Πέμπτη 19 Ιανουαρίου 2012

Καβάλα στον... τουρισμό!



Με τον δευτερογενή τομέα συρρικνωμένο σε μεγάλο βαθμό από τα διαδοχικά πλήγματα μεταφοράς μονάδων στη Βουλγαρία και την οικονομική κρίση, ο τουρισμός εμφανίζεται ως ο πνεύμονας και ο φορέας ελπίδων της οικονομίας του νομού Καβάλας.

Η Θάσος, με τις 206 ξενοδοχειακές μονάδες, και η πόλη της Καβάλας με τη γύρω περιοχή αποτελούν την τουριστική προμετωπίδα.

Για τον αντιπεριφερειάρχη Τουρισμού Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης Κώστα Παπακοσμά τρεις είναι οι βασικές κατευθύνσεις της τουριστικής ανάπτυξης του τόπου:

- Η ενίσχυση του τουριστικού ρεύματος από τις γειτονικές βαλκανικές χώρες. Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, η αύξηση της προσέλευσης τουριστών από Βουλγαρία, Ρουμανία, Σερβία και Τουρκία στην περιφέρεια Ανατολική Μακεδονία - Θράκη κατά τη φετινή καλοκαιρινή περίοδο έφτασε το 15%, ισοσταθμίζοντας τις σοβαρές απώλειες από την κάμψη της εσωτερικής τουριστικής κίνησης. Η
πλεονεκτική γεωγραφική θέση και οι οδικοί άξονες κάνουν την περιοχή ιδιαίτερα ελκυστική για τους Βαλκάνιους, οι οποίοι σχετικά εύκολα -παρά το εμπόδιο της βίζας για τους Τούρκους- μπορούν να απολαύσουν τα πάμπολλα θέλγητρά της. Η κατασκευή νέου, σύγχρονου κάθετου άξονα που θα ενώσει τη Βουλγαρία με το λιμάνι της Καβάλας αναμένεται να διευκολύνει αισθητά την πρόσβαση από βορρά. Ο κ. Παπακοσμάς αποδίδει τη φετινή προσέλκυση Βαλκάνιων τουριστών και στις γενικά χαμηλές, ανταγωνιστικές τιμές των ξενοδοχειακών μονάδων, σε συνδυασμό με το υψηλό επίπεδο παροχής υπηρεσιών.

- Η επένδυση στον τουρισμό κρουαζιέρας, με το λιμάνι της Καβάλας να έχει ήδη δεχτεί αξιοσημείωτο αριθμό κρουαζιερόπλοιων. Μάλιστα, ο συγκεκριμένος τύπος τουρισμού «δένει» στον νομό με τον θρησκευτικό -πολλοί ενδιαφέρονται να περπατήσουν στα πρώτα βήματα του Αποστόλου Παύλου σε ευρωπαϊκό έδαφος- και τον αρχαιολογικό, με σημαντικά μνημεία.

- Η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου. «Θέλουμε να αναπτύξουμε τον τουρισμό, που δεν θα στηρίζεται στο δόγμα ήλιος και θάλασσα, από τον Ιούνιο μέχρι τον Αύγουστο» δηλώνει χαρακτηριστικά ο Κώστας Παπακοσμάς, εκφράζοντας την πεποίθησή του ότι η περιοχή έχει τις δυνατότητες να καταστεί προορισμός 12 μήνες το χρόνο. Αυτός ο στόχος υπηρετείται πλέον και από την ύπαρξη της Εγνατίας οδού, που έφερε κοντά τον νομό Καβάλας σε μεγάλα αστικά κέντρα, όπως η Θεσσαλονίκη.

Η περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης δίνει βάρος και σε άλλες αγορές, όπως η δυτική Ευρώπη και η Ρωσία, και προβάλλει το τουριστικό προϊόν της με στοχευμένες ενέργειες (εκθέσεις κ.λπ.).

Οσον αφορά την ξενοδοχειακή υποδομή, ο κ. Παπακοσμάς πιστεύει ότι καλύπτει την έως τώρα ζήτηση, ενώ διαπιστώνει τάση για επενδύσεις σε μικρότερης δυναμικότητας μονάδες, εναλλακτικού τουρισμού, ειδικά σε περιοχές οικολογικού ενδιαφέροντος. Ο ίδιος θεωρεί αναγκαία τη συνεργασία όλων των τοπικών δυνάμεων του τουρισμού και την τήρηση ενιαίας πολιτικής. «Μόνο έτσι μπορούμε να έχουμε θετικά αποτελέσματα, αντισταθμίζοντας τα προβλήματα από ένα κράτος που τις περισσότερες φορές είναι εχθρικό προς τον επιχειρηματία» τονίζει με νόημα.
Δημήτρης Κυριακόπουλος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου