοινωνίας είναι μια πραγματικότητα και μέσα σε αυτήν τη δεκαετία θα δούμε τα αποτελέσματά της, έτσι ώστε το κυπριακό εκπαιδευτικό σύστημα, που στις διεθνείς έρευνες μέχρι σήμερα εμφανίζεται να βρίσκεται στις τελευταίες θέσεις της Ευρώπης, είναι βέβαιο ότι μέσα σε αυτήν τη δεκαετία θα βρεθεί στις πρώτες θέσεις στην Ευρώπη».
Ο βουλευτής του ΑΚΕΛ Άντρος Καυκαλιάς είπε πως η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση είναι απαραίτητη, ώστε να συντελεστούν εκείνες οι αλλαγές στο εκπαιδευτικό μας σύστημα, για να διασφαλίσουμε μακροπρόθεσμα τη βιώσιμη οικονομική ανάπτυξη, επιτυγχάνοντας παράλληλα και σημαντικά κοινωνικά οφέλη. «Είναι κατά την αντίληψή μας μια κορυφαία αναλυτική πράξη παρέμβασης στα εκπαιδευτικά πράγματα του τόπου. Η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση είναι ένα αποτέλεσμα ενός ευρύτατου διαλόγου και μιας ευρύτατης συναίνεσης», πρόσθεσε.
Για τα νέα αναλυτικά προγράμματα και τα νέα ωρολόγια προγράμματα, είπε πως «αποτελούν βασικούς πυλώνες στην επίτευξη των στόχων, που τίθενται μπροστά μας για την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση».
Η ΣΗΜΕΡΙΝΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου