Πέμπτη 3 Μαΐου 2012

Τι είπε ο υπουργός Παιδείας Γ. Μπαμπινιώτης σε συνέντευξή του στο BHMAFM 99,5

Συνέντευξη του Υπουργού Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων Καθηγητή Γ. Μπαμπινιώτη στον ΒΗΜΑFM 99,5
                                                Δελτίο Τύπου Υπουργείου Παιδείας 
Ο Υπουργός Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων Καθηγητής Γ. Μπαμπινιώτης σήμερα, Τρίτη 1η Μαΐου 2012, παραχώρησε συνέντευξη στο ραδιοφωνικό σταθμό ΒΗΜΑFM 99,5 (εκπομπή «Πρωινές διαδρομές» των Β.  Αδαμόπουλου και Σ. Ξενάκη). Παρατίθενται αποσπάσματα. 
Για τον Υπουργό Πολιτισμού κ. Π. Γερουλάνο
-Ο λίγος καιρός που έμεινα εκεί φαίνεται ότι ενόχλησε μερικούς ανθρώπους μεταξύ των οποίων και τον υπουργό Πολιτισμού κ. Γερουλάνο. Νομίζω ότι είναι ο τελευταίος άνθρωπος που θα έπρεπε να ασκεί κριτική διότι είναι ο άνθρωπος ο οποίος επί δυο χρόνια είναι σ’ ένα Υπουργείο το οποίο το έχει αφήσει να πηγαίνει με αυτόματο πιλότο. Η έγκριτη δημοσιογράφος Μαρία Θερμού στο Βήμα, το Φεβρουάριο, έγραφε ότι οι χαρακτηρισμοί με τους οποίους στολίζουν τον υπουργό οι άνθρωποι του Πολιτισμού συνοψίζονται σε μια φράση: Δεν κάνει τίποτα. Συμμερίζομαι απολύτως αυτή την άποψη διότι την έχω ζήσει. Ήμουν πρόεδρος του Ελληνικού Ιδρύματος Πολιτισμού. Δικαιούμαι ως πολίτης να ασκήσω την κριτική μου και να πω ότι τον ξέρω πάρα πολύ καλά το χώρο του Πολιτισμού όπως και της παιδείας. Τα  τελευταία χρόνια ήμουν πρόεδρος του Ελληνικού Ιδρύματος Πολιτισμού (είναι σαν το British Council, το Goethe κ.λ.π.).
-Προσπαθούσαμε με τον κ. Σβολόπουλο, τη Μαρίνα Λαμπράκη, τον Γεωργουσόπουλο, τον Ευαγγελάτο, τον Κοπιδάκη -δηλαδή πρόσωπα τα οποία είναι εκλεκτά μέσα στον Πολιτισμό-
προσπαθούσαμε να δούμε τον κ. Γερουλάνο επί μήνες, να πούμε το πρόβλημα, να βοηθήσουμε αυτό το Ίδρυμα να μη χαθεί -δεν έχουμε κι άλλο Ίδρυμα Πολιτισμού.  Τελικά, αυτό βρίσκεται σε πλήρη αδράνεια και έχει ξεφτιλιστεί η Ελλάδα διότι δεν έχει πληρώσει ενοίκια για κάποια παραρτήματα που έχουμε στο εξωτερικό. Αυτά τα πράγματα είναι πρωτοφανή και ένας άνθρωπος που είναι υπεύθυνος γι’ αυτά θα έπρεπε να μη μιλάει. Αντ’ αυτού ψάχνει και βρίσκει ένα στόχο. Και έχει σημασία η οξύνοια του πολιτικού ανδρός διότι απ’ όλο το φάσμα επιλέγει να πει ότι εγώ έχω προταθεί και να, είμαι με τις συντεχνίες. Δηλαδή, ο πρύτανης να μην έχει τον τίτλο ή την ιδιότητα ή (αν τον έχει) να βρίσκεται σε σύγκρουση με τους πρυτάνεις.
Για τις αναφορές του Υπουργού Πολιτισμού κου Γερουλάνου στον Υπουργό Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων.
-Ο κ. Γερουλάνος δεν έχει κανένα έργο ώστε να αναφερθεί σ’ αυτό και ψάχνει να βρει ένα στόχο. Και με την οξύνοια και την πνευματικότητα που έχει θεωρεί ότι ο στόχος αυτός μπορεί να είμαι εγώ. Και αυτή την αναφορά την έχει ξανακάνει. Νομίζω ότι είναι απρέπεια. Είμαστε  υπουργοί στην ίδια κυβέρνηση. Εγώ ουδέποτε έχω προβεί σε τέτοιες αναφορές. Είναι η πρώτη φορά. Δεν έχω πει ποτέ τέτοια πράγματα αλλά όταν εκείνος στις πολιτικές του εμφανίσεις με επιλέγει ως στόχο... Τι ήθελε, δηλαδή, ο κ. Γερουλάνος; Να έχει ξεσηκωμένα τα Πανεπιστήμια, να έχει τους φοιτητές στους δρόμους; Αυτός είναι ο τρόπος για να αντιμετωπίσει κανείς αυτά τα θέματα;
Για τα Πανεπιστήμια: 
Αυτή τη στιγμή τα Πανεπιστήμια  βρίσκονται  σε ηρεμία, προσπαθούν να κάνουν τη δουλειά τους, δεν έχουν ξεσηκωθεί, δεν έχουν κλείσει... Θα μπορούσαν να είχαν συμβεί απίθανα πράγματα. Και τι έκανα; Απλώς προσπάθησα να δώσω κάποια χρήματα ώστε να μπορέσουν να λειτουργήσουν και να αντιμετωπίσουν άμεσα τις ανάγκες τους. Με βοήθησε ο Πρωθυπουργός,  βρήκαμε κάποια χρήματα κι έτσι έχουμε μια ηρεμία στα Πανεπιστήμια. Έχουμε ξεκινήσει διάλογο με μια ομάδα εργασίας  στην οποία συμμετέχουν όλοι αυτοί οι άνθρωποι και προσπαθούμε να βρούμε λύσεις για να εφαρμοστεί ο νόμος.
-Όταν ένας πολιτικός -κι εγώ την εκτιμώ την κα Διαμαντοπούλου- δεν μπόρεσε για ένα διάστημα να προχωρήσει και να πιέσει να προχωρήσει ο νόμος παρά είχαμε 24 Πανεπιστήμια, δηλαδή όλα τα Πανεπιστήμια της χώρας που δεν εφήρμοσαν το νόμο και από τα 16 ΤΕΙ μόνο τα επτά που το εφήρμοσαν, αυτό δεν σημαίνει ότι υπάρχει κάποιο πρόβλημα;
-Εγώ δεν είμαι σε αντιπαράθεση με την κα Διαμαντοπούλου. Πήγε να εμφανιστεί μια κόντρα...  Η κα Διαμαντοπούλου ήταν από τους ανθρώπους που προέτειναν -μαζί με όλη την αντιπολίτευση- να αναλάβω αυτό το Υπουργείο για να μπορέσω να στηρίξω αυτό το διάστημα όσα γίνονται και έχουν σχέση με την παιδεία. Κυρίως θέλαμε να έχουμε το νόμο για το λύκειο, για τις εξετάσεις τις εισαγωγικές. Δεν μπόρεσε να γίνει γατί δεν υπάρχει συμφωνία των δυο μεγάλων πολιτικών κομμάτων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου