Παρασκευή 11 Μαΐου 2012

Γιατί τώρα η αλλαγή της βαθμολογίας στη Νεοελληνική Γλώσσα της Β και Γ Λυκείου;

ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ
  ΤΟΥ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΥ
  ΝΕΑ ΠΑΙΔΕΙΑ

ΓΙΑΤΙ ΤΩΡΑ Η ΑΛΛΑΓΗ ΤΗΣ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑΣ ΣΤΗ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΤΗΣ Β΄ ΚΑΙ Γ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ;
Η Επιστημονική Επιτροπή του περιοδικού ΝΕΑ ΠΑΙΔΕΙΑ διαπίστωσε ότι στην πρόσφατη, κυοφορούμενη αδικαιολόγητα επί μήνες, τροποποίηση του ΠΔ για την αξιολόγηση των μαθητών του Λυκείου  άλλαξε η βαθμολόγηση στην εξέταση της Νεοελληνικής Γλώσσας εκτός από τη Α΄ Λυκείου (κάτι που αναμενόταν λόγω της αλλαγής των προγραμμάτων σπουδών) και στη Β’ και στη Γ΄ Λυκείου λίγες ημέρες πριν τη διεξαγωγή των πανελληνίων εξετάσεων. Πιο συγκεκριμένα, προβλέπεται η σύνταξη κειμένου στην Α΄ Λυκείου να βαθμολογείται με 60 στις 100 μονάδες ενώ στις  Β΄ και Γ΄ Λυκείου βαθμολογείται με 50 στις 100 μονάδες από τις 40 μονάδες που βαθμολογούνταν μέχρι σήμερα.

Σχετικά με την απόφαση αυτή έχουμε να επισημάνουμε τα εξής:

Η ΝΕΑ ΠΑΙΔΕΙΑ από το 2008, όταν υποβαθμίστηκε, χωρίς επιστημονική τεκμηρίωση, η βαθμολογία της σύνταξης γραπτού κειμένου στις 40 μονάδες,  είχε εκφράσει την έντονη διαμαρτυρία της. Διαπιστώνει ότι σήμερα, τέσσερα χρόνια μετά, χωρίς σοβαρή αιτιολόγηση, λίγες ημέρες πριν τις εξετάσεις, το Υπουργείο Παιδείας, παραδεχόμενο ουσιαστικά τον εξεταστικό χαρακτήρα της τότε ρύθμισης, επαναφέρει τη βαθμολόγηση στις 50 μονάδες.

Η ΝΕΑ ΠΑΙΔΕΙΑ  θεωρεί ότι το Υπουργείο Παιδείας ακολουθώντας μια τέτοια τακτική μετατρέπει τη διαδικασία αξιολόγησης στη Νεοελληνική Γλώσσα σε μηχανισμό «αυστηροποίησης» ή όχι των εξετάσεων αδιαφορώντας για την ουσία της αξιολόγησης (και κυρίως της διαδικασίας βαθμολόγησης)  της γλωσσικής επίδοσης των μαθητών  στο τέλος του Λυκείου και κυρίως στις πανελλήνιες εξετάσεις.
Για την Επιστημονική Επιτροπή του περιοδικού ΝΕΑ ΠΑΙΔΕΙΑ
Κώστας Αγγελάκος
Επίκουρος Καθηγητής

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου