Πέμπτη 5 Ιανουαρίου 2012

Ενημέρωση από το Σύλλογο Καθηγητών Ιταλικής Γλώσσας για τη Διά Βίου Μάθηση και τα θέματα ξενόγλωσσης εκπαίδευσης


 
Στοιχεία επικοινωνίας:
e-mail συλλόγου: 
initalgr@gmail.com   
Ποπετσίδης Γιώργος, πρόεδρος Δ.Σ.
Τηλ: 693 2770277 – Fax: 210 9576978
Μακεδονίας 6, Μοσχάτο
Τρίτη 3 Ιανουαρίου 2012
Αρ.Πρωτ : 115

Το Υπουργείο Παιδείας συνεχίζει να είναι και Διά Βίου Μάθησης ;

Δεν έχει περάσει πολύς καιρός από τότε που η Κυβέρνηση του ΠΑ.ΣΟ.Κ. και ειδικότερα το Υπ. Παιδείας και Διά Βίου Μάθησης μέσω της Αναπληρώτριας Υπουργού κας  Φώφης Γεννηματά «αναδιάρθρωσε» τη Διά Βίου Μάθηση με το ΦΕΚ 163/21/9/2010 .

Συγκεκριμένα κατήργησε  τις δομές των Κ.Ε.Ε. (Κέντρων Εκπαίδευσης Ενηλίκων) μεταφέροντας την ευθύνη της υλοποίησης Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων Διά Βίου Μάθησης από τα Κ.Ε.Ε. στους Δήμους.

Την 7/6/2011 το Υπουργείο ανακοίνωσε την χρηματοδότηση για τις Δομές Διά Βίου Μάθησης,   προκειμένου χιλιάδες εκπαιδευτικοί να έχουν απασχόληση και πάνω από 400.000 ενήλικοι πολίτες να έχουν  δωρεάν πρόσβαση στην εκπαίδευση. Όμως δυστυχώς,  όπως θα φανεί παρακάτω, δεν ισχύει  ούτε και αυτό.
Από τα 145.000.000,00 ευρώ (σύμφωνα με το παραπάνω άρθρο), ποσό με το οποίο το ΥΠΒΔΜΘ  χρηματοδότησε  τις δράσεις Διά Βίου Μάθησης για τα επόμενα 2-3 χρόνια, μόνον ένα ελάχιστο ποσό έχει διατεθεί. Συγκεκριμένα  έχουν γίνει προκηρύξεις καθηγητών μόνο για τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας (που αφορούν  μόνο 14.500.000,00 για 2 χρόνια) δηλαδή αφορούν μόνο στο 10% της συνολικής χρηματοδότησης.

Οι Ανακοινώσεις στην ιστοσελίδα του Ι.Δ.ΕΚ.Ε. έχουν σταματήσει από την  1/9/2011 (για 4 μήνες ούτε μία ανακοίνωση) και οι Προκηρύξεις – Αποτελέσματα από τον Αύγουστο έως τον Νοέμβριο αφορούν μόνο σε ότι έχει σχέση με τα Σ.Δ.Ε.,  γεγονός  που αποδεικνύει την πλήρη υποβάθμιση των προγραμμάτων Διά Βίου Μάθησης  και την στέρηση δικαιωμάτων στην εκπαίδευση τόσο σε  Έλληνες όσο και σε αλλοδαπούς ενήλικες πολίτες, άνεργους και φτωχούς,  που υπό τις παρούσες συνθήκες δεν μπορούν να διαθέσουν χρήματα για την εκπαίδευση τους. 

Την  4/11/2011, το ΥΠΔΒΜΘ συγχωνεύει το Ι.Δ.ΕΚ.Ε. με το Εθνικό Ίδρυμα Νεότητας υπό την επωνυμία«Ίδρυμα Νεολαίας και Διά Βίου Μάθησης», του οποίου οι αναρτήσεις  στην Διαύγεια, δεν έχουν ακόμα συμπεριλάβει τα προγράμματα Επιμόρφωσης Ενηλίκων των πρώην Κ.Ε.Ε.
 
Την  30/6/2011 οι δομές των Κ.Ε.Ε. έκλεισαν.

Η ευθύνη σύμφωνα με το νέο νομοθετικό πλαίσιο πέρασε στο Ι.Δ.ΕΚ.Ε. και στους Καλλικρατικούς Δήμους, οι οποίοι όμως δεν έχουν καμία γνώση και προηγούμενη εκπαίδευση στο πώς να χειριστούν την Δια Βίου Μάθηση. Δυστυχώς, τα έμπειρα στελέχη των πρώην Κ.Ε.Ε. απολύθηκαν  μόλις έληξαν οι συμβάσεις τους.

 Οι πρώην λοιπόν  υπάλληλοι των Κ.Ε.Ε., θα μπορούσαν  είτε να μεταφέρουν  την τεχνογνωσία τους  στους υπαλλήλους των Δήμων και να τους  εκπαιδεύσουν  όσον αφορά στην διεκπεραίωση των εργασιών της Διά Βίου Μάθησης , είτε  ακόμα και να προσληφθούν - απορροφηθούν από αυτούς(τους Δήμους δηλαδή) προκειμένου να αναλάβουν τη σωστή διαχείριση και οργάνωση  των σχετικών εκπαιδευτικών προγραμμάτων.

Ο Πανελλήνιος Σύλλογος Καθηγητών Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας  και οι καθηγητές Ιταλικών έχουν  ήδη πληγεί ανεπανόρθωτα από τις αποφάσεις της ηγεσίας του Υπ. Παιδείας.

Ως γνωστόν το Υπουργείο έχει πρακτικά καταργήσει την εκμάθηση της Ιταλικής γλώσσας στην Δημόσια εκπαίδευση μέσω των εγκυκλίων για τη διδασκαλία 2ης ξένης γλώσσας στην Δευτεροβάθμια εκπαίδευση με τον φωτογραφικό όρο αποκλεισμού της ιταλικής γλώσσας «προϋπόθεση οργανικής θέσης».

Ενδεικτικά, σύμφωνα με την απάντηση  του ΥΠΔΒΜΘ σε σχετική ερώτηση του βουλευτή κου Αποστολάκου,  για την σχολική χρονιά 2010 - 2011  απασχολήθηκαν εκτός από τους  32 μόνιμους* καθηγητές Ιταλικής γλώσσας,  166 αναπληρωτές πλήρους ωραρίου,  32 μειωμένου ωραρίου καθώς και 136 ωρομίσθιοι.

ΣΥΝΟΛΙΚΑ 366 ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ δίδασκαν Ιταλικά σε Δημόσια σχολεία , ενώ φέτος μόνο 31 μόνιμοι, (ένας παραιτήθηκε), μείωση θέσεων εργασίας καθηγητών Ιταλικής άνω του 92%.

*Αξίζει εδώ να σημειωθεί, ότι το Υπουργείο στην απάντησή του προς τον βουλευτή κύριο Αποστολάκο δεν περιέλαβε τους 32 μόνιμους καθηγητές του κλάδου ΠΕ 34 Ιταλικής γλώσσας.

Γι΄ αυτό λοιπόν ως άμεσα θιγμένος ο Πανελλήνιος Σύλλογος Καθηγητών Ιταλικής απεύθυνε ερώτημα στο Ι.Δ.ΕΚ.Ε. μέσω email σχετικά με το  αν και πότε, θα προκηρυχτούν οι θέσεις για καθηγητές για την διδασκαλία των Ξένων Γλωσσών. 
Το Ι.Δ.ΕΚ.Ε μέσω του κου Ζέρβα, Δ/ντη Μελετών και Προγραμμάτων, απάντησε στο συγκεκριμένο email  την 16/9/2011 αναφέροντας, ότι θα προκηρυχθούν θέσεις για εκπαιδευτές στα μέσα Νοεμβρίου 2011, δέσμευση που προφανώς δεν τηρήθηκε από το Ι.Δ.ΕΚ.Ε., αφού ακόμα δεν έχει βγει η σχετική ανακοίνωση – πρόσκληση ενδιαφέροντος.

Μέσω αυτής  της καθυστέρησης της υλοποίησης των Προγραμμάτων πλήττονται εκ νέου οι καθηγητές Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας, αφού η Ιταλική γλώσσα είναι σταθερά η πρώτη ξένη γλώσσα σε προτίμηση στους ενήλικες ,  γεγονός που επίσης αποδεικνύει περίτρανα ότι είναι μεγάλο λάθος η υποβάθμιση και ο αποκλεισμός της Ιταλικής  γλώσσας από τη Δημόσια Εκπαίδευση.

Τα στατιστικά στοιχεία ζήτησης και προγραμματισμού ανά Κ.Ε.Ε  είναι ανηρτημένα στην ιστοσελίδα των Κ.Ε.Ε. ενώ  και  η ανάλυση σε ώρες  /  προγραμματισμού τμημάτων από το 2009 στο 2010 έδειξε +50% σε ώρες Ιταλικής γλώσσας στο σύνολο των Κ.Ε.Ε.

Καλούμε  το Υπουργείο Παιδείας και το  νέο Φορέα «Ίδρυμα Νεολαίας και Διά Βίου Μάθησης»  να απαντήσουν στα παρακάτω σημαντικά θέματα προκειμένου να γίνει κατανοητό, αν και πότε θα ξεκινήσουν τα προγράμματα Διά Βίου Μάθησης διαφόρων ειδικοτήτων.
 
• Πότε θα προκηρυχτούν οι θέσεις καθηγητών  των Ξένων Γλωσσών και των υπολοίπων ειδικοτήτων  της Διά Βίου Μάθησης (τα πρώην προγράμματα Κ.Ε.Ε. και Σχολών Γονέων); To ΦΕΚ κλείνει ήδη 1χρόνο και 4 μήνες από την δημοσίευσή του αλλά από πλευράς υλοποίησης δεν έχει προχωρήσει παρά μόνο το κομμάτι που αφορά στα Σ.Δ.Ε.,  αφήνοντας χιλιάδες εκπαιδευτικούς των προγραμμάτων των πρώην Κ.Ε.Ε. χωρίς εργασία και χιλιάδες ενηλίκους χωρίς επιμόρφωση αν και το έγγραφο για την χρηματοδότηση ανέφερε «Στόχος της συνολικής εκπαιδευτικής παρέμβασης για την περίοδο 2011- 2013 είναι η δημιουργία 12.580 τμημάτων μάθησης και η παροχή εκπαιδευτικών υπηρεσιών σε 201.240 εκπαιδευόμενους».

• Ποιοι  Δήμοι έχουν μέχρι στιγμής αποδεχτεί και έχουν πραγματοποιήσει τις διαδικασίες που καθορίζει το νέο νομοθετικό πλαίσιο (π.χ. οργανόγραμμα), προκειμένου να δεχτούν τα προγράμματα Διά Βίου Μάθησης και ποια προγράμματα επέλεξαν  προκειμένου να προσφέρουν στους Δημότες τους την δωρεάν εκπαίδευση που δικαιούνται;
• Γιατί οι Δήμοι δεν σέβονται το νέο νομοθετικό πλαίσιο  που τους δίνει τη δυνατότητα προγραμμάτων για τη Διά Βίου Εκπαίδευση και προκηρύσσουν σε τοπικές εφημερίδες και blogs θέσεις καθηγητών διαφόρων ειδικοτήτων (χωρίς όμως ευρεία δημοσιότητα),  για τις οποίες δεν μπορούν να ελεγχθούν ούτε ο τρόπος επιλογής ούτε τα αντικειμενικά κριτήρια επιλογής ούτε και η μοριοδότηση που το Ι.Δ.ΕΚ.Ε .διασφάλιζε μέσω αντικειμενικών κριτηρίων και δημοσιοποιούσε για λόγους διαφάνειας. 
 
Σχετικές αναρτήσεις
ΚΟΡΔΕΛΙΟ ΕΥΟΣΜΟΣ       ΜΑΡΟΥΣΙ
 
• Ποιοι Δήμοι έχουν ξεκινήσει ήδη εκπαιδευτικά προγράμματα; Και αν  τα έχουν ξεκινήσει , πώς το πέτυχαν, αφού δεν έχουν προκηρυχτεί ακόμα οι θέσεις καθηγητών;  Σε περίπτωση που έχουν προσληφθεί καθηγητές  (σύμφωνα  με τα παραπάνω παραδείγματα)θα ήταν ηθικά σωστό για λόγους διαφάνειας  να απαντήσουν  αν οι επιλεγέντες καθηγητές είναι Δημότες των ανωτέρω Δήμων και ποια ήταν τα τελικά κριτήρια επιλογής ανά καθηγητή και ειδικότητα. Επίσης, αν οι προσληφθέντες εκπαιδευτικοί είναι πτυχιούχοι ή επαρκειούχοι, αφού το Ι.Δ.ΕΚ.Ε. προσλάμβανε μόνο πτυχιούχους  και με παιδαγωγική επάρκεια καθηγητές ξένων γλωσσών.

• Ποια η ανταπόκριση και ποια  τα κολλήματα που  θέτουν οι Δήμοι ως προβλήματα στην υλοποίηση της Διά Βίου Μάθησης, αφού με τις εφεδρείες εργαζομένων και με την χαμηλή χρηματοδότησή  τους είναι αβέβαιο αν μπορούν να στηρίξουν τις απαιτήσεις του νέου νομικού πλαισίου της Δια Βίου Μάθησης;
 
• Με δεδομένο ότι οι διαδικασίες ανεύρεσης πτυχιούχων καθηγητών ξεκινούσαν από το Ι.Δ.ΕΚ.Ε. τον Ιούλιο κάθε έτους ΚΑΙ έχουμε ήδη Ιανουάριο 2012 (έχουν ήδη χαθεί  5 μήνες),  δεν έχουν ακόμα ξεκινήσει οι διαδικασίες για να υποβάλουν αιτήσεις οι καθηγητές, είναι σίγουρο ότι έχει χαθεί η φετινή χρονιά  για καθηγητές και εκπαιδευόμενους. Με ποιον  τρόπο θα γίνουν οι αναπληρώσεις μαθημάτων της χρονιάς 2011-2012 και τι θα γίνουν τα κονδύλια της χρονιάς, από τη στιγμή που δεν πραγματοποιήθηκαν μαθήματα; Υπάρχει περίπτωση το Υπουργείο να θέλει να τα μεταφέρει (ως αδιάθετα κονδύλια) προκειμένου να καλύψει άλλες δαπάνες  και για τον λόγο αυτό να μην προχωρούν οι διαδικασίες;
 
• Με όλα τα παραπάνω είναι αυταπόδεικτο ότι οι Καθηγητές Ιταλικής Γλώσσας έχουν πλήρως απαξιωθεί καθώς δεν υπάρχει άλλη εργασιακή διέξοδος πέρα από τα φροντιστήρια. Η ανεργία στον κλάδο Ιταλικής Γλώσσας με ευθύνη της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας  είναι άνω του 92%, αφού το Υπουργείο κατάργησε την Πολυγλωσσία στη Δημόσια Εκπαίδευση, ενώ το μαθητικό δυναμικό της Α΄ Γυμνασίου που προτιμούσε τα Ιταλικά είχε ήδη ανέλθει στο 18% στο διάστημα μόλις των τριών ετών που διδασκόταν η Ιταλική  γλώσσα στην Δημόσια Εκπαίδευση.
 
• Ο Σύλλογος Καθηγητών Ιταλικής απαιτεί την κατάργηση του όρου-προϋπόθεσης  περί οργανικής θέσης ως κριτηρίου διδασκαλίας της Β΄ ξένης γλώσσας στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, αφού φωτογραφικά αποκλείει τους καθηγητές Ιταλικής από το εκπαιδευτικό σύστημα. Ας ληφθεί υπ’ όψη ότι αυτή η προϋπόθεση ισχύει μόνο για τις  προσλήψεις ξενόγλωσσων καθηγητών  καθώς  έγινε με σαφή στόχο την Ιταλική γλώσσα. Η Ιταλική γλώσσα έχει θέση στο εκπαιδευτικό μας σύστημα, διότι αγκαλιάστηκε από μεγάλο μέρος του μαθητικού δυναμικού. Καλούμε το Υπουργείο έστω και τώρα να  αποσύρει τις εγκυκλίους περί Δεύτερης Ξένης Γλώσσας και να αφήσει τον μαθητή να επιλέγει ελεύθερα την γλώσσα της προτίμησής του .
 
               Με τιμή
        Πανελλήνιος Σύλλογος Καθηγητών Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου